pulse Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Etter mange søk etter en bruksanvisning til oppsett av IDN i apache endte jeg opp med og bruke prøv og feile metoden. Her er hva jeg kom frem til: eks: mø.mittdomene.no <VitrualHost *> ServerName xn--m-2na.mittdomene.no DocumentRoot /home/brukernavn/mappe/ </VirtualHost> Dersom du ønsker og finne koden for andre navn kan phpkoden $_SERVER[HTTP_HOST] benyttes. Under prosessen for og finne ut av dette installerte jeg pakken php5-idn. Vet ikke om dette nødvendig. Håper dette kan være til hjelp for noen. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Alternativt kan du bruke norid sine verktøy for å få det på ace-formen. http://www.norid.no/domenenavnbaser/ace/ Lenke til kommentar
deviant Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Endte også opp på denne løsningen, men ser at Firefox bytter ut unicode url'en med punycode når siden lastes. Det må vel finnes en måte å beholde det særnorske navnet i URL feltet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå