AudiCab Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg kjøpte meg en 500 GB mybook harddisk for et par dager siden.. Jeg koblet den opp via USB til min Vista-PC. PCn fann den med engang og jeg begynte å overføre diverse ting til den. Så når jeg skulle kopiere over alle bildene jeg hadde så begynte den å bli vrang. Det kom en beskjed om at den ikkje fann plasseringa så jeg måtte bare avbryte.dette skjedde sikkert ti ganger å jeg fikk aldri overført alt. Jeg blei litt smålei av alle problemene jeg har hatt me vista så jeg tenkte jeg skulle legge inn XP pro istedenfor,og når det var gjort så skulle jeg inn på disken å hente litt av det jeg hadde klart å overføre. Så kom det nye problem. Jeg fikk installert alle driverene til USB og alt sann og koblet til disken og den viste i min datamaskin.men når jeg gikk inn på den så viste ingen av filene. Jeg prøvde å skru den av og på igjen å restarte maskina og til å med prøvde den på en annen datamaskin. Men filene ville ikkje bli vist. Når jeg går inn på egenskaper på disken så viser det at jeg har brukt 60 gb men jeg får bare ikke opp filene. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Prøv å kjør en diskkontroll. Høyreklikke disken i utforskeren, velge fanen Verktøy og kontroller. Ellers kan det hende det er noe krøll med USB-en på hovedkortet. Hvis det er tilfelle så vil du sansynligvis få tilsvarende problemer med andre usb-disker du måtte prøve å koble til. Jeg har en gammel maskin med USB2 hvor jeg ikke får kopiert filer til USB-disk med høyere fart enn ca 3 Mb/s (forventer 15-20 MB/s). Videre anbefaler jeg at du formatterer disken med NTFS (den leveres med fat32) da det vil gi noe bedre utnyttelse av plassen, det kan forbedre søketiden noe samt at du kan lagre filer med størrelse over 4 Gb. Du vil dog ikke oppnå bedre skrive/lese ytelse. Lenke til kommentar
AudiCab Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Nei,d hjalp ikkje masse med en diskkontroll. Fortsatt like lite som vises. Hvis d var USB-kontrolleren så hadde d funka på den andre datamaskina jeg prøvde på da..men d funka ikkje på den heller. Jeg tenkte jeg skulle omgjør den til NTSC men klarer jeg de uten å formatere den da? Lenke til kommentar
AudiCab Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Takk for svar uansett geir__hk:) Er det ingen som kan hjelpe meg med dette da? litt irriterende å ikke komme meg inn på disken.. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Da har du altså testet den opp mot to uavhengige maskiner. Da er det stor sansynlighet for at feilen ligger i den bærbare disken. Det eneste du kan gjøre selv nå er å demontere kabinettet som omslutter harddisken, ta ut selve disken og koble den på enledig IDE-kontakt inne i PC'n. Husk å definere om den skal være slave eller master. Altså, det vil hjelpe hvis det er feil med overføringa, det være seg usb-grensesnittet eller kontrolleren i harddisk-kabinettet. Men er det feil med selve disken så vil det nok ikke hjelpe. Endret 11. juni 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå