Knofle Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Åh dette er tråden sin det. To låter det har gått alt for mye av i det siste. Jamiroquai - Dont give hate a chance Amp fiddler - Faith Jeg vet ikke om du kan se at jeg er en stor Jamiroquai fan? Jeg får legge til noe evig funky funk, da. Et av favorittbanda mine er nok Galactic. Endret 8. november 2009 av Knofle Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Åh dette er tråden sin det. To låter det har gått alt for mye av i det siste. Jamiroquai - Dont give hate a chance Amp fiddler - Faith Jeg vet ikke om du kan se at jeg er en stor Jamiroquai fan? Jo er ikke så vanskelig å se det! Han er jo konge. Men han har til gode å komme til Norge å spille! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Sov godt! fantastisk låt. D'Angelo - Africa Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Gundegutt Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Fikk tips om denne tråden av kakesjef og har fått noe ny inspirasjon. Har fått øynene opp for vinyl i det siste og er heldig å bo rett ved en veldig bra musikkbutikk (Ikke i Norge) og kjøpte Isaac Hayes - "Enterprise - His greatest hits" og The Brothers Johnson - "Light up the night" på LP. "Shaft" ble mye mer funky på LP og det er sykt god feeling å spille den på full guffe:) Så at noen tidligere i tråden etterlyste litt nyere band, og lister derfor opp noen band og sanger skjønt enkelte kan grense over i electronica. Håper å holde litt liv i denne tråden og at folk kan komme med flere gode enkeltsanger og band. Superfunk 2- Lucky Star Dimitri from Paris - Salome de Bahia(outro lugar) Madison Avenue - Everything You Need Madison Avenue - Who The Hell Are You Funkstar De Luxe Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Ingen her som har nevnt soul plata til Seal jo Den er fantastisk! Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 That Handsome Devil har definitivt ikke fått den oppmerksomheten de fortjener. Det er en salig blanding av sjangre, men det er definitivt en god del funk å spore der. Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Denne tråden trenger å bringes til live igjen. Hva hører folk på for tida? Hos meg har det gått mye i O.V. Wright. Herlig sørstatssoul. I'd rather be blind, crippled and crazy http://www.youtube.com/watch?v=w9U3XHaSw-Y Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Og når jeg ikke hører på gammel sørstatssoul, hører jeg i blant på moderne tysk neo-soul (eller hva vi nå skal kalle det). Fleur Earth - Am Boden Endret 15. mai 2010 av Enok3000 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Visste det var en soultråd her inne et sted, har visst bare ikke lett godt nok før. Elsker både soul og funk, selv om jeg ikke føler meg så veldig kartlagt rundt disse sjangrene. Fant en perle tidligere ikveld, Donny Hathaways coverversjon av Billy Preston-sangen Little Girl. Den er ikke til å finne på tuben, så Spotify får gå for denne gang. Clicky Lenke til kommentar
hessel Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 På tide å blåse liv i denne tråden! Mine soul/funk/jazz-favoritter: - Earth, Wind & Fire - Tower of Power - Al McKay Allstars - Kool & The Gang - Average White Band - Blood, Sweat & Tears - Bononia Sound Machine - Doctorfunk - Strokeland Superband - Craig David Noen som har tips om andre bra soul/funk/jazz-band? Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Har mange tips (og kan nevne at Earth, Wind & Fire er mitt favorittband): Sly & The Family Stone (psykedelisk soul i starten, seinere mer funk, topp 5 for min del uavhengig av genre) L.T.D. (også topp 5) Betty Davis (knallhard funk) Bootsy Collins Brothers Johnson Dumpstaphunk Parliament/Funkadelic George Duke Graham Central Station (som slapbassens far Larry Graham starta etter å ha forlatt Sly & The Family Stone) James Brown Jeffrey Osbornes skiver fra 80-tallet (forøvrig tidligere vokalist i ovenfor nevnte band L.T.D.) Maceo Parker (saxofonist som starta hos James Brown, spilte med Parliament på 70-tallet, har turnert jevnlig med Prince de siste 10-15 årene. Soloskivene hans er kanon.) Ole Børud (musikken er så bra at jeg ikke bryr meg om at tekstene ikke er spesielt ateistiske) Papa Grows Funk Patrice Rushen Pleasure (start med låta Glide fra 1979) Quincy Jones' album "The Dude" fra 1981 Rick James (punk funk) Rose Royce Rufus (& Chaka Khan) Stevie Wonder T-Connection The Bar-Kays The Commodores (gamle bandet til Lionel Richie) The Jacksons og til dels Michael Jackson Lenke til kommentar
hessel Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Nice! Mye spennende å sjekke ut her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå