Gå til innhold

Yamaha E810S vs Dynavoice F6+Cambridge 640A?

Anbefalte innlegg

Pre-out? WOW. Kult! Hva gjør det? :D

Er det noen bedre et hakk opp i pris Yamaha'er? Mulig jeg kan skaffe rabatter på det også.

Hvis ikke regner jeg med å bestille Cambridgen. Kan den hentes i butikken til HiFiklubben? En kamerat sa jeg burde registrere meg å få rabatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pre-out? WOW. Kult! Hva gjør det? :D

Er det noen bedre et hakk opp i pris Yamaha'er? Mulig jeg kan skaffe rabatter på det også.

Hvis ikke regner jeg med å bestille Cambridgen. Kan den hentes i butikken til HiFiklubben? En kamerat sa jeg burde registrere meg å få rabatt?

8864628[/snapback]

Generalsvae hadde en god forklaring i en annen tråd:

Tilkoblingsmulighet for aktiv subwoofer/aktiv høyttaler/effekttrinn/monotrinn. Hvis du allerede har en integrert forsterker/hjemmekinoreceiver og du ønsker mer effekt f.eks., kan du supplere med en effektforsterker og bruke pre-out-utgangene på den integrerte forsterkeren/hjemmekinoreceiveren. Kan være en fordel i et surround-system, da du kan bruke effektforsterkeren til å drive front-høyttalerne og receiveren til å dra resten, f.eks. Dog det er anbefalt med rikelig krefter på senter, da mye av lydbildet tross alt kommer herfra. Konklusjon: man kan f.eks kjøpe 3 monoblokker til å driver 2x front + 1x senter, og bruke receiveren til å drive bak-høyttalerne, da de ikke trenger like mye krefter.

Om valget er mellom Yamaha og Cambridge vil i det minste jeg råde deg til å velge Cambridge. Langt mer krefter å hente der.

Lenke til kommentar

Idag tok jeg en tur innom HiFiklubben og de hadde en sort demo på Cambridge 640A! Fikk den for 2700,-. Satser på at det var et godt kjøp!

Har også bestillt F6 fra Amentio men de har ikke greid å sende de idag så det kan jo ta sin tid det der.

Noen forslag til signalkabel og kabel mellom PC til forsterker og TV til forsterker?

Lenke til kommentar
Idag tok jeg en tur innom HiFiklubben og de hadde en sort demo på Cambridge 640A! Fikk den for 2700,-. Satser på at det var et godt kjøp!

Har også bestillt F6 fra Amentio men de har ikke greid å sende de idag så det kan jo ta sin tid det der.

Noen forslag til signalkabel og kabel mellom PC til forsterker og TV til forsterker?

8871107[/snapback]

pc til forsterker er vel sånn 2 rca til mini-jack. expert/elkjøp. ingenvits å kjøpe dette i hifi klubber da dem er overpriset ca 400-500kr muligens.

for meg virker det som en betaler 300kr mer for samme mengde kobber enn nødvendig.

kobber er kobber ,ferdig med det. monster kabler er vel gull belagte i tuppene.

video delen, vet jeg ikke noe om enn at disse kablene ligger rygg i rygg på disse experto og el-Køp butikkene

blir frustert av disse ville prisene.

du kan jo alltid kjøpe det fra 35kr på clas olson. blir fort brudd på dem.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg avbestilt Dynavoice F6.

En dyktig selger solgte meg et par Energy C-500 og en fin Monsterkabel.

(Skal innrømme jeg sprengte lommeboka litt.)

Jeg er VELDIG fornøyd. :love:

post-24117-1182022169_thumb.jpg

Endret av Bromle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ville ikke sagt at Dynavoicene er så fantastiske at det gjør noe,

8833504[/snapback]

Kom hjem til meg å hør dem, så blir du imponert. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...