Gå til innhold

Batteri funker/lader ikke!

Anbefalte innlegg

Batteriet mitt har sluttet å lade, så når jeg drar ut ladern fra maskina så skrur maskina seg av med engang.... På egenskaper for strømalternativer å står det at batteriet er utilgjengelig... Noen som vet hva som kanskje er feil?

post-70835-1181510603_thumb.jpg

Endret av straightchip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Batteriet mitt har sluttet å lade, så når jeg drar ut ladern fra maskina så skrur maskina seg av med engang.... På egenskaper for strømalternativer å står det at batteriet er utilgjengelig... Noen som vet hva som kanskje er feil?

8829719[/snapback]

Ville nok i første omgang sjekket om polene på batteriet er "trykket inn" i selve batteriet og av den grunn ikke får noen kontakt. Samme gjelder vel polene på selve maskina.. generellt sjekke at alle polene på batteriet får fysisk kontakt med maskina

Lenke til kommentar

Polene på maskina ef jo harde som stål og går ikke røre.... på batteriet er det ikke noen poler som stikker ut, men en ovrflate der polene fra maskina skal kontakte... disse er beskyttet bmed hardplst... Hvis du skjønner??

Det er en Dell Inspiron 6000...

Lenke til kommentar
Polene på maskina ef jo harde som stål og går ikke røre.... på batteriet er det ikke noen poler som stikker ut, men en ovrflate der polene fra maskina skal kontakte... disse er beskyttet bmed hardplst... Hvis du skjønner??

Det er en Dell Inspiron 6000...

8833510[/snapback]

Må innrømme jeg ikke husker så veldig mye av OHM's lov og lignende, men hvis det finnes noen elektronikk-kategorier her kan du jo spørre om råd der; Hvordan du kan måle deg frem til om motstanden er som den skal være på laptope'n og evt. om du kan måle deg frem til batteriet er i live.

Obs: Ikke gjør noe av dette uten å vite hva du gjør, så du ikke kortslutter noe;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...