Mojo Pin Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Hei! Jeg vil oppgradere min Dell Dimension 8300! Dette er hva som sitter i nå: Hovedkort (skal byttes) Intel P4 3,0 Ghz (skal byttes, tror jeg) En IDE-disc - 200 gb (skal beholdes) En IDE-disc - 80 gb (skal byttes i denne ? ) 2x256 mb ram (veit ikke hva jeg skal gjøre med disse. Tror det er kingston) 2x512 mb ram (veit ikke hva jeg skal gjøre med disse. Twinmos brikker) skjermkort: Gainward GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (agp) (skal beholdes) lydkort: Creative SB X-Fi Xtreme Audio (skal beholdes) Noen som kan "lage" en oppgraderingspakke til meg? Jeg vet egentlig ikke hva jeg bør bytte ut, eller hva jeg bør sette inn. Kan noen hjelpe meg? Vil ha en rask og stabil pc, billigst mulig Datamaskinen ser slik ut innvendig: Mitt nåværende hovedkort: Takker for all hjelp Endret 13. juni 2007 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 ingen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Bytter du hovedkort må du i de fleste tilfeller bytte cpu og ram i tillegg. Lite vits i og prøve og få tak i et bra hovedkort til en pentiumprosessor for tiden tror jeg. Begynner og bli liten vits i enkjerneprosessorer. Du finner ganske god hjelp i anbefalinger delen her på hardware.no (ikke på selve forumet, men øverst i venstre hjørne på websiden) Klikk deg inn på hovedkort og velg om du skal ha AMD eller Intel så finner du mye bra. Derretter gå over på Ram og CPU. Det du må tenke på når du kjøper nytt hovedkort er at det støtter skjerm og lydkortet du har liggende. Slik at du får brukt de mens du er på det kan du sikkert også kjøpe deg et nytt kabinett. Vet ikke om det er så helt enkelt og få på plass et nytt hovedkort i et dell kabinett, men det ser du om du får til selv et lite pluss ved og bytte kabinett er at du får plass til flere harddisker og du kan beholde begge IDE diskene dine i tillegg til og kjøpe den Seagate 750gben du har tenkt på Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Bytter du hovedkort må du i de fleste tilfeller bytte cpu og ram i tillegg. Lite vits i og prøve og få tak i et bra hovedkort til en pentiumprosessor for tiden tror jeg. Begynner og bli liten vits i enkjerneprosessorer. Du finner ganske god hjelp i anbefalinger delen her på hardware.no (ikke på selve forumet, men øverst i venstre hjørne på websiden) Klikk deg inn på hovedkort og velg om du skal ha AMD eller Intel så finner du mye bra. Derretter gå over på Ram og CPU. Det du må tenke på når du kjøper nytt hovedkort er at det støtter skjerm og lydkortet du har liggende. Slik at du får brukt de mens du er på det kan du sikkert også kjøpe deg et nytt kabinett. Vet ikke om det er så helt enkelt og få på plass et nytt hovedkort i et dell kabinett, men det ser du om du får til selv et lite pluss ved og bytte kabinett er at du får plass til flere harddisker og du kan beholde begge IDE diskene dine i tillegg til og kjøpe den Seagate 750gben du har tenkt på 8841977[/snapback] Okei, takk Har du et fint og oversiktelig kabinett, som gir lite støy, ser fint ut og ikke koster så mye, som du kan anbefale? Gjerne strømforsyning og fans også Endret 13. juni 2007 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Er det sånn at det er vanskelig å få tak i hovedkort som støtter AGP skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå