Olaf den heldige Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Har i dag en PC basert på et MSI-K9n Ultra, med 1GB av tregeste DDR2 minne og en X2 4200+ Tenker litt på å oppgradere med en X2 6000 og større og bedre minnebrikker 2GB. En slik oppgradering vil vel koste meg i overkant av Kr. 3000,-(?) Mine spørsmål er: Vil det lønne seg å oppgrader? (Får jeg en merkbart raskere PC?) Bør jeg vente på Phenom CPU? Og hvilke minne brikker kan anbefales? Endret 11. juni 2007 av trst12 Lenke til kommentar
ADT Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) NEI! Dersom du spiller, kan det lønne seg å oppgradere skjermkort, for eksempel nVidia 8800 GTS 320MB til 2300,- Evt. i tillegg én minnebrikke på 1 GB mer... Endret 11. juni 2007 av ADT Lenke til kommentar
Olaf den heldige Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) NEI! Dersom du spiller, kan det lønne seg å oppgradere skjermkort, for eksempel nVidia 8800 GTS 320MB til 2300,- Evt. i tillegg én minnebrikke på 1 GB mer... 8831464[/snapback] Joda, jeg spiller jeg også i blant Som oftest Oblivion og Rome Total War, men skjermkortet er bra nok som det er i øyeblikket. Jeg bruker endel programmer som er CPU krevende. (Data sjakk og PhotoShop) og ønsker at ting skal gå forterel Endret 11. juni 2007 av trst12 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Nå har han allerede et svært bra skjermkort så det er neppe all verden å hente på det. Jeg vil si at minneoppgraderingen er den tryggeste investeringen. Det er svært billig og gir ganske bra følelse av at det går raskere i både en del spill og i annen bruk. Særlig hvis han bruker Windows. CPU er en litt mer tvilsom investering. Der er prisen høyere enn for 2GB minne. 4200+ er ganske rask fra før. Rent teknisk blir hastigheten økt fra 2,2 til 3,0GHz ved oppgradering til X2 6000+ og cachen doblet. Jeg ville i den situasjonen kjøpt mer minne, kanskje hele 4*1GB hvis hovedkortet har 4 minneplasser og ventet Phenom før jeg oppgraderte CPUen. (Spar penger for den blir sikkert dyr i starten) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Joda, jeg spiller jeg også i blant Som oftest Oblivion og Rome Total War, men skjermkortet er bra nok som det er i øyeblikket. Jeg bruker endel programmer som er CPU krevende. (Data sjakk og PhotoShop) og ønsker at ting skal gå forterel8831495[/snapback] Da kan det lønne seg mer enn jeg skrev i forrige innlegg. Kanskje det likevel er OK med en X2 6000+ et halvt års tid fremover til du kjøper en Phenom. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Istedenfor å bruke 3000,- kr. på en oppgrtadering, får du mer ytelse pr. krone hvis kjøper en god CPU kjøler og overklokker. Prosessoren du har klokker greit opp til 2,4 - 2,6 GHz med en god luftkjøler. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jepp, mer minne er tingen for bruken du beskriver! Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Mere minne och klokke. Lenke til kommentar
Olaf den heldige Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Da tror jeg jeg prøver å få tak pent brukt raskere minne. 2GB burde jeg vel komme ganske langt med? Er det PC-6200 som er navnet på det hurtigste DDRII minnet? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Da tror jeg jeg prøver å få tak pent brukt raskere minne. 2GB burde jeg vel komme ganske langt med? Er det PC-6200 som er navnet på det hurtigste DDRII minnet? Nei, får det mye, mye, mye raskere enn det, men du vil ikke merke store forskjellen. Det er viktigere med mye minne, enn raskt minne... Les denne testen, så forstår du det... Tom's hardware guide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå