Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste 7-seter, alternativ til Sharan

Anbefalte innlegg

Min far skal kjøpe bil igjen, og han har sett seg ut en 2004-Sharan 7-seter. Jeg synes imidlertid disse bilene (basert på erfaring fra en noe eldre Focus) er noen forvokste kjempedørstoppere med plastskrammel til interiør, og vil gjerne komme med noen gode alternativer. Følger naturlig nok ikke så mye med på det markedet der (har ikke bruk for en 2-seter engang :( ), og trenger forslag. Det blir nok litt øvelseskjøring på meg i sommer med denne bilen.

Videoannonse
Annonse

S-max var visst for liten og for dyr, sa han. Jeg tror Sharan/Galaxy/Alhambra er nedre grense for hvor liten bil gubben gidder å ha. Det skal jo helst være plass til hele slekta og alle møblene den ene gangen i året anledningen byr seg, og det skal man lide for resten av tiden ved at man eier en bil som er mye mindre komfortabel enn andre til samme prisen. Jeg skjønner meg ikke helt på tankegangen.

S-max var visst for liten og for dyr, sa han. Jeg tror Sharan/Galaxy/Alhambra er nedre grense for hvor liten bil gubben gidder å ha. Det skal jo helst være plass til hele slekta og alle møblene den ene gangen i året anledningen byr seg, og det skal man lide for resten av tiden ved at man eier en bil som er mye mindre komfortabel enn andre til samme prisen. Jeg skjønner meg ikke helt på tankegangen.

8832524[/snapback]

Er ikke nye S-Max minst like stor som Sharan/Alhambra/gamle Galaxy?

Som nyfrelst frankofil, vil jeg anbefale en titt på Citroën C8 og/eller Peugeot 807. Prøvekjører dere disse, er dere temmelig "solgt" ;) Komfort som de andre bilene kan drømme om og meget praktiske skyvedører (som også kan åpnes fra fjernkontrollen) er noen av de positive sidene ved disse. :)

Så lenge dere skal ha en såpass ny bil, skal disse være bra på driftssikkerheten også. De hadde en del elektrotrøbbel tidligere, men etter at de begynte med multiplex-kablingen sin, skal disse problemene være ute av verden nå. Uheldig kan man selvsagt være, selv med Toyota...

Er det utelukkende driftssikkerhet som er tingen: Toyota Previa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...