Gå til innhold

Hente data fra passordbeskyttet brukerkonto i XP?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp flere brukerkontoer på maskina, min egen konto er selvfølgelig passordbeskyttet og mine personlige mapper/filer er ikke delt.

For noen dager siden klarte jeg ikke å logge på min konto uten å få en masse feilmeldinger. De andre brukerkontoene fungerte fint.

Jeg kopierte ut de fleste av mine dokumenter/filer. Opprettet en ny konto og skulle slette den gamle, den forvant fra påloggingsvinduet, men mappen til "brukernavnet" ligger i "F:Documents and Settings".

Hvis jeg prøver å åpne den får jeg selvfølgelig feilmelding om at "F:Documents and Settingsbrukernavn er ikke tilgjengelig. Ingen tilgang".

Nå viser det seg at jeg har glemt å kopiere ut endel viktige filer fra den gamle brukerkontoen.

Er det noen som vet om det ligger noe igjen i denne mappa, og eventuelt om det er mulig å hente ut dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, du kan ikke det, jeg hadde samme problem i jula da jeg tok med meg harddiskene mine hjem.

hadde noe stesj jeg skulle ha tak i på min konto som var på en av de harddiskene, logget meg inn med en bruker med admin-rettigheter på maskina der men ble konsekvent nektet tilgang.

ble ikke så jeg testet så mye annet iom. at det ikke var så viktig.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å gå inn i Properties og deretter security på den aktuelle mappen og se hvilke rettigheter som ligger der. Som admin kan du gi deg selv alle rettigheter når du er inne på security. Dette forutsetter at "simple file sharing" er slått av i folder options/view.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å gå inn i Properties og deretter security på den aktuelle mappen og se hvilke rettigheter som ligger der. Som admin kan du gi deg selv alle rettigheter når du er inne på security. Dette forutsetter at "simple file sharing" er slått av i folder options/view.

Dette var løsningen, og jeg som nesten var sikker på at masse data var tapt for evig og alltid :D

Takk !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...