Gå til innhold

Få en logo til å se ut som den hører til i bakgr.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har 2 bilder. En logo og en bakgrunn..

Jeg ønsker at apple logoen skal se ut som den ligger langs fjellet til høyre. Den skal "ligge ned" som om den går i ett...

Sikkert VELDIG dårlig forklart, men ja... Håper noen skjønner hva jeg mener. Jeg har Photoshop CS3, så hvis noen kan forklare eller hjelpe meg å finne en guide til hvordan jeg gjør det blir jeg evig takknemmelig! :)

/Yaricks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du at apple logoen skal "ligge på gresset" liksom?

så det ser ut som om det ligger inn i perspektiv?

I såfall kan du bare trykke på image ellerno greier for å mekke sånn standard perspektiv "rotate" ting.

Orker ikke å åpne ps for å se etter hva det egentlig heter :p

Lenke til kommentar

Slik eg forstår han vil han at det skal sjå ut som om eplet ligg langs med bakken. Free transform åleine vil dermed ikkje gjere det, men kanskje med warp. Aktiver fyrst free transform for eplet med Ctrl + T og flytt/skaler det til rett stad. Høgreklikk so på det, og velg Warp. Etter du er ferdig, trykk enter.

Noko anna som kanskje kan fungere er å bruke eit displacement map. Lagre fyrst bakgrunnsbiletet åleine som PSD. Flytt eplet til rett stad, og med det aktivt, gå til Filter --> Distort --> Displace. Kva verdiar som bør vere der kjem sikkert litt an på biletet, so du får prøve deg litt fram. Når du trykker OK får du spørsmål om å velge ei fil, og då vel du PSD-fila du nettopp lagra.

Redigert: Brukte frykteleg lang tid på å skrive det der ferdig, so Shikaru posta før meg.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Slik eg forstår han vil han at det skal sjå ut som om eplet ligg langs med bakken. Free transform åleine vil dermed ikkje gjere det, men kanskje med warp. Aktiver fyrst free transform for eplet med Ctrl + T og flytt/skaler det til rett stad. Høgreklikk so på det, og velg Warp. Etter du er ferdig, trykk enter.

8830450[/snapback]

Stemmer det ja!

Prøver med frem med warp, displace var ikke det beste.. Ble litt ja... Merkelig! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...