int20h Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 "Bobcat" kommer til å bli AMDs prosessorprodukt for ultramobile PC-er - et segment som foreløpig kontrolleres av Intel og VIA. Les mer Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Morsomt navn, kanskje Intel svarer med en "Johndog"-serie. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Litt synn at "navnet" som varemerke allerede er tatt og for de som lurer dette er en bobcat: Og dette er en ekte bobcat: (Gaupe på norsk) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Men uansett sikkert et spennende marked for Amd å satse på Endret 11. juni 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om navnet, men om selve produktet. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Høres jo lovende ut. Håper å se noen 1 kg - 1,5 kg bærbare med en slik CPU+GPU løsning innabords. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Bra at AMD endelig har skjønt at de må prioritere bærbarmarkedet enda høyere, hadde vært artig om de hadde greid å bli en mer reel konkurrent til intel. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Spennende og lovende at det ser mer på fler energi sparende produkter Endret 11. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Må si jeg er en anelse forvirret når det gjelder AMDs aktivitet i laptop-segmentet Hvor ble det egentlig av den nye laveffekts-chipen under kodenavnet "Hawk", som skulle komme tidlig i år? Mulig det bare er jeg som har sovet i timen, men jeg kan ikke huske å ha sett hverken nye modeller av Turion/Sempron, eller nye serier... Men resten henger på greip så langt jeg kan bedømme. Sitat og bilde ble publisert i desember 2006: Early next year, AMD will launch a new mobile chip code-named "Hawk" that will boast lower power utilization than current Turion 64 X2 and Mobile Sempron chips. The chip will be paired with platforms that will have support for hybrid hard drives as well as a somewhat novel concept dubbed hybrid graphics. According to AMD, notebooks with hybrid graphics will include both discrete and integrated graphics processors. When such notebooks are unplugged, their integrated graphics will kick in and disable the discrete GPU. As soon as the notebook is plugged back into a power source, the discrete GPU will be switched on again, apparently without the need to reboot. AMD says this technology will enable notebooks to provide the "best of both worlds" in terms of performance and battery life. In late 2007, AMD will introduce a mobile chip dubbed Griffin that will support split power planes and HyperTransport 3.0, meaning it'll almost certainly be based on AMD's quad-core architecture. Griffin will be accompanied by platforms supporting PCI Express 2.0, DirectX 10-class integrated graphics, DisplayPort video output, and a Universal Video Decoder—essentially a dedicated video processor. That about covers what AMD unveiled about its upcoming processors today. The presentation did include a fair amount of discussion about the company's financial performance and consumer electronics plans, though; we'll fill you in on those topics a little later. http://techreport.com/onearticle.x/11438 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 "Hawk" skulle vel være her nå? Var ikke det 65mn-utgave av Turion 64? Det har ivertfall vært påstander om at nye modeller av Turion støtter DDR2-800, og listen hos AMD har blitt lengre med litt lavere effektforbruk på noen modeller. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Som sagt er det godt mulig at det har gått meg hus forbi. Det virker ikke usannsynlig at Hawk var en 65nm-utgave av Turion X2. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg har ikke sett noen steder at den har blitt kalt "Hawk", men jeg vet at det har kommet en serie som passer beskrivelsen. Informasjonen på AMD sine nettsider er bare halvveis oppdatért, altså minnestøtten og 65nm er ikke nevnt, men mange andre kilder mener det. Men det har kommet høyere klokkede modeller (opptil 2,3 GHz) og flere modeller har fått lavere effektforbruk. Mye tyder på 65nm, men det er nok noen utgaver som fortsatt er 90nm. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ars Technica ser nærmere på AMDs fremtidige laptops: Inside AMD's next-generation mobile architecture: Griffin and Puma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå