nomore Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hei I løpet av mine år har eg prøvd meg litt frem hva klesmote angår, uten egentlig å ha kommet frem til noe eg er veldig komfortabel eller klarer å matche skikkelig. Dette i all hovedsak(vil eg tro) at eg har litt forskjellige klesplagg fra litt forskjellige stiler, og selv om det kanskje går, klarer eg ikke alltid å bli fornøyd med resultatet. Derfor tenkte eg kanskje å begynne sånn smått på nytt med en ny basisgarderobe. Hva trenger eg da? Da tenker eg på å ha nok klesplagg til å kunne variere nok til både jobb og sosiale aktiviteter for en ukes/to ukers tid. Grunnen til at eg lurer er at eg ofte tidligere har lest om enkelte "basisplagg" som "alle" bør ha i garderoben sin, og da eg ikke klarer å finne noen slike nå, sjekker eg her. Stiler som har vekket min interesse i det siste er preppy Håper dere kan hjelpe meg litt Lenke til kommentar
Homme Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Da begynner vi med basicen: Hvite og sorte tee's (gjerne v-hals) "Rene" jeans (uten så altfor rare vasker og dilldall) Sort og grå cardigan Enkle tynne gensere i rolige farger Diverse skjorter, startmed en hvit å jobb deg videre derifra Diverse belter, kommer ann på skoene du har, men husk belte og sko skal alltid matche. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Takker for veldig gode tips. Absolutt noe eg skal ta med til shoppinglisten. Hvite og sorte tee's (gjerne v-hals) 8831126[/snapback] Apropo v-hals, er dette noe som faktisk passer de fleste? Eg har egentlig av en eller annen grunn følt meg svært utillpass i v-halset genser(av omtanke på hvordan eg ser ut), men dette kan jo være basert på irrasjonelle illusjoner. Diverse belter, kommer ann på skoene du har, men husk belte og sko skal alltid matche. 8831126[/snapback] Dette var et godt tips, og et som eg tidligere glatt har oversett. Men hvordan skal det matche? Dvs, kan eg bruke et svart belte med hvite sko, skal fargen være så lik som overhode mulig, eller holdet det at de har noelunde samme fargenyanse og ikke for motstridende mønster? Og når vi også er inne på belter, hva da med ekstrautstyr som klokker og smykker(ringer, halskjede, armbånd)? Er det slik at alt dette også bør matche på en eller annen måte, eller i et visst mønster? Beklager, det høres kanskje ut som et utrolig dumt spørsmål, men dette er absolutt et område eg ikke føler meg helt trygg på, desverre(dette heller ). Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Apropo v-hals, er dette noe som faktisk passer de fleste? Eg har egentlig av en eller annen grunn følt meg svært utillpass i v-halset genser(av omtanke på hvordan eg ser ut), men dette kan jo være basert på irrasjonelle illusjoner. 8832886[/snapback] Nei. Liker du bedre vanlig hals kjøper du det. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ang. v-hals så kommer det helt ann på størrelsen på halsen og kroppsbyggnigen, er man stor så passer det ikke med en veldig lang v-hals, men da kan man prøve gensere/tee's med liten v-hals. Belte og sko skal matche fargemessig og stoffmessig, sort på sort og skinn på skinn. Unntaket er når man bruker hvite sko til shorts. Samme med klokke, sort klokke på sort belte, brun klokke på brunt belte. Alt annet blir i mine øyne uryddig og kan ødelegge et vært antrekk. Endret 12. juni 2007 av kolleckio Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Samme med klokke, sort klokke på sort belte, brun klokke på brunt belte. Alt annet blir i mine øyne uryddig og kan ødelegge et vært antrekk. 8834214[/snapback] Ikke enig. Det blir for utstudert og vil se litt tamt ut. Den beste basisklokken er en nøytral klokke med stålrem. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 I stedet for å kjøpe 15 klokker for å kunne amtche hele garderoben, kjøper man heller et klassisk ur med stålrem - det passer til "alt". Lenke til kommentar
Homme Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Stålrem passer til dress, til mer dagligdagse antrekk passer lærrem best. Sort klokke til sort belte skaper en bedre helhet i selve antrekket Endret 12. juni 2007 av kolleckio Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Stålrem passer til dress, til mer dagligdagse antrekk passer lærrem best. Sort klokke til sort belte skaper en bedre helhet i selve antrekket 8847345[/snapback] Hvis vi snakker basisgarderobe (som vi i utgangspunktet gjør i denne tråden) så er stålrem det mest hensiktsmessige. Et godt komponert antrekk er et antrekk der nesten alt matcher, men bare nesten. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Godt tips angående klokker, men akkurat det blir uaktuelt for min del. Klokker er noe eg aldri, av en eller annen grunn, bruker. Skal ta meg en liten shoppingtur til helga, men hvor og hva bør eg se etter? Da tenker eg på ting som hva er det som kjennetegner ei god og ei dårlig bukse? Svaret er nok delt, og vanskelig å svare på, men eg tenker på kvalitet kontra billigstoff som for eksempel ser stygg ut, blir fort stygg, mister form osv. Tenker på å stikke innom følgende butikker: dressman, cubus, h&m og kanskje wearhouse(er litt i tvil angående kvalitet, men usikker). Vi har flere butikker rundtom her naturligvis, men eg føler at når eg i første omgang er på jakt etter basisplagg så ønsker eg å prøve å få så enkle og passe rimelige klær som mulig. Eg vet at flere av disse butikkene har dyre klær/merker også, men har også funnet gode bukser og annet der tidligere til gode priser. Ser for meg å handle 2 bukser, noen(2-3) skjorter, samme med gensere, tees og cardigans. Er redd det kan bli dyrt nok for øyeblikket Lenke til kommentar
Homme Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 HM er en veldig god butikk viss du er ute etter rimelige basisplagg. Men belagg det på plagg du kjøper der ofte må byttes ut, for passformen blir ødelagt etter noen få vask, det er ihvertfall min erfaring. Men viss du legger i litt mer så ville jeg gått for tee's fra Fillipa K, 349kr og veldig god kvalitet og passform, disse varer da vesentlig lengre enn HM sine, så mø ikke byttes ut så ofte. For rimelige jeans ville jeg kikket på Cheap Monday (Finnes blandt annet på Sole Service viss du bor i Oslo). Gode jeans til 500kr, eventuellt &Denim serien til HM (Litt billigere, men lavere kvalitet) To be contined Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) HM er Hennes & Mauritz vel? Endret 14. juni 2007 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 HM er en veldig god butikk viss du er ute etter rimelige basisplagg.Men belagg det på plagg du kjøper der ofte må byttes ut, for passformen blir ødelagt etter noen få vask, det er ihvertfall min erfaring. Men viss du legger i litt mer så ville jeg gått for tee's fra Fillipa K, 349kr og veldig god kvalitet og passform, disse varer da vesentlig lengre enn HM sine, så mø ikke byttes ut så ofte. For rimelige jeans ville jeg kikket på Cheap Monday (Finnes blandt annet på Sole Service viss du bor i Oslo). Gode jeans til 500kr, eventuellt &Denim serien til HM (Litt billigere, men lavere kvalitet) To be contined 8855560[/snapback] Vet du hvor du finner Cheap Monday i Trondheim? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Eg pendler daglig imellom Bømlo, Stord, Haugesund og Karmøy, og der er det mye av de butikkene eg nevnte over, pluss en del andre som eg hverken har erfaring med eller vet hva fører. Av de eg har sett føler eg mye av plaggene er overpriset. Derfor føler eg meg tryggest på de. Men nå skal eg og etterhvert til Bergen i sommer, så det blir nok litt shop2shop-turer der... Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Vil anbefale deg å styre unna Wearhouse. Alt koster til 149,- uten snev av passform eller kvalitet. Bare et tips. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 ..Av de eg har sett føler eg mye av plaggene er overpriset. Derfor føler eg meg tryggest på de. 8862475[/snapback] ..tenker på å stikke innom følgende butikker: dressman, cubus, h&m og kanskje wearhouse(er litt i tvil angående kvalitet, me.. Overpriset? Og derfor føler du deg tryggest på de? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Nei, eg føler meg tryggest på de butikkene eg tenkte å stikke innom da eg føler de andre butikkene har mye plagg som er sterkt overpriset Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hvilke farger er et must have for sko/belter¿ For øyeblikket så har jeg bare svart, hvit og et grønn-aktig rutebelte. Skoene mine er grønne, blå/hvite og brune. Hva burde jeg gå til innkjøp av, for å støtte oppunder en basisgarderobe¿ [fargekombinasjoner] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå