Gå til innhold

Hjelp til stilvrak - basisgarderobe

Anbefalte innlegg

Nei, eg føler meg tryggest på de butikkene eg tenkte å stikke innom da eg føler de andre butikkene har mye plagg som er sterkt overpriset :)

8876249[/snapback]

Du får som oftest det du betaler for. Bruk gjerne litt mye penger, men vær litt forsiktig med dyre plagg fra "hotte" merker.

Hvilke farger er et must have for sko/belter¿

For øyeblikket så har jeg bare svart, hvit og et grønn-aktig rutebelte.

Skoene mine er grønne, blå/hvite og brune.

Hva burde jeg gå til innkjøp av, for å støtte oppunder en basisgarderobe¿ [fargekombinasjoner]

8876376[/snapback]

Det er ikke bare fargen som teller men også materialet og kategori. Skinn/stoff, joggesko/seilsko/pensko/fritidssko i skinn/fritidssko i stoff/skinn(semsket)/jobbsko/etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingenting en t-skjorte kan brukes til som ikke en skjorte kan gjøre bedre.

8902909[/snapback]

Det er vel å dra den litt langt? Blir litt for formelt og alltid bruke skjorte under v-hals genser, og v-hals tee er penere under mange gensere enn skjorter.

Lenke til kommentar

En basisgarderobe bør også inneholde mer klassiske plagg. Man bør ha to dresser, som skal harmonere med anledning og årstid, dvs. en mørk og en lysere dress. Ved prioritering er mørk dress det viktigste. Passende sko, skjorte, strømper og belte er essensielt.

For mindre formelle anledninger - men hvor det er viktig å se bra ut - er det bra å ha en blazer/jakke, som du kan matche med evt. t-skjorte og jeans.

Lenke til kommentar
Det er ingenting en t-skjorte kan brukes til som ikke en skjorte kan gjøre bedre.

8902909[/snapback]

Det er vel å dra den litt langt? Blir litt for formelt og alltid bruke skjorte under v-hals genser, og v-hals tee er penere under mange gensere enn skjorter.

8908452[/snapback]

Ehm, nei.

T-skjorte er fin som undertøy, men den bør ikke være synlig. Og spesielt ikke under v-genser. Eneste unntaket er lag-på-lag med f.eks rund hals (kun casual seff).

Lenke til kommentar

8902909[/snapback]

8908452[/snapback]

Ehm, nei.

T-skjorte er fin som undertøy, men den bør ikke være synlig. Og spesielt ikke under v-genser. Eneste unntaket er lag-på-lag med f.eks rund hals (kun casual seff).

8913401[/snapback]

Hvis det gjelder mer formelle anledninger er jeg enig. Men til casual bruk og ellers er det jo nærmest fritt frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...