Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan 200SX S14a Racing


Anbefalte innlegg

Mja. Kjøreegenskapene betyr ikke så særlig (uten det er vits å forringe dem). Har nok kjørt flere sportsbiler om vinteren enn de fleste her inne :p Tenker mer på rusten, men med korrekt vedlikehold skal ikke det være det aller største problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk fint å kjøre uten også, men jeg sleit så med at jeg ikke fikk noe marktrykk på bakhjula.

 

Men nå bodde jeg langt utpå landet, hvor det gjærne var 10cm snø

på veien når jeg skulle på jobb om morgenen, tynne, svingete,

og mye opp og ned. Derfor valgte jeg å kjøre med noen sandsekker i

bagasjerommet i vinter.. Det gjorde kjøringen mye lettere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Får vel si noen ord igjen om bilen :)

 

Det har ikke skjedd så ekstremt mye siden sist desverre. Har ikke hatt tid, og ikke ork til å drive med bilen, pluss jeg fikk et tilfelle av at jeg ikke orka å gjøre noe med den, og holdte på å selge den :/

 

Vel - nå er jeg på nye tanker igjen, selv om ikke det kommer til å skje så ekstremt mye nytt på en gang grunnet jeg nettopp har flyttet, og kosta meg titalls tusen over budsjettet :( Jobbing med bil er desverre dyrt.

 

Det som står for døren nå er å gjøre bilen mer baneklar - for dette trengs i og for seg ikke særlig mer under panseret i første omgang. Kanskje noe bedre kjøling, men motoren yter ikke så mye det skal være et umiddelbart problem. Blir mer konsentrasjon på kjøreytelsen, enn motorkraften mao.

 

Jeg må skifte ut bremsene, da det som står originalt på ikke holder til særlig kjøring. Skal ikke mye kjøring til før bremsene begynner å brenne (jeg snakker her om banekjøring mv.), og det er lite heldig for noen grunn. Har tilgang på et par AP racing 316mm skiver med 6stempel kalipper som har tidligere stått på en en noe mer eller mindre hardt trimmet cossie. Eneste jeg må skifte her er navet på dem, så skal ikke koste mer enn en tusenlapp, og får akkuratt på 16-tommere over bremsene, så bør holde for det jeg er på jakt etter. Dog mange kritiserer disse bremsene, så får se :p Har ødelagt den ene bremseskiva bak, så den må uansett skiftes ut uansett hva jeg måtte mene (plagsomt med lyder).

 

Neste blir coilovers. Selv om den er semi-stiv nå er det fin-fint for gatekjøring, men hjelper lite på banen. Funker greit nok, men mangler litt kontroll over rompa når den mangler litt respons i frekvens, så må få stivet den ned justerbart. Syntes å huske det skal være et gruppekjøp av Tuv-godekjente coilovers nå i 200-klubben, så da henger jeg meg nok på det kjøpet, eller neste.

 

Neeeste blir nok en ny clutch. Er ikke akkuratt en sterk nok clutch til å drifte den som står på nå, samt jeg trenger egentlig noe mer motorkraft for å drifte bra, men når clutchen ikke slår inn for hver gang på drift, så er det en oppskrift til vraka clutch uansett.

 

Så blir det nye sommerfelger og dekk seff. De som står på nå er fra 1998, så er veldig spennende når det regner, men nå har jeg jo unnskyldning til å ta dem med opp på neste autoslalom :D

 

Når det gjelder motoren, er jo dette noe jeg også har i tankene, men ikke direkte i første rekke. Her blir det ting som ny front-IC, fjerning av alt rørverk, fjerne sperrer, dump, ny turbo, bensinpumpe og utvide luftinntaket til "original" ustrupet størrelse mv.

 

Får avslutte posten med et par bilder, selv om de ikke sier særlig mye nytt :p

 

post-24-1188333413_thumb.jpg

post-24-1188333430_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Neeeste blir nok en ny clutch. Er ikke akkuratt en sterk nok clutch til å drifte den som står på nå, samt jeg trenger egentlig noe mer motorkraft for å drifte bra, men når clutchen ikke slår inn for hver gang på drift, så er det en oppskrift til vraka clutch uansett.

9380870[/snapback]

 

Hva slags teknikk er det snakk om her, slure på clutchen gjennom hele svingen? Ekke så nøye om røyken kommer fra clutchen eller bakhjula?

Lenke til kommentar
Neeeste blir nok en ny clutch. Er ikke akkuratt en sterk nok clutch til å drifte den som står på nå, samt jeg trenger egentlig noe mer motorkraft for å drifte bra, men når clutchen ikke slår inn for hver gang på drift, så er det en oppskrift til vraka clutch uansett.

9380870[/snapback]

 

Hva slags teknikk er det snakk om her, slure på clutchen gjennom hele svingen? Ekke så nøye om røyken kommer fra clutchen eller bakhjula?

9383173[/snapback]

 

Hvis du kjører på sperra i første (uten sluring), så er ikke clutchen sterk nok til å ta inn i andre, men det skal nevnes jeg kjørte med alt for lite luft i dekka sist, så de var nok ganske seige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke skjedd så mye nytt, men kjøpt nye bakbremser siden jeg laget et fint gnistregn hver gang jeg bremsa. Ikke vits å sette noen big brakes bak. Bedre å legge mer penger foran siden det er her 80% av bremsekraften skjer uansett.

 

Forbereder meg til å dreie opp skrivesenter og braketter og tilpasse bremserør mot kalipper på AP-racingbremsene, så får se hvordan det går. Også lagt inn bestilling på målere.

 

Bestiller snart TEIN SS coilovers og en ny clutch.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...