12Anonym12 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Har sett litt på disse her?, noen med erfaringer fra høtalerene som de har? er de gode? Spiller de bra? http://www.ljudia.no/ også søk på Kit GX-15 MKII Mvh Espen Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Personlig syns jeg det meste fra Ljudia er rent skrot. Stor og klumpete bass som ikke er kontrollert om man ikke har en stor nok forsterker. Men hvis du virkelig ønsker disse: Hvor stort rom tenker du å ha dem i og hvilken forsterker vurderer du å bruke dem med? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Rommet er vel ikke store saken... ække helt sikker.. men det er ikke stort... Men med de har jeg muligheten til å ta de med ut i "Lille huset" vi har her.. Hvis jeg skal ha noe venner på besøk en kveld eller noe sånt.. Har ikke sett på forsterker enda.. Har du noe å ambefale... Så billig som mulig? Mvh Espen. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Om tanken er å ha dem en del på rommet ville jeg heller sett på noe mindre,kanskje Dynavoice eller noe brukt? Eller er 15" et rent prinsipp for deg? Så billig som mulig?Det spørs jo i hvor stor grad du er villig til å kutte kvalitet for pris. Om du skal ha de du linker til vil det koste en del uansett da 15" trenger mye for å være kontrollert. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) For å svare enkelt og greit på spm; nei. Endret 11. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 For å svare enkelt og greit på spm; nei. 8831565[/snapback] Gi nå i det minste en liten forklaring på din mening Blir tull å bare skrive nei uten noen begrunnelse i det hele tatt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Det låter kjipt for å si det enkelt med slitsom diskant. Nå har ikke jeg hørt akkurat dette settet, men den gamle moddelen. Det var lite spenst i bassen og en pårengende diskant og tilbaketrukket mellomtone. Fungerer til fester etter man har fått i seg x ant pils, men er du ute etter fine musikk opplevelser må du lete andre steder. Trenger også endel med krefter for å drive det ordentlig. Og da ville jeg istede for å kjøpe en kraftig forsterker som da koster en del lagt pengene mine i noen gode høyttalere. Og har du ett lite rom er det bare tull. Tror de fleste over 15år mener det samme som meg der. (det er jo en grunn til at de har flammer på siden av høyttaleren på bildet der, forteller hvem som er målgruppen for å kjøpe dette settet) Kjøp heller ett sett hvor du kan kose deg med musikken istede for å bite tenna samme pga diskenten er så slitsom. Kjøp noen med kvalitet når du først skal handle. I stede for noen store (stygge) høyttalere du angere på at du har kjøpt når du fyller 17. Endret 11. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Sier meg enig i praktisk talt alt som sies her. Er viktig at man forteller hvorfor trådstarter ikke burde satse på disse,og helst med noen bedre forklaring enn bare at de ikke holder mål. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Sier meg enig i praktisk talt alt som sies her. Er viktig at man forteller hvorfor trådstarter ikke burde satse på disse,og helst med noen bedre forklaring enn bare at de ikke holder mål. 8834851[/snapback] Ja, vet satt på jobb og sjefen var på vei mot meg så bli bare ett kjapt svar på ett av spm hans Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Med tanke på hvilke høyttalere man kan få for samme pris og under prisen til det settet som er heller garantert av bedre kvalitet så vil jeg ikke anbefale settet fra ljudia. Eksempler: Dynavoice Challenger M65 Dynavoice Magic F6 QLN Qubic ARGON 6140 CERWIN-VEGA VE-8F Magnat Monitor 880 osv osv.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Mange gode tips blant disse ja Selv ville F6 eller QLN vært mitt valg her. Forresten noen som vet om Argon 6140 er den samme som Gale's tidligere toppmodell? Syns de er skremmende like og vil tro lyden er ganske lik også. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Dobbelpost. Endret 11. juni 2007 av DanielL Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Mange gode tips blant disse ja Selv ville F6 eller QLN vært mitt valg her. Forresten noen som vet om Argon 6140 er den samme som Gale's tidligere toppmodell? Syns de er skremmende like og vil tro lyden er ganske lik også. 8835017[/snapback] Det er nok samme høyttaler, Aragon er hifiklubbens merke, men det var da Gale også? Med tanke på "førstevalget" til trådstarter tror jeg nok Dynavoice Challenger M65 er det beste valget evt modellen over. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Var Gale deres eget?Kan jeg ikke huske,men regner med det er snakk om et rent navnebytte her ja. Sant nok,M65 er nok det nærmest liggende for trådstarter. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Tror det, men kan ikke si meg helt sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå