Gå til innhold

Min nye pc er den god eller grei nok?


Anbefalte innlegg

Tower: NeonLight

Sidevindu til tower: Windowside til NeonLight

Klister til tower: Etches Dragon

PSU: Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Dual Fan

CD-brenner: Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink)

Dvd-rom: Asus DVD-spiller IDE 16x/48x (DVD-E616) Retail

Diskettstasjon: Samsung Diskettstasjon Sort 1,44 MB - Sort diskettstasjon

Skjermkort: Geforce Fx 5800 Ultra når det kommer

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

Prosessor: AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus

Prosessorkjøling: GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA CAK4-88T,

Opp til XP 2600+

Ram: DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 - Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Hardisker: 2stk 120gb Western Digital

Hardisk-Cooling: 2stk Cooler Master HD-Vifte m/ramme IDE/SCSI

 

Er dette ein konge bra pc ? skal ha ein g0d pc til spilling osv.. noe som bør endres eller noe? kom me tips så blir eg glad =)

 

mvh Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke like godt vente på Athlon 64 når du først skal vente på FX? 8)

 

enig..Hmm.. skikkelig skrytepott det... Hater når ale mulige folk kommer i forumet og spør om det er en bra PC!!! halloooo! Seffern er den bra!

sorry.. er litt sur i dag :(

 

den ser fin ut :)

Lenke til kommentar

takk for svar.

skulle ikke athlon 64 vere sonn server prosessor og ikke like bra for spilling som xp. derfor vil eg velge xp

 

Det er Sledgehammer du tenker på. Det jeg mente er Clawhammer, eller Athlon Xp 64, arvtageren til Athlon Xp

Okej men vettdu når den komme og hva prisen vil bli?

Lenke til kommentar

Vel jeg er uenig med deg, - men jeg er meget subjektiv nå, - og tar kanskje feil. Men skal du ha noe så gromt som du har lagt opp til, - bør du etter min mening ha et hovedkort med Dual DDR-RAM.

 

Men det urimelige er at jeg vet ikke om det eksisterer for AMD, - om det finns for AMD, så velg det. Om det ikke finns ennå eller når du skal handle, ville jeg gått for P4. Med Asus P4G8X og en CPU i prisklasse med din planlagte XP2400, 2X256MB RAM selvfølgelig i stedet for 1X512, så har du en minneytelse ingen har sett hittill (velvel), en CPU du kan skru til 3,0Ghz når du gidder, og noe som funker mye bedre enn vi er vant til. Og om du synes jeg tar i hardt, er det ok, - men jeg skal hvertfall ikke kjøpe hovedkort før jeg får Dual DDR.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Vel jeg er uenig med deg, - men jeg er meget subjektiv nå, - og tar kanskje feil. Men skal du ha noe så gromt som du har lagt opp til, - bør du etter min mening ha et hovedkort med Dual DDR-RAM.

 

Men det urimelige er at jeg vet ikke om det eksisterer for AMD, - om det finns for AMD, så velg det. Om det ikke finns ennå eller når du skal handle, ville jeg gått for P4. Med Asus P4G8X og en CPU i prisklasse med din planlagte XP2400, 2X256MB RAM selvfølgelig i stedet for 1X512, så har du en minneytelse ingen har sett hittill (velvel), en CPU du kan skru til 3,0Ghz når du gidder, og noe som funker mye bedre enn vi er vant til. Og om du synes jeg tar i hardt, er det ok, - men jeg skal hvertfall ikke kjøpe hovedkort før jeg får Dual DDR.

 

Lykke til  :D

 

ok takk her var det mye bra tips.. va er forskjellen på 1 x 512 og 2 x 256 ? og hva skal eg me dual ddram? enda raskere igjen ?

Lenke til kommentar

Dobbelt så rask. På Tom's hardware har de testet kortet med en P4, finn linken på overklokking.no, står der i forb. med overkl. av P4 3,06 til 4,1.

 

Intel har tidligere spesifisert minnehastigheten til DDR2100 som gir 4,2GB pr. sekund. Dette tilsvarer 2XPC2100 (?).

 

I testen på Tom's hardware kjører de vist minnet på PC3200 (X2 seff), som gir en minneoverføring på opp til 6,4GB pr. sekund. Med singel DDR3200 har du akkurat halvparten.

 

Så in worst case har du 4,2GB pr. sekund mot din gromme singelbrikkes 3,2GB pr. sekund. Men antaklig yter kortet masse mere, og altså opp til 6,4GB pr. sekund!

 

Du får med disse: !!!!!!!!!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Dobbelt så rask. På Tom's hardware har de testet kortet med en P4, finn linken på overklokking.no, står der i forb. med overkl. av P4 3,06 til 4,1.

 

Intel har tidligere spesifisert minnehastigheten til DDR2100 som gir 4,2GB pr. sekund. Dette tilsvarer 2XPC2100 (?).

 

I testen på Tom's hardware kjører de vist minnet på PC3200 (X2 seff), som gir en minneoverføring på opp til 6,4GB pr. sekund. Med singel DDR3200 har du akkurat halvparten.  

 

Så in worst case har du 4,2GB pr. sekund mot din gromme singelbrikkes 3,2GB pr. sekund. Men antaklig yter kortet masse mere, og altså opp til 6,4GB pr. sekund!  

 

Du får med disse: !!!!!!!!!!!!  :roll:

ok men eg trur eg holder me til ddr 400mhz . men eg skal ta tipset ditt og kjøpe 2 x 256 og ikke 1 x 512 ! Takk

Lenke til kommentar

Vel, altså holder du deg til DDR400 som er DDR-PC3200 og som gir en overføringshastighet på 3,2GB pr. sekund.

 

Da må du ha det klart at det kun er med Dual DDR det er noe hensikt å ha to brikker, - så da må du ha Dual DDR-hovedkort.

 

Så har du tidenes beste minnehastighet på PC, - opp til 6,4GB/s. Jeg skal også ha det sjermkortet du nevner, - og Dual DDR, men jeg setter nok i en P4-2,26 nå, - så får jeg en grommere senere på året. Med min P4-2,26 og Swiftec-kjøler regner jeg med å kjøre P4-2,26@2,9 eller noe slikt. Men et råd om du skal ha P4 og overklokke litt, ikke 2,4, - den er dårligst til overklokking ifølge tallene jeg har sett. Imidlertid, - om du kjøper en prosessor med C1 stepping, er de nok gode til overklokking alle sammen, - om du ikke er uheldig. Dette får du studere på. Jeg ville satset på en 2,66, alle de har C1 stepping og kan nok overklokkes en hel del, til langt over 3Ghz sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Vel jeg er uenig med deg, - men jeg er meget subjektiv nå, - og tar kanskje feil. Men skal du ha noe så gromt som du har lagt opp til, - bør du etter min mening ha et hovedkort med Dual DDR-RAM.

 

Men det urimelige er at jeg vet ikke om det eksisterer for AMD, - om det finns for AMD, så velg det.

Asus A7N8X Delux har nForce 2 brikker, og alle hovedkortet med dette brikkersettet har Dual DDR. Du trenger dog to minnemoduler for å utnytte dette som nevnt tildligere.

 

Skal du ha et GeForce FX kort synes jeg du bør gå for en litt raskere prosesor også :wink:

Lenke til kommentar
Dual DDR-RAM

 

Hva i helsike er det du babler om? Dual DDR-Ram er da for svarte ikke kommet! Det er hovedkortet som har 2 minneplasser som jobber sammen, altså Dual Channel. Minne er ikke noe dual...

 

Du kan kjøpe 2 minnebrikke på 256MB og kjøre de i dual channel på et nforce2 hovedkort, da jobber de 2 minnebrikkene sammen og jobber da mye raskere, istedet for å bare bruke 1x512MB minnebrikke som ville ha jobbet tregere siden det bare er en brikke.

Lenke til kommentar
Dual DDR-RAM

 

Hva i helsike er det du babler om? Dual DDR-Ram er da for svarte ikke kommet! Det er hovedkortet som har 2 minneplasser som jobber sammen, altså Dual Channel. Minne er ikke noe dual...

 

Du kan kjøpe 2 minnebrikke på 256MB og kjøre de i dual channel på et nforce2 hovedkort, da jobber de 2 minnebrikkene sammen og jobber da mye raskere, istedet for å bare bruke 1x512MB minnebrikke som ville ha jobbet tregere siden det bare er en brikke.

 

Nå får du jeg siterer oppdatere deg da. Du finner Dual DDR-Hovedkortene i Web-shoppene nå, - og et slikt P4-kort ble testet av Tom's Hardware allerede i midten av desember i fjor.

 

Så har vi også opplysninger rett ovenfor som jeg tilslutter meg, - om at det angjeldende Asuskortet for AMD i denne tråden, nok også støtter Dual DDR.

 

Det er dessuten helt feil og grunnleggende misforstått om du tror to brikker jobber fortere enn en om du ikke har Dual DDR. Det er i så fall helt umerkelige og ubetydelige forskjeller.

 

De kortene som har Dual DDR har en dokk eller rampe med sorte "slots" for brikker og en dokk eller rampe med blå "slots" for brikker. Med to brikker skal du plassere en i hver rampe, altså en brikke i sort rampe og en brikke i blå rampe. Titt på bildene hos WEB-sjappene.

 

Men til deg jeg siterer ovenfor, - du tenker vel på DDR-2 eller DDR-II eller hva det heter. Det er ikke kommet nei, - og er noe helt nytt. Dual DDR kom nå nylig og dobler hastigheten, og monteres nødvendigvis to og to på rette plasser, dog likevel ikke på samme måte som man monterer RAMBUS-brikker parvis. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg skrev med 2 brikker i Dual channel så jobber de 2 brikkene fortere sammen enn alene. Unnskyld meg, men er du blind?

 

Du kan kjøpe 2 minnebrikke på 256MB og kjøre de i dual channel på et nforce2 hovedkort, da jobber de 2 minnebrikkene sammen og jobber da mye raskere, istedet for å bare bruke 1x512MB minnebrikke som ville ha jobbet tregere siden det bare er en brikke Snakket også om nforce2 hovedkortet, bare for å vise til et kort som har dual channel...

 

Men til deg jeg siterer ovenfor, - du tenker vel på DDR-2 eller DDR-II eller hva det heter. Det er ikke kommet nei, - og er noe helt nytt. Dual DDR kom nå nylig og dobler hastigheten, og monteres nødvendigvis to og to på rette plasser, dog likevel ikke på samme måte som man monterer RAMBUS-brikker parvis. :wink:

 

Nei mener ikke DDR-2 or whatever! Du skrev Dual DDR-Ram. Det tolker jeg som at dual DDR-ram er en spesiell type ram man kan kjøpe. Du uttalte deg litt feil/uklart syns jeg og ville bare gjøre GeForCeFx? oppmerksom på at Dual DDR-ram ikke er en minne type. For etter min mening missforstod han det som ble sagt. Du skulle kanskje ha passet på og sagt klart og tydelig at DUAL DDR er noe et HOVEDKORT har og er ikke en minne type.

Se her f.eks på hva GeForCeFx? sa...

 

ok takk her var det mye bra tips.. va er forskjellen på 1 x 512 og 2 x 256 ? og hva skal eg me dual ddram? enda raskere igjen ?

 

Jeg tolket det om at han ikke forstod det helt.

Du var mye klarere i det du siterte til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...