Gå til innhold

Yamaha E810S vs Dynavoice F6+Cambridge 640A?

Anbefalte innlegg

Jarr!

Skal kjøpe nytt anlegg til musikk og support til TVn.

Jeg har ikke hatt noe bra anlegg før og vil selvfølgelig ha det beste (innenfor prisklassen!).

Har tenkt på enten:

Yamaha E810S

eller:

Dynavoice F6

Cambridge 640A

Pioneer DV-490V.

Jeg får disse to pakkene til ca samme pris. Men hva spiller best?

Er det klønete med Dynavoiceoppsettet i en 15kvm hybel? Det er KANSKJE fremtiden etter sommeren.

Og til slutt - Pianolakkfinish eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når står du foran ett dilemma :p

Du har funnet fra 2 veldig gode sett.

Det Yamaha oppsettet har veldig gode høyttaler. De er opprinlig fra den norske høyttaler element Seas.

Men Yamaha brøt avtalen og lagde en helt lik kopi av elementene så det er gode elementer i høyttaleren.

Ellers så er det andre oppsettet du har satt opp med F6 + Cambridge 640A også en sikker vinner. Det settet vil nok spille høyere og med mere bass.

Det er nok ikke noe problem med 15kvm. Men kommer jo litt ann på hvordan anlegget skal plaseres.

Du kan jo dra å høre på Yamaha E810S hos Stereofil

Lenke til kommentar

Ville ikke sagt at Dynavoicene er så fantastiske at det gjør noe, da ville jeg heller gått for disse...

Har hørt masse gode tilbakemeldinger fra de, og de skal visst spille utrolig klart og med masse trøkk fra 10". De koster 5-6 tusen på musikkmagasinet og slikt, så 2,5 er VELDIG billig ;)

De Yamahaene kostet jo 5,5 tusen,

Cambridgen koster 3 og Prosonene koster 2,5 så det blir samme pris ;) med MYE mere glede :D Ville tatt og sjekket de vis du bor i nærheten av musikkmagasinet eller lignende ;)

Lenke til kommentar
Ville ikke sagt at Dynavoicene er så fantastiske at det gjør noe, da ville jeg heller gått for disse...

Har hørt masse gode tilbakemeldinger fra de, og de skal visst spille utrolig klart og med masse trøkk fra 10". De koster 5-6 tusen på musikkmagasinet og slikt, så 2,5 er VELDIG billig ;)

Cambridgen koster 3 og Prosonene koster 2,5 så det blir samme pris ;) med MYE mere glede :D Ville tatt og sjekket de vis du bor i nærheten av musikkmagasinet eller lignende ;)

8833504[/snapback]

Så du vil anbefale de i en hybel på 15kvm?

Lenke til kommentar

8833504[/snapback]

Så du vil anbefale de i en hybel på 15kvm?

8833827[/snapback]

Det vil jeg ja, for å si det sånn, jeg har Cerwin Vega VE-15 i mitt rom, på 15 kvm ;) hehe, funker bra, selv om jeg ikke kan spille så høyt med tanke på at lyden er kraftig i et så lite rom. Kan ha noe med at jeg har skråtak da, og derfor blir det litt gjenklang her ;) men så fort jeg åpner vinduet blir det med ett mye mye bedre :p

Lenke til kommentar

Beklager Effectiv,men jeg er ikke enig med tipset ditt i det hele tatt. Vil til og med gå så langt som å si at Yamaha settet vil spille bedre og renere enn Prosonene. Dette rett og slett fordi elementene er mer påkostet og derfor av en høyere kvalitet.

Til trådstarter: Jeg tror du vil få mye glede av dem begge. Dynavoice vil uten tvil gå dypere,mens Yamahaene tar mindre plass og sannsynligvis vil fylle 15 kvm ganske greit. Tror musikksmaken din bør avgjøre hva som er det rette for deg,hvis du har et behov for dypbass er Dynavoice det bedre men hvis det går mer i rolig akustisk musikk og lignende kan Yamaha være alt du trenger.

Og ang lakk er pianolakk direkte lekkert spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Beklager Effectiv,men jeg er ikke enig med tipset ditt i det hele tatt. Vil til og med gå så langt som å si at Yamaha settet vil spille bedre og renere enn Prosonene. Dette rett og slett fordi elementene er mer påkostet og derfor av en høyere kvalitet.

Til trådstarter: Jeg tror du vil få mye glede av dem begge. Dynavoice vil uten tvil gå dypere,mens Yamahaene tar mindre plass og sannsynligvis vil fylle 15 kvm ganske greit. Tror musikksmaken din bør avgjøre hva som er det rette for deg,hvis du har et behov for dypbass er Dynavoice det bedre men hvis det går mer i rolig akustisk musikk og lignende kan Yamaha være alt du trenger.

Og ang lakk er pianolakk direkte lekkert spør du meg ;)

8834651[/snapback]

:o Prosonene har fått gode kritikker, og en venn av meg har de, på et 18kvm rom med en Onkyo forsterker ( gudene vet hvilken). De spiller utrolig klart med en fyldig diskant.

De har ca halve registeret innenfor diskan, og en del av registeret innenfor mellomtone, men mangler masse på bassen.. De spiller lave frekvenser og slikt som hip hop og trance VELDIG bra, men i rock er ikke bassen så veldig detaljert. Men det er jo høytalere til 2500 vi snakker om, ikke B&W til 15 000 ;)

Lenke til kommentar
Du snakker om kritikken fra de som har kjøpt de fra komplett.no ?

Tror nok neppe det er hifi kjennere, med tanke på at de kjøper en sånn høyttaler som ant hvis har blitt kjøpt uhørt.

8834771[/snapback]

Nei snakker ikke om komplett.... -.- Du skal altid være frekk du?

Lenke til kommentar

Mener som Gnomiz at det neppe er snakk om folk med de store referansene når man ser det som skrives der. Mer fornøyde kunder som har gått videre fra dataanlegg og er fornøyd med det de har kjøpt. Det er ikke noe galt med det,men saken er at når noen spør om hjelp eller tips her inne sier man ting som de er selv om de sikkert ville blitt fornøyd med noe til halve prisen.

Ja,Proson koster ikke 15 000 men det gjør uten tvil ikke Dynavoice heller ;)

Lenke til kommentar
Mener ikke å være frekk, sikkert bare fordi jeg er sulten  :dontgetit:

Har bare ikke sett noen test av den av "serriøse aktører" noe som jeg har funnet av de to andre settene.

8834827[/snapback]

Dtte ble litt OT. JEG mener at prosonene spiller VELDIG bra til 2500 kr, og Dynavoicene er sikkert ikke så hakkene gale, MEN MIN mening er at Prosonene spiller bedre ;)

Og med mere dynamikk og bass en dynavoicene.

EDIT: unnskyld for at jeg ble sint ^^. sulten jeg og

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Sant,alle må respektere at andre har sine meninger angående hifi ;) Jeg står fortsatt fast på at Dynavoice eller Yamaha vil være best for trådstarter med tanke på rommet og økonomien. Ja Effectiv,Proson har uten tvil mer bass men Dynavoice er langt mer presis og spiller bedre på de lysere frekvensene. Pluss at man ikke må ut med like mye for en forsterker. Pluss at jeg selv mener at 10" ikke kan beskrives som dynamisk før man går sterkt oppover prisklassene ;)

Lenke til kommentar

Vil bare nevne og si at vis du først skal kjøpe deg et lydanlegg, hvorfor ikke gå for noe skikkelig? For et halvt år siden, ved juletider tenkte jeg at nå vil jeg ha noe skikkelig. Fikk rundt 3000 til jul, kjøpte inn Logitech z-5500 og nå, 4 mnd senere solgte jeg og kjøpte nytt fordi det rett og slett var for dårlig for meg. Deretter kjøpte jeg anlegg til 10 tusen, og har altså tapt 3000 kr =/

Lenke til kommentar

Det er det jeg også prøver å få han til å gjøre, man vokser fort fra høyttalere som den ny linker til. Da vil man heller ha kvalitet framfor all den bassen. Har selv vært der og angret på høyttalere kjøpet, fordi de var jo egentlig bare store, stygge og ikke minst dårlige...

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Som jeg sa så får jeg de to oppsettene til ca samme pris. Sånn er det. :) Blir veldig vanskelig å strekke seg bare 1-2-3000 mer iogmed at det er maaasse penger for meg.

Fordelen med Dynavoice oppsettet er jo at jeg kjøper en dyr sånn boks også kan jeg eventuelt bytte ut høytalerne senere. Jeg har hørt en en del på Yamaha annlegget og liker det veldig godt. Men føler jeg vil ha noe større...

Hva mer ekstra duppedingser trenger jeg å kjøpe? Leser rundt men er ikke alt jeg forstår hva er... Spikes, plater, ting og tang.

Lenke til kommentar

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...terker_Graa.htm

er det verdt å betale 800kr mer for naden enn cambridgen?

kjøp dynavoice hvis du må ha høyere lyd er vel cluet.

kjøp gjerne en sub, så du kan nyte sommeren. dem spiller ikke så veldig høyt disse dynavoice, men det sier folk også på konserter og diskoteker når dem spiller på fullt på 8x15 tommere. og har ringsus i ørene i et par dager etter.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...