Gå til innhold

Internett/nedlasting ved studenthybler i Oslo

Anbefalte innlegg

Hei, skal jobbe i Oslo i sommer og har fått meg studenthybel. Der fungerer ikke internett ennå, men det virker som om jeg må registrere meg og så autentisere for å komme på nettverket. Uansett, hvor strengt tar de på det med nedlasting fra mine venner via lukkede torrent-sider sånt helt rent hypotetisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, de skriver at dette er de strenge på, og jeg vet at dersom MPAA osv klager til SiT (i Trondheim) blir nettet stengt uten videre. Lurer derfor egentlig på om

1) Er de virkelig så strenge i Oslo?

2) Kan de finne ut av nedlasting fra private sider?

Lenke til kommentar

I følge SiO er det USIT som kontrollerer studentbynettet. De er strenge på dette området, kjenner mange som har blitt tatt for dette og blitt belønnet med en måneds internettfri. Ta kontakt med USIT eller Houston på http://www.usit.uio.no/it

EDIT: For øvrig scanner de nettet ofte, sjekker hvilke porter som er åpne o.l.

Endret av bruker007
Lenke til kommentar
Det skall sikkert går bra det, så lenge du kommer deg på nett er det jo ingen sak?

8828673[/snapback]

Tviler egentlig på att noen bryr seg..

Eller sitter de og følger med på hva folk lasterned slik?

8828816[/snapback]

Skummelt  :s

8829013[/snapback]

Så hvilken av studenthyblene bor du på? Regner med at du ikke bare gjetter her?

Lenke til kommentar

Laster du ned fra private trackere vil ikke mpaa/riaa kunne spore deg og du får heller ikke tilsendt noe brev. Dersom det er delt linje mellom deg og mange andre kan du bare passe på å ikke alltid bruke 100% av linja. På denne måten vil heller ingen lokalt bli sure på deg og stenge deg av.

Edit: Så kan du jo også kryptere torrent-trafikken og bytte port vekk fra 6881 for å dodge unna admins som sniffer. (Selvsagt ikke vanntett, men alt hjelper vel?)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...