Gå til innhold

Akkurat bestilt ny bærbar PC, deres synspunkter!?

Anbefalte innlegg

Jeg er en rimelig fersk bruker av HW. Jeg har brukt den siste uka på å lese forumet opp og ned i mente for å kunne fatte hvor jeg kunne få mest mulig ytelse for penga. Og etter å ha lest en del falt valget på Multicom's Compal IFL90+. Hovedgrunnen til dette valget er fordi jeg ville teste Santa Rosa samt det nye DX 10 skjermkortet til Geforce; 8600M GT. Så jeg tok meg i skinnet i dag, klikket meg inn på Multicom's sider og startet å konfigurere min nye bærbar. Og etter litt klikking og tenking ble resultatet som følger.

Skjerm

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

Prosessor

Intel Core 2 Duo Mobile T7500 2.20GHZ 4MB Cache, Santa Rosa

Skjermkort

GeForce® 8600M GT 512MB

Minne

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 1GB)

Harddisk

200GB SATA 7200RPM 2.5"

Batteri

9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

Turbo Minne

Intel® Turbo Memory 1GB

Operativsystem

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 32-bit, norsk OEM

Dette oppsettet koster 14500 ca inkl frakt med posten. Det jeg da lurer på er om dette er en PC jeg vil kunne dra god nytte av i fremtiden, da mine oppgaver består mye av enkel bilderedigering, litt videoredigering på hobbybasis, og en del spilling der grafikk er et stort krav. Da ønsker jeg deres synpunkter og innvendiger på eventuelt flaskehalser og ting jeg bør være oppmerksom på.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en rimelig fersk bruker av HW. Jeg har brukt den siste uka på å lese forumet opp og ned i mente for å kunne fatte hvor jeg kunne få mest mulig ytelse for penga. Og etter å ha lest en del falt valget på Multicom's Compal IFL90+. Hovedgrunnen til dette valget er fordi jeg ville teste Santa Rosa samt det nye DX 10 skjermkortet til Geforce; 8600M GT. Så jeg tok meg i skinnet i dag, klikket meg inn på Multicom's sider og startet å konfigurere min nye bærbar. Og etter litt klikking og tenking ble resultatet som følger.

Skjerm

15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

Prosessor

Intel Core 2 Duo Mobile T7500 2.20GHZ 4MB Cache, Santa Rosa

Skjermkort

GeForce® 8600M GT 512MB

Minne

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 1GB)

Harddisk

200GB SATA 7200RPM 2.5"

Batteri

9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

Turbo Minne

Intel® Turbo Memory 1GB

Operativsystem

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 32-bit, norsk OEM

Dette oppsettet koster 14500 ca inkl frakt med posten. Det jeg da lurer på er om dette er en PC jeg vil kunne dra god nytte av i fremtiden, da mine oppgaver består mye av enkel bilderedigering, litt videoredigering på hobbybasis, og en del spilling der grafikk er et stort krav. Da ønsker jeg deres synpunkter og innvendiger på eventuelt flaskehalser og ting jeg bør være oppmerksom på.

På forhånd takk!

8830408[/snapback]

Er vel ikke noen flaskehalser der.. :)

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...