Drunken_Master Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hei, jeg har samme problem med 2 forskjellige pc'r. Ene er en AMD Socket A, med en sempron prossesor, og et Abit NF7 2.0 HK. Når jeg prøver å boote den kommer det ingen ting på skjermen, jeg har testet dette skjermkortet i en annen pc, det fungerer helt fint. prøvd med forskjellige RAM brikker og strømforsyninger. Den starter med ikkeno bilde på skjermen, skjermen sier at den ikke får noe signal. Samme skjer med en P4 478 med en prosessor jeg vet fungerer. Begge pc'ne har funger fint før. Noen som vet hva jeg kan prøve? Trenger virkelig hjelp nå, kommer ikke på mer jeg kan gjøre. Takk for all hjelp=D Endret 10. juni 2007 av Drunken_Master Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Du kan forsøke å resette bios. Altså fysisk flytte jumperen på hovedkortet. Det er vel også det eneste så lenge du ikke kan få tilbakemelding på annen måte. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Kan jo prøve det Tenkt på det, men jeg har ikke noe manual for å finne ut hvilken jumper som resetter bios. Men kan jo leite da. Har hvertfall prøvd å ta ut BIOS batteriet. Funket dårlig. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Funka dårlig å resette bios, prøvde det nettopp på AMD maskinen som jeg veit fungerte for en liten stund siden :S Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Ingen som veit noe mer? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har du prøvd med et annet skermkort i den amd maskina, hadde samme problemet med NF7 2.0 for noen år siden, der viste det seg at radeon 9600 kortet ikke likte hovedkortet, måtte bytte skjermkort selv om det fungerte i andre maskiner. Eller så kan du prøve og se om det er dyttet ordentelig godt neddi, da AGP slotten er veldig senestiv for litt feil motering av grafikkortet. Lenke til kommentar
quiki Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Prøvd å fjerne 1 rambrikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå