Isbilen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Min far skal kjøpe bil igjen, og han har sett seg ut en 2004-Sharan 7-seter. Jeg synes imidlertid disse bilene (basert på erfaring fra en noe eldre Focus) er noen forvokste kjempedørstoppere med plastskrammel til interiør, og vil gjerne komme med noen gode alternativer. Følger naturlig nok ikke så mye med på det markedet der (har ikke bruk for en 2-seter engang ), og trenger forslag. Det blir nok litt øvelseskjøring på meg i sommer med denne bilen. Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Ford S-MAX. Kjører nesten som en stasjonsvogn. Vinner alle tester. Sharan er noe av det dårligste som er laget (sammen med Seat Alhambra og gamle Ford Galaxy). Den må han ikke kjøpe. Det blir bare trøbbel. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 når jeg kjørte hjem fra hytta i går så jeg faktiskt en galaxy og en sharan stå i veikante med varselblink Den ene hadde en elv under seg av olje eller kjølevæske og den andre stod bare med panseret oppe.. Touran, Toyota previa eller hva f det heter Lenke til kommentar
daruu Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Du får jo volvo xc90 med sjuseter da Men den er DYR Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Tror han har tenkt å bruke rundt 300k. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Litt gammel, litt liten, automat (æsj). Tror han må opp i XC90-størrelse, han har knapt eid noe mindre enn Caravelle og vil fortsatt ha god plass. EDIT: I annonsen står det Motorstørrelse 24 ccm Strikkmotor? Endret 11. juni 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
daruu Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Hva med en toyota hiace da? Av de nyeste? De er gode og kjøre + har bra med plass Edit: Hiclass ikke Hiace, hiace er bare varebil såvidt jeg har forstått Endret 11. juni 2007 av daruu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Selv om bilene statistisk kommer dårlig ut, er det ikke slik at ALLE Galaxy/Alhambra/Sharan er elendige. Jeg kjenner flere som har slike biler, og som ikke har hatt problemer (mer enn med andre biler). Jeg kjenner også flere som har Voyager som går uten problemer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 S-max var visst for liten og for dyr, sa han. Jeg tror Sharan/Galaxy/Alhambra er nedre grense for hvor liten bil gubben gidder å ha. Det skal jo helst være plass til hele slekta og alle møblene den ene gangen i året anledningen byr seg, og det skal man lide for resten av tiden ved at man eier en bil som er mye mindre komfortabel enn andre til samme prisen. Jeg skjønner meg ikke helt på tankegangen. Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 S-max var visst for liten og for dyr, sa han. Jeg tror Sharan/Galaxy/Alhambra er nedre grense for hvor liten bil gubben gidder å ha. Det skal jo helst være plass til hele slekta og alle møblene den ene gangen i året anledningen byr seg, og det skal man lide for resten av tiden ved at man eier en bil som er mye mindre komfortabel enn andre til samme prisen. Jeg skjønner meg ikke helt på tankegangen. 8832524[/snapback] Er ikke nye S-Max minst like stor som Sharan/Alhambra/gamle Galaxy? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Det kan godt være, jeg har ikke sett en. Er nok litt VW-patriotisme inne i bildet også, noe som gjør det hele enda rarere siden Sharan knapt kan kalles noe annet enn en blandingsmodell. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Denne da? Mitsubishi er jo kjent for å være driftsikre biler, Grandis er også ganske god å kjøre, kjører som en stasjonsvogn men er betydelig større. Og for VW-patrioten i faren din får han jo VW-motor iallefall. Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Som nyfrelst frankofil, vil jeg anbefale en titt på Citroën C8 og/eller Peugeot 807. Prøvekjører dere disse, er dere temmelig "solgt" Komfort som de andre bilene kan drømme om og meget praktiske skyvedører (som også kan åpnes fra fjernkontrollen) er noen av de positive sidene ved disse. Så lenge dere skal ha en såpass ny bil, skal disse være bra på driftssikkerheten også. De hadde en del elektrotrøbbel tidligere, men etter at de begynte med multiplex-kablingen sin, skal disse problemene være ute av verden nå. Uheldig kan man selvsagt være, selv med Toyota... Er det utelukkende driftssikkerhet som er tingen: Toyota Previa. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 I dag falt avgjørelsen, og han landet ikke uventet på en 2005-modell Sharan. Den skulle visst være veldig fin. Er spent på å se den når jeg drar hjem på bøgda om noen uker. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Vel vel. Gratulerer? Lite spenstig valg, men. Hadde faktisk heller ville tatt Alhambraen. Samme kvalitet, penere front og billigere i innkjøp. Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Gratulerer da! Selv om jeg er uenig i valget, håper jeg dere blir fornøyd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå