Gå til innhold

msn i linux

Anbefalte innlegg

heij lurer på hvor jeg kan finne og laste ned msn til linux har pclinuxos men finner ingen ting på nette om linux msn?har sett youtube filmer om folk som har msn på linux men hvor i h finner jeg det??og er inviklet og instalere enkelte programmer:P??plissss hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

amsn er Linux variaten av msn, eller så kan du også bruke Pidgin som støtter flere im's.

Om disse ligger i pakke systemet til PcLinuxOS vet jeg ikke, er vel bare å søke ;) Ellers så skulle det vel være mulig å installere dem fra source ?

Lenke til kommentar

Du kan også prøve Kmess. I likhet med aMSN støtter den kun msn protokollen, men Kmess er et KDE-program så den er tettere integrert med KDE som brukes på PCLinuxOS. aMSN fungerer også med de fleste webcam, noe Kmess ikke gjør

Lenke til kommentar
Du kan også prøve Kmess. I likhet med aMSN støtter den kun msn protokollen, men Kmess er et KDE-program så den er tettere integrert med KDE som brukes på PCLinuxOS. aMSN fungerer også med de fleste webcam, noe Kmess ikke gjør

8829513[/snapback]

Kopete støtter også webcam med msn.

Lenke til kommentar

8829513[/snapback]

aMSN støtter mange flere protokoller en MSN!

Om du velger aMSN, så merk at den ser jævlig ut om du installerer med TCL/TK som finnes i repositories (dvs. versjon 8.4); Du får ikke med anti-aliasing.

Jeg har skrevet en guide om hvordan du kan selv kompilere med nyeste versjon av TCL og TK (8.5), og du finner den her: http://ubuntu.loathsome.us/doc/compile-amsn

Lenke til kommentar

Kopete fikser selvsagt webcam. Men aMSN støtter flere formater. Jeg har aldri fått Kopete til å funke med webcam som bruker mjpeg formatet. Såvidt jeg vet er det kun Ekiga og aMSN-0.97RC1 som klarer mjpeg formatet hittil. Bl.a. nye high-end Logitech kamera bruker mjpeg

Lenke til kommentar
amsn er Linux variaten av msn, eller så kan du også bruke Pidgin som støtter flere im's.

Om disse ligger i pakke systemet til PcLinuxOS vet jeg ikke, er vel bare å søke ;) Ellers så skulle det vel være mulig å installere dem fra source ?

8829316[/snapback]

takk...skal se nermere på dt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...