PatSharpX Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er ett studio/monitor anlegg da Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Står "high-end home theater (THX)" under applications, så er nok et fint anlegg for surround. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er ett studio/monitor anlegg da 8855790[/snapback] Å bruke aktive studiomonitorer som PC-høyttalere er generelt en god idé. Det finnes flere 2.0- og 2.1-løsninger mellom 2000-3000 kr (M-Audio, ESI m.fl)som gir langt mer nøyaktig lydreproduksjon enn de beste "vanlige" PC-høyttalerne. Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har creative megaworks 5.1, og syns det fungerer helt fint, det blir litt feil å sammenligne det med et topp hifi annlegg, da dette koster adskillig mer. Men, dette settet kombinert med f.eks. Creative Soundblaster X-fi FPS, gir kanonlyd på spill og faktisk ganske grei lyd når du hører på musikk! (Prisen tatt i betraktning) Tror, ut fra egne erfaringer at dette er blant de bedre løsningene for lyd på data, hvis du ser bort ifra ordentlig hifi annlegg! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Å bruke aktive studiomonitorer som PC-høyttalere er generelt en god idé. Det finnes flere 2.0- og 2.1-løsninger mellom 2000-3000 kr (M-Audio, ESI m.fl)som gir langt mer nøyaktig lydreproduksjon enn de beste "vanlige" PC-høyttalerne. 8856409[/snapback] Jo det er veldig bra det, men her lurer bruker på hvilke pc høyttalere som er størst å kraftigst Så da blir det unfair å foreslå studiomonitorer, for de er mye bedre enn vanlig pchøyttalere Endret 14. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hva begrepet "PC-høyttalere" omfatter er et spørsmål om definisjon. Selv definerer jeg dette som alle aktive høyttalere som kan kobles direkte til lydkortet, uten mellomledd (receiver, mixer osv). Trådstarter spurte om de kraftigste høyttalerene som kan kobles til PC, så jeg synes ikke mitt forslag falt utenfor. I et audiofilt perspektiv var det heller ikke spesielt dyrt. Men andre vil kanskje bruke definisjoner som fx "Plasthøyttalere med sterk farging av lydbildet og betydelig frekvensgap mellom subwoofer og satelitter (nedre mellomtone). Må kunne kjøpes på Elkjøp eller Komplett". Da faller selvsagt monitorer utenfor. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Men andre vil kanskje bruke definisjoner som fx "Plasthøyttalere med sterk farging av lydbildet og betydelig frekvensgap mellom subwoofer og satelitter (nedre mellomtone). Må kunne kjøpes på Elkjøp eller Komplett". Da faller selvsagt monitorer utenfor. 8857514[/snapback] Jeg beklager å måtte fortelle deg at den definisjonen for det meste er helt korrekt. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) å ha god bass er som å sitte i et godt boblebad, så enkelt er det bare. pluss massasje stol i et. samt en akupunktør. Endret 16. juni 2007 av pizzafordi Lenke til kommentar
duligot Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Har en tanke i hode som jeg har tenkt på noen uker nå . det er så populert med vibrator trening blir ikke kraftige lydbølger det samme Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 For å ramse opp litt angående logitech z-5500. Det du sier Logitech har oppgitt dette anlegget til totalt 500 watt, dette er bare tull. En titt bak på sub-kassa og noen utregninger og man kommer frem til at strømforsyninga trekker 240 watt fra lysnettet. Du trenger ikke være ingeniør for å skjønne at strømforsyninga ikke kan gi mer enn den trekker fra lysnettet. Dette anlegget har faktisk bare 145 realistiske watt og ikke 1000w som du nevner weebl *lol* Men ellers så gir logitech z-5500 en bra punch, men ikke noe kvalitet. Bra fjortis annlegg 8829605[/snapback] vel anlegget kan yte 1000 watt i et lite øyeblikk siden at det står en kondensatorbank etter PSU men det er snakk om små øyeblikk da. men som du sier så kan det heller stemme mer med 145w effektiv effekt. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hvis det er kraftig lyd du er ute etter nytter det ikke med noen "pc-høyttalere"... Da må du kjøre ekte hifi, og har jeg oppfattet deg rett er en NAD forsterker og et par Cerwin Vega CLS12 eller CLS15 perfekt for deg Eller hvis du vil gruse alt "normalt", sprenge dører, knekke knokler og drepe små barn har du jo CLS 215, som er noe av det kraftigste du får med mindre du beveger deg ut på et område som heter PA (Public Adress)... Brukes på konserter og alle slags arrangementer... Endret 19. juni 2007 av Hagr Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 å ha god bass er som å sitte i et godt boblebad, så enkelt er det bare. pluss massasje stol i et. samt en akupunktør. 8873017[/snapback] du drukner hvis du prøver å svømme, du blir knadd og stukket i filler med nåler så vannet du sitter i trenger inn i de små hullene i kroppen din? oj! Du kan virkelig ikke like bass Neida:P Skjønner hva du mener.. er deilig med litt brystbank en gang i blandt Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Kort oppsummert: Z-5500 har ikke 1000w - ikke engang i nærheten! m4sta refererer til artikkelen billigwatt som ikke finnes. Istedet bruker Creative en slu måte å summere effekten hver høyttaler tåler og oppgir dette som om det var effekten anlegget produserer... 8831112[/snapback] Eyh!I rettferdighetens navn, ditt korstog mot Creative tar nå sitt første uskyldige offer. Logitech Z-5500, mann.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Wooopsydaisy. Har fikset det nå. Fant forresten dette innlegget i denne tråden: det er sant lefse z-5500 kan yte 1000w siden at anlegget har en gigantisk kondensatorbank (...) 8891561[/snapback] Jeg mener fortsatt dette blir feil siden det ikke er RMS/kontinuerlig effekt, og har dermed ingen praktisk betydning for sluttbrukeren. Endret 19. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 du kan få mye mer, og bedre lyd om du kjøper deg et par proson 2*6'' og en grei forsterker fra hifi klubben Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er pc-høyttalere det er snakk om her og da burde man holde seg til ting med innebygd forsterker! Bose Companion 5 er noe det bedre jeg har hørt at pc-høyttalere. De leverer god lyd, ikke bare en masse bass som ingen er tjent med. De nevner ikke watt og slikt heller - hør på det og sammenlikne det gjerne med "billigsettet" fra Logitech. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har Logitech Z-5500 og kan godt anbefale det men det kjeme no heilt ann på kva ein er ute etter og brukeområde musikk, spilling reine lyd berre ein solid bass osv. Har eit litt spørsmål sjølv håper du ikkje har noke i mot at eg bruker posten din litt sikringen min er gåen på http://httpZ-5500://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911' target='_blank'> skal ein berre ha ein vanlig skringe på 2 amper eller ? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Du far pc høyttalere med 3.5mini jack til nesten 100.000,- Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det har vel ikke mye med saken å gjøre.. Alle forsterkere kan kobles opp med en annen enhet via jack. Uansett pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå