Skikongen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hei, før jeg sender ut bilder etc til kunder ønsker jeg å slette all EXIF-data på JGP-filer. Har noen tips til program som gjør dette? Ønsker å slettet author, tags etc etc ettersom jeg kun bruker dette internt for eget bruk. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Om du bruker Photoshop til å redigere bileta kan du bruke Save for web til å lagre bileta, då vert all EXIF fjerna. Eller so skal visstnok Exifer kunne gjere dette, i følge ein tråd i eit anna forum eg fann. Eit anna alternativ er det som vert nemnt her. Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hei, før jeg sender ut bilder etc til kunder ønsker jeg å slette all EXIF-data på JGP-filer. Har noen tips til program som gjør dette? Ønsker å slettet author, tags etc etc ettersom jeg kun bruker dette internt for eget bruk. 8828877[/snapback] Irfanview kan batchconverte fjern av exif. lykke til. mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Irfanview kan batchconverte fjern av exif.lykke til. mvh kjetilfb 8835596[/snapback] Trenger jeg en plug-in for å få til dette? Kan ikke se noen valg for dette under Batch -> Set advanced options Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 «Options» for JPEG, der er det eit val for Keep original EXIF data. Lenke til kommentar
kjetilfb Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 «Options» for JPEG, der er det eit val for Keep original EXIF data. 8836041[/snapback] indeed. mvh kjetilfb Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Supert - takker så mye! Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 En liten detalj ved å fjerne EXIF er jo forøvrig at du da mister muligheten til å embedde copyright-detaljer som EXIF. Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 i photoshop kan du ctrl-a - select all ctrl-shift-c - copy all ctrl-n - new trykk enter ctrl-v - paste voila. na har du en maken bilde uten exif info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå