Gå til innhold

Ny bærbar PC! Er denne HPen god nokk til spill?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg en PC til jeg begynner på vidergående. Fylkeskommunen har lakt ut 3 forskjellige tilbud på PCer, der nr 1 og 2 er uaktuelle.. Det jeg lurte på var om NR.3 Pcen som er en HP DV 6386, er god nokk til å spille på?

Jeg kommer til å bruke PCen hovedsakelig til skolearbaid men også spilling viss mulig.

Link til PCen: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho/WF...0-78244827.html

Jeg får den til ca.8400kr gjennom tilbudet fra kommunen og telehuset.'

Det er 300kr. over den billigste netbutikken men jeg tror det følger med programmvare som veier opp for prisen.

Vis denne PCen ikke er noe å ha på, hva er det da som kan være aktuellt for meg i denne prisklassen(helst ikke over 8500kr)??

Takk for svar.!

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal brukes som PC nr.2. Har en annen som brukes hovedsaklig til spill.

Kan denne brukes til å spille spill som: CSS, BF2, CoC,Starcraft(2), GTA??

Trenger ikke å kjøre alt på fullt.

Hvor mye koster en Bærbar med 7600GT sånn ca?

Er resten av speca. på PCen bra?'

Lenke til kommentar

Så grei ut den, bortsett fra at den var litt stor. (17¨) det e 2¨for stort :p

Men da tror jeg at jeg går for den HPen med Nvidia 7200, vis jeg klarer å spille de spillene jeg nevnte, og fordi det vist var en ellers så god PC.

Men finnes det en 15 tommer med 7600gt? til maks 10 000.

Vis det gjør det må jeg tenke litt lenger.

Takk for alle svar :yes:

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar

Må ikke spille, har spille-pc selv..

Bare øurte på om det gikk an å spille på den;)

Men jeg bare kjøpte den i går. Brukte ikke så lang tid på å bestemme meg:P

Endret av sniper_eagle
Lenke til kommentar

Siden du har bestemt deg, så er det vel greit at jeg stjeler tråden litt? ;)

Vi har òg fått det samme tilbudet til VGS, HP Pavilion Media Center dv6386eu bærbar til ca. 8400,- . Og så fant jeg denne. Så såg jeg at ADT nevnte denne Acer maskinen.

Viss vi sier at jeg skal bruke den til skole, og masse BF2, hvilken ville dere da anbefalt? Jeg ville egentlig valgt HP Pavilion dv9312 siden den har 2048MB RAM, AMD Turion X2 og i tillegg Nvidia Go 7600 skjermkort med 256MB minne. Mens HP Pavilion Media Center dv6386eu bærbaren (skoletilbudsmaskinen) har et litt dårligere skjermkort, nemlig Nvidia Go 7200 med 256MB minne. Men har hørt at HP suger så enormt. Hvorfor suger de så enormt? Alt de gjør er da å sette sammen delene? Eller lager de noen komponenter selv? For utenom kabinettet da, som jeg har hørt skal ha en ganske "plastikk"-følelse.

Så var det Acer maskinen. Den har kun 1GB minne, mindre skjerm, mindre harddiskplass, Nvidia 7600 128MB minne og prosessoren er jeg skeptisk på, siden det er Centrino (2 Duo T5600), og jeg har hørt mye "fyfy snakk" om Centrino. Så hva gjør Acer maskinen så god? Hardware'en til den er jo dårligere enn begge HP sine, ifølge det jeg ser.

Alltid lurt på dette med HP og Acer :)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Siden du har bestemt deg, så er det vel greit at jeg stjeler tråden litt? ;)

Vi har òg fått det samme tilbudet til VGS, HP Pavilion Media Center dv6386eu bærbar til ca. 8400,- . Og så fant jeg denne. Så såg jeg at ADT nevnte denne Acer maskinen.

Viss vi sier at jeg skal bruke den til skole, og masse BF2, hvilken ville dere da anbefalt? Jeg ville egentlig valgt HP Pavilion dv9312 siden den har 2048MB RAM, AMD Turion X2 og i tillegg Nvidia Go 7600 skjermkort med 256MB minne. Mens HP Pavilion Media Center dv6386eu bærbaren (skoletilbudsmaskinen) har et litt dårligere skjermkort, nemlig Nvidia Go 7200 med 256MB minne. Men har hørt at HP suger så enormt. Hvorfor suger de så enormt? Alt de gjør er da å sette sammen delene? Eller lager de noen komponenter selv? For utenom kabinettet da, som jeg har hørt skal ha en ganske "plastikk"-følelse.

Så var det Acer maskinen. Den har kun 1GB minne, mindre skjerm, mindre harddiskplass, Nvidia 7600 128MB minne og prosessoren er jeg skeptisk på, siden det er Centrino (2 Duo T5600), og jeg har hørt mye "fyfy snakk" om Centrino. Så hva gjør Acer maskinen så god? Hardware'en til den er jo dårligere enn begge HP sine, ifølge det jeg ser.

Alltid lurt på dette med HP og Acer :)

Takker for svar.

Først av alt, HP er et helt all right merke, men mye plastikk ja. Det gjelder jo de fleste billige bærbare PC'er, så den kan man liksom ikke unngå...

Når det gjelder de to PC'ene du sammenlikner er det to veldig enkele grunner til forskjellen, Acer PC'en er mindre, og det er dyrere med små PC'er enn store (17" er stort og tungt!) og Acer PC'en er tusen kroner billigere. tillegg har Acer'en Intel Centrino Core Duo, som gjør jobben bedre enn Turion X2, imo i alle fall.

Acer'en gir deg mer for pengene, men dersom du skal ha 17", er det hp'en du bør satse på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...