Gå til innhold

Kjøpe Nikon D40-Japan Photo, Expert eller Elkjøp?

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av Nikon D40 nå, men er litt usikker på hvor jeg skal kjøpe dette.

Har tidligere kjøpt mye på Elkjøp og forsåvidt aldri trengt å reklamere på noe.

Ellers så kan jeg kjøpe på Japan Photo - de har jo litt peiling på foto, men er kanskje ikke like gode på service i etterkant av kjøp.

Expert vet jeg at eksisterer om 5 år i forhold til reklamasjonsrett. Det samme med Elkjøp.

Så hvor anbefaler Dere å kjøpe Nikon D40 og hvem har Dere best erfaring med?

Takker for tilbakemeldinger... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Expert :-)

Elkjøp har 30 dagers retur-rett, og det er veldig kjekt å utnytte.

Men liker best Expert jeg, for da er de ute etter å selge deg korrekt produkt, og de er ærlig, i motsetning til Elkjøp, som kun er ute etter å tjene mest mulig penger, og ikke nødvendigvis riktig produkt.

Før elkjøp-loverne begynner å flame meg: Dette er min helt subjektive mening :-)

Lenke til kommentar

Japan Photo er også her om 5 år.

Det er noe med det å kjøpe foto-utstyr i en foto-butikk. For meg virker det mer riktig, selv om det koster noen få kroner mer. Jeg selv brukte Fotovideo når jeg kjøpte min EOS 350D for 2 år siden, og de var veldig greie å ha med å gjøre når jeg måtte ha service i vinter.

Hvis valget står mellom Elkjøp og Expert så ville nok også jeg gått for Expert.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg skal gå til innkjøp av Nikon D40 nå, men er litt usikker på hvor jeg skal kjøpe dette.

Har tidligere kjøpt mye på Elkjøp og forsåvidt aldri trengt å reklamere på noe.

Ellers så kan jeg kjøpe på Japan Photo - de har jo litt peiling på foto, men er kanskje ikke like gode på service i etterkant av kjøp.

Expert vet jeg at eksisterer om 5 år i forhold til reklamasjonsrett. Det samme med Elkjøp.

Så hvor anbefaler Dere å kjøpe Nikon D40 og hvem har Dere best erfaring med?

Takker for tilbakemeldinger...  :)

8831271[/snapback]

Hadde jeg vært deg hadde jeg handlet dette på Elkjøp. Og da du innen 30 dager sansynligvis før finner ut at Nikon er feil, så leverer du kamera tilbake og reiser på Japan Photo og kjøper Canon ;-)

Fleip til side;

Anbefaler deg på det sterkeste å handle dette hos Japan Photo, de er best av disse tre på kundeservice og de kan foto mye bedre. Dessuten så er Japan Photo en av de aller rimeligste.

Mvh

Ståle Tvete (Japan Photo Fr.stad kunde)

Lenke til kommentar

Å velge mellom Expert eller Elkjøp blir forskjellig fra butikk til butikk. Begge tilsier å ha samme kompetanse, selv om du kan risikere og møte en selger som er en ivrig hobby fotograf med mange kloke tips på en vilkårlig el-butikk betyr ikke det at den ene kjeden har mer peiling enn den andre.

Japan Photo derimot skal vite dette selv om dette også selvfølgelig kan være noen ekspeditører rundt i landet som kanskje vet mindre om et D40 hus enn en selger på elkjøp/expert. Oddsen er vertfall stor for at du vil få mest kompetanse her!

Siden du vet hvilket kamera du skal kjøpe er det kanskje ikke så mye du trenger av hjelp av forhandleren, og jeg ville derfor ha sett på pris og gått etter den. Kjøpt der det var billigst med andre ord.

Må kanskje også støtte meg opp mot det å støtte en fotobutikk. Handler du kamera får du gjerne en "fot innfor døra" der og kan komme tilbake for gode tips om kamera du kjøpte og tips til videre handel av objektiver.

På en annen side vil du nok oppleve å få det uansett om du kjøpte hos den ene eller andre! De vil nok ikke nekte deg å levere det inn for service selv om det er kjøpt en annen plass. Slik går det ikke an å drive butikk og de er like hyggelige mot deg :)

For amatører som ikke handler utstyr ukentlig er det nok lite å vinne på å "smiske" til en spesiell butikk og heller betale noe mere.

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Med tanke på at fotoapparater kan gå i stykker, så vil jeg tro at man raskere vil få den servicen det trenger dersom man handler det hos en kjede som utelukkende tar seg av fotogjenstander. Jeg har flere ganger bestilt ting på Elkjøp (senest en Minidisc-spiller for 6 år siden) og aldri fått beskjed om de har fått den inn, mens jeg og Expert har mye uoppgjort hva reparasjoner angår - de reparerer, joda, men det fungerer ikke som nytt etterpå uansett. Dessuten setter jeg liten pris på at de bruker dobbelt så lang tid på en musikkspiller, som musikkspillerens hovedselger, og at de inkluderer sjenerende bilder på mobiltelefoner som er blitt levert tilbake til kunde etter reparasjon. Ville aldri nølt med å velge Japan Photo i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Ville sett på to ting:

1: Pris

2: Service

Japan foto ligger rundt 4799,- i porsgrunn (sist jeg kikka), elkjøp er jeg usikker på men kanskje rundt samme, mens expert vil avertere denne til 3999,- 13 juni. Denne prisen vil muligens elkjøp svare på igjen så kan kanskje lønne seg å vente et par dager :)

Servicemessig er jeg rimelig overbevist om at japan foto ligger over de to andre, men kan så absolutt finne meget dyktige og hyggelige folk i to andre kjedene også.

(jobber forøvrig i en liten elkjeden butikk som kjøper varer fra expert, og vi får ikke kjøpt dette kameraet til 3999 prisen, da den er forbeholdt expert bonus butikker.)

edit: ofte er det kampanjer hvor det følger med ekstra objektiver på disse kameraene, vet det akkurat har vært en. Vil anbefale deg å ta runda rundt jeg, stikk innom alle tre butikkene, og hør hva slags pris og hva slags tilbehør du får med.

her er link til prisguiden så du kan se hva kameraet koster på de forskjellige internettbutikkene

https://prisguiden.no/product.php?productId=56799

Endret av Kongle2
Lenke til kommentar

Nikon D40 selges nå på Expert for 4000 kr. Man får i tillegg ettersendt en blits (SB-400) fra Nikon. Tror neppe du finner det like billig noen andre steder.

Edit: Det kan hende at det er utsolgt allerede, det står i annonsen at de bare har et begrenset antall.

Endret av iMeg
Lenke til kommentar

jeg vil annbefale japan foto. God service om man bare skaffer seg et navn blant betjeningen, og er innom jevnt og trutt for å se på nyheter.

I dag når jeg jøpte meg 50mm'ern kom en av betjeningen bort til meg med en gang og gav meg et stativfeste jeg hadde glemt der for 2 mnd siden. Jeg ble litt paff da.

Lenke til kommentar
jeg vil annbefale japan foto. God service om man bare skaffer seg et navn blant betjeningen, og er innom jevnt og trutt for å se på nyheter.

I dag når jeg jøpte meg 50mm'ern kom en av betjeningen bort til meg med en gang og gav meg et stativfeste jeg hadde glemt der for 2 mnd siden. Jeg ble litt paff da.

8870707[/snapback]

Hvis de visste du hadde glemt igjen stativfestet og du var en fast kunde der så ville det vært god service å ringe deg å si ifra. Ikke vente i 2 måneder for å se om du kanskje kom innom.

Lenke til kommentar

Jeg skulle nesten møtt dere som har gitt meg så mange tilbakemeldinger på denne tråden og donert en flaske vin til alle og enhver...

Jeg falt ned på Nikon D40 hos Japan Photo. Der får jeg jo også med noen gratis fremkallinger i tillegg til at jeg hadde en god del fremkallinger til gode fra et tidligere kjøpt kamera.

Relativt hyggelig betjening og de har nok litt mer peiling (iallfall noen av de) enn endel Expert/Elkjøp ansatte (no offence)....

Ære være dette forumet! :w00t:

Lenke til kommentar

8870707[/snapback]

Hvis de visste du hadde glemt igjen stativfestet og du var en fast kunde der så ville det vært god service å ringe deg å si ifra. Ikke vente i 2 måneder for å se om du kanskje kom innom.

8880888[/snapback]

Ikke akkurat fast kunde. Men har vært innom en del ganger, sett litt, reparert litt, og skal nå bruke neste måneds lønning hos de. (Bare så synd de ikke selger Sigma) Så blir nok bare SB-600 i første omgang.

Men så en måned etter det er det ny lønning :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...