Gå til innhold

Hva er locale profiles og roaming profiles?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Kan noen fortelle meg forskjellen på disse 2? Har en oppgave om server og kan ikke huske å ha lært om noe slikt.

8830674[/snapback]

Mulig jeg missforstår i hvilken sammenheng du spør, men der er vel basicly det at local profile er en profil som er maskin-spesifikk mens en roaming profile er en som følger deg i nettverket slik at om du logger på en alternativ maskin på jobb, så har du allikevel alle profil-spesifikke innstillinger o.l. intakt..

A Roaming Profile is used to preserve a user's configuration (desktop, background, etc) and present the user with an identical environment on any computer the user logs on.

This means that a user that is configured to use a roaming profile can use a computer "A", make changes to the desktop, log off computer "A", log on to another computer "B", and see the exact desktop he/she had on computer "A".

Lenke til kommentar

Ops glemte å si at det (mest sansynlig) gjelder AD - Active Directory.

Men det var et bra svar som høres riktig ut for det jeg lurer på så takk så mye :D

Edit: Har ikke noe informasjon om local profile da?

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Edit: Har ikke noe informasjon om local profile da?

8830981[/snapback]

En lokal profil, er jo en profil som er bundet til en maskin. Altså en bruker som IKKE kan logge seg på med hvilken som helst bruker. Kort sagt det motsatte av Roaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...