cockslap Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hei jeg er ikke så god på motor . Men jeg har hørt at en derbi er bedre og kjøre forde det er am6 motor, isteden for en suzuki rmx som vist ikke har det ^^. Men jeg lurer på om en Yamaha dt 50 har am6 motor ? Det skal jo gå unna gunnar Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 næj det har den ikkje;) Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 DT er litt utdatert Men de funker fint å trimme da. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 De nye DT'ene har Am6 Gamle har det ikke.. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 joda folkens. søk på google dere. yamaha har i det siste produsert DT med am6 motor. =) et eksempel: DT Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Yamaha Dt som er over 2000 modeler har som regel AM6 moter, feks min Yamaha DT 91 har luftavkjøling. Lenke til kommentar
cockslap Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Wow , takk for hjelpa elsker dere Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 DT er litt utdatert Men de funker fint å trimme da. 8830271[/snapback] Det funker sikker fett å trimme de ja, men det er ikke helt lovlig da . Men dersom du registrerer den som 125 ccm og får den godkjent så kan du kjøre den på norske veier. Lenke til kommentar
cockslap Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 DT er litt utdatert Men de funker fint å trimme da. 8830271[/snapback] Det funker sikker fett å trimme de ja, men det er ikke helt lovlig da . Men dersom du registrerer den som 125 ccm og får den godkjent så kan du kjøre den på norske veier. 8834862[/snapback] Betyr det at vist jeg registrer den som 125cc så kan jeg kjøre på vegen med full trim ? Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Oii nå ble jeg litt overrasket. Trodde de enda laget de klassiske og deilige yamaha motorene<3 Men etter spesifiken har dt og senda mye ulikt men men.. Ja kjøp deksler til dt125 så tror biltilsynet at det er 125 så kan du registrere den som det :!: Endret 11. juni 2007 av sparemaster Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 DT er litt utdatert Men de funker fint å trimme da. 8830271[/snapback] Det funker sikker fett å trimme de ja, men det er ikke helt lovlig da . Men dersom du registrerer den som 125 ccm og får den godkjent så kan du kjøre den på norske veier. 8834862[/snapback] Betyr det at vist jeg registrer den som 125cc så kan jeg kjøre på vegen med full trim ? 8836439[/snapback] Ja. Dersom du registrer den som 125 ccm, ikke trimmer den opp noe mer enn effekten på en 125 ccm og får den godkjent hos trafikk tilsynet så kan du kjøre den på vegen ja. Og så må du nå ha sertfikatet på 125 ccm også da. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) DT er litt utdatert Men de funker fint å trimme da. 8830271[/snapback] Det funker sikker fett å trimme de ja, men det er ikke helt lovlig da . Men dersom du registrerer den som 125 ccm og får den godkjent så kan du kjøre den på norske veier. 8834862[/snapback] Betyr det at vist jeg registrer den som 125cc så kan jeg kjøre på vegen med full trim ? 8836439[/snapback] En vanlig moped kan ikke registreres som lettsykkel nei. Dette kommer av at bremser, konstruksjon etc. ikke er beregnet for hastigheter over 45 km/t. Dette ifølge norske lover. Om de i relitet er konstruert for en større hastighet, er det vel ingen tvil om.. Og by the way. Derbi bruker ikke AM6 motorer, enkelt og greit fordi Derbi har sine egne motorer. Endret 11. juni 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har ikke de nye sendaene am6 motor??? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Har ikke de nye sendaene am6 motor? 8837527[/snapback] Nei, hvorfor skal Derbi bruke AM6 motorer når de lager sine egne som er like gode som AM6, om ikke hakket bedre? Endret 11. juni 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
cockslap Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Okay, tusen takk for all hjelpen Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 DT er litt utdatert Men de funker fint å trimme da. 8830271[/snapback] Det funker sikker fett å trimme de ja, men det er ikke helt lovlig da . Men dersom du registrerer den som 125 ccm og får den godkjent så kan du kjøre den på norske veier. 8834862[/snapback] Betyr det at vist jeg registrer den som 125cc så kan jeg kjøre på vegen med full trim ? 8836439[/snapback] En vanlig moped kan ikke registreres som lettsykkel nei. Dette kommer av at bremser, konstruksjon etc. ikke er beregnet for hastigheter over 45 km/t. Dette ifølge norske lover. Om de i relitet er konstruert for en større hastighet, er det vel ingen tvil om.. Og by the way. Derbi bruker ikke AM6 motorer, enkelt og greit fordi Derbi har sine egne motorer. 8837505[/snapback] Du kan få den godkjent jo. Men det blir en del ombygging før du får den godkjent vil jeg tro. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 DT er litt utdatert Men de funker fint å trimme da. 8830271[/snapback] Det funker sikker fett å trimme de ja, men det er ikke helt lovlig da . Men dersom du registrerer den som 125 ccm og får den godkjent så kan du kjøre den på norske veier. 8834862[/snapback] Betyr det at vist jeg registrer den som 125cc så kan jeg kjøre på vegen med full trim ? 8836439[/snapback] En vanlig moped kan ikke registreres som lettsykkel nei. Dette kommer av at bremser, konstruksjon etc. ikke er beregnet for hastigheter over 45 km/t. Dette ifølge norske lover. Om de i relitet er konstruert for en større hastighet, er det vel ingen tvil om.. Og by the way. Derbi bruker ikke AM6 motorer, enkelt og greit fordi Derbi har sine egne motorer. 8837505[/snapback] Dessuten bruker Reiju MRX 125cc helt like bremser som Reiju MRX 50cc, og lik ramme. Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 8836439[/snapback] Dette kommer av at bremser, konstruksjon etc. ikke er beregnet for hastigheter over 45 km/t. Dette ifølge norske lover. Om de i relitet er konstruert for en større hastighet, er det vel ingen tvil om.. 8837505[/snapback] Bremsene er beregna for 80 km/t +... og flere mopeder har 125 cc rammer... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) 8836439[/snapback] Dette kommer av at bremser, konstruksjon etc. ikke er beregnet for hastigheter over 45 km/t. Dette ifølge norske lover. Om de i relitet er konstruert for en større hastighet, er det vel ingen tvil om.. 8837505[/snapback] Bremsene er beregna for 80 km/t +... og flere mopeder har 125 cc rammer... 8838188[/snapback] Det er jo det jeg mener, at det bare er tull det med at de ikke er konstruert for større hastigheter. Men slik er iallefall reglene.. Endret 12. juni 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå