Gå til innhold

GPU drivere til Ubuntu (feisty)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke kjøre X servern (gnome/KDE etc) når du skal installere de. Du bare klikka på filen i filbrowsern antar jeg. (?)

-> sudo /etc/init.d/gdm stop

så logger du inn normalt (tekst mode!) som root og kjører "sh filnavn"

Lenke til kommentar
Kan ikke kjøre X servern (gnome/KDE etc) når du skal installere de. Du bare klikka på filen i filbrowsern antar jeg. (?)

-> sudo /etc/init.d/gdm stop

så logger du inn normalt (tekst mode!) som root og kjører "sh filnavn"

8828156[/snapback]

Sorry mate, men det der forsto jeg ikke mye av :p er helt ny anngående linux

Lenke til kommentar

Start opp Terminal (Applications -> Accessories), skriv inn "sudo /etc/init.d/gdm stop" (etter du har trykket enter må du skrive inn passordet)

Når det er gjort, logger du inn igjen uten GUI (du ser bare tekst på skjermen, sånn som i DOS om du hadde kjørt windows!), så manøvrerer du deg fram til der du lagret driveren (/home/brukernavn/ kanskje?) og skriver "sudo sh filnavn"

Da skal installasjonen starte.

Lenke til kommentar
Start opp Terminal (Applications -> Accessories), skriv inn "sudo /etc/init.d/gdm stop" (etter du har trykket enter må du skrive inn passordet)

Når det er gjort, logger du inn igjen uten GUI (du ser bare tekst på skjermen, sånn som i DOS om du hadde kjørt windows!), så manøvrerer du deg fram til der du lagret driveren (/home/brukernavn/ kanskje?) og skriver "sudo sh filnavn"

Da skal installasjonen starte.

8828322[/snapback]

Det funket ikke.. i mitt tilfelle ble det /home/salemonsen/desktop etter det ble det sudo sh 8800GTS men når jeg hadde skrevet det inn ca 10 000 ganger for å teste alle slags mulige kombinasjoner av det du nettop skrev her, men alt som skjedde var ingenting (å ja jeg trykte enter etter jeg hadde skrev det ferdig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...