paradox Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg sitter bak en router med brannmur på et hjemme nettverk. Og jeg får ikke til å ta imot filer via irc, er det en enkel måte å fixe dette på? :-? Kan det ha noe med instillingene mine i mIRC, eller kan det være noe med routern? Jeg har ikke peiling på det, hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg.. Lenke til kommentar
_Kjetil_ Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 har samme problemet, men det som må gjøres er og forwarde porten som Mirc bruke på routeren! Les i mannualen som følgte med! har ikke klart dette selv, men jeg tror det er slik d gjøres! Lenke til kommentar
danandre Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hei. Jeg hadde samme problemet selv... Jeg hadde en link hvor det var forklart ganske bra... Du kan sjekke disse sidene for mer hjelp. http://www.duxcw.com/faq/ics/mircdcc.htm eller www.newircusers.com/router.html Håper du får det til! Lenke til kommentar
paradox Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Takk for gode svar og linker! Skal se på saken etter at jeg har sovet en del timer. Litt for trøtt til å sette meg inn i router instillinger akkurat nå.. :o Håper jeg klarer å ordne det, ikke bare LITT irriterende å ikke kunne downloade stuff via irc.. Eller å i det heletatt ikke kunne motta filer.. Lenke til kommentar
paradox Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 HAHA, eg fekk d t! Bra for deg! Kan du gi meg en enkel forklaring på hvordan? Lenke til kommentar
danandre Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hvis dere/du har SMC Barricade kan jeg sikkert gi en kort forklaring Lenke til kommentar
paradox Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Har nok ikke det nei.. Hva er det? :wink: Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Er besvart ganske mange ganger på forumet her nå, men..... UAnsett hvilken router du har er det bare å port-forwarde noen porter over 1024 til en maskin på nettverket som du vil ha DCC til. En forwarda port betyr en DCC session (enten dcc chat, eller dcc send), så forward en 10 porter eller.no for å ha litt. Portene bør være rett etter hverandre (f.eks. 1025, 1026 ..., 1035) Gå inn i mIRC (de fleste som ikke har peiling og spør spørsmål her kjører det, så jeg regner med at dere også gjør det); velg options, DCC, options, og finn frem der hvor det står DCC-ports, og skriv inn første port (1025 i eksempelet over), og siste port (1035). Så får du DCC! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Er besvart ganske mange ganger på forumet her nå, men..... UAnsett hvilken router du har er det bare å port-forwarde noen porter over 1024 til en maskin på nettverket som du vil ha DCC til. En forwarda port betyr en DCC session (enten dcc chat, eller dcc send), så forward en 10 porter eller.no for å ha litt. Portene bør være rett etter hverandre (f.eks. 1025, 1026 ..., 1035) Alltid like morsomt med NAT-hel*ete. Selv bruker jeg en linux-boks som løser dette på en mer elegant måte. Etter og ha rotet litt med routere og funnet ut at de stort sett var en kilde til frust og ga de opp. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Alltid like morsomt med NAT-hel*ete. Selv bruker jeg en linux-boks som løser dette på en mer elegant måte. Etter og ha rotet litt med routere og funnet ut at de stort sett var en kilde til frust og ga de opp. NAT-hel*ete? =) SNAT og DNAT er din venn Dog det ødelegger litt også. Bare se irc.homelien.no's motd: -:- - Second, we get overwhelmed by requests to add special access for-:- - LAN parties and small businesses running NAT (for the -:- - illiterate, if your IP address starts with 192.168. or 10., you are -:- - probably running NAT -- and your personal freedom is severely -:- - restricted). -:- - -:- - Please understand; our answer will always be NO. It always has -:- - been, and it always will be. I will try to put this in simple -:- - terms; NAT (Network Address Translation) and similar "technologies" -:- - (masquerading, etc) are detrimental to the Public Internet. -:- - -:- - NAT destroys the end-to-end transparency of the Internet. If you -:- - do not understand this or the ramifications of this, please READ -:- - UP ON IT and make up your mind. It is a short-term, detrimental -:- - solution to a long-term problem which is most easily solved by -:- - USING UP ALL AVAILABLE IPV4 ADDRESSES AS SOON AS POSSIBLE to force -:- - a transition to IPv6. -Dante Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 NAT-hel*ete? =) SNAT og DNAT er din venn Dog det ødelegger litt også. Bare se irc.homelien.no's motd: -:- - a transition to IPv6. -Dante Ja til IPv6 Lenke til kommentar
paradox Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Er besvart ganske mange ganger på forumet her nå, men..... UAnsett hvilken router du har er det bare å port-forwarde noen porter over 1024 til en maskin på nettverket som du vil ha DCC til. Takk skal du ha! Med brukervejledningen å ditt tips så gikk d glatt.. Var jo faktisk sørgelig enkelt... :-? :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå