Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan 200SX S14a Racing

Anbefalte innlegg

Jadda. Skulle kjøpe meg en fornuftig pendlerbil, og endte opp med denne. En ganske så original S14a fra 1999. Racing edition.

Grunnen til jeg valgte racing var at denne hadde gått lite, og kjørt en liten sesong i tyskland før den virker til å ha stått relativt rolig. Den har 38.000 på meteret (selgerne, eller PA er seriøse, så dette er nok ikke rotet på for de som måtte lure).

Bilen er strøken inni og ellers funker supert. Litt snusk med et hjullager, men det fikses på mandag.

Kommer ikke til å gjøre sååå mye med den i starten (sier ikke alle det? :p), men har bestilt apexi 3-tomms hele veien, som kommer om et par uker.

Under ligger ihvertfall noen bilder av den :)

post-24-1181499880_thumb.jpg

post-24-1181499892_thumb.jpg

post-24-1181499903_thumb.jpg

post-24-1181499909_thumb.jpg

post-24-1181499924_thumb.jpg

post-24-1181499930_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nice! Byttelåne en liten uke, Aleks? ^^

Gratulerer med feit bil. Jeg hadde trodd du kom til å gå for Lancer Evo, du har jo gode erfaringer med de.

8830064[/snapback]

:!: :!: :!: :!:

Men ellers, en fin bil. Men som det ble nevnt lenger opp her, så trenger den seeeeenking. :)

Lenke til kommentar

Nå står den på ulent plan, så virker nok litt høyere enn den faktisk er. Tror ikke det blir sååå mye senking da den er ganske stiv fra før (er ikke råner, så ser fra et bruksperspektiv). Når det gjelder en EVO kommer dette nok etterhvert også :)

Og nei til å byttelåne :p

Endret av allyse
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Takk, takk. Alltid moro med noe nytt. Like så greit å kjøpe noe slik mens jeg enda er ung. Blir alltid litt feil å se gamle folk i slike biler :/

8844877[/snapback]

Kjører ei gammal dame (med lilla hår!) rundt her i byen i en alltid skinnende blank MX5 :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får vel komme med en liten oppdatering.

Først vil jeg gi alle ære til PA for suveren service

Så til poenget... Da var eksosen snart klar her, og fikk ut sony-spilleren for å starte med å sette inn den nye spilleren jeg skal ha, og rom til målere er nå klart. Ikke bestemt meg for hvor jeg skal kjøpe målere enda, men var litt rundt i Oslo, og alle har jo bare autogauge, noe jeg har hørt er mindre bra å bruke. Syntes også det så litt jalla ut i butikken, så jeg holdte meg unna dem.

Jaja, får legge til noen bilder også av det som er gjort nå. Sorry for elendig bildekvalitet, men gikk litt fort i svingene pga. regn og jeg var våt og sur av at bensin kosta 12,40 literen i Oslo idag (Måtte fylle).

Hmm. er vel ikke mer å si da for nå utenom at jeg trolig må skifte dekk. Greit nok det slipper lett på dette føret, men det var da ekstremt på denne bilen. Selv med "superpen" kjøring var det som å kjøre sykkel på blank is. Kanskje ikke så heldig i lengden :p Hm. trenger noen coilovers også... kanskje noen nye bremser... ugg.

200sx1-eksos1.jpg

200sx1-eksos2.jpg

200sx1-stereo.jpg

Lenke til kommentar

Gratulerer med en nydelig bil!

Selv eier jeg en s13, da det var litt mer i min prisklasse. ~200k ++ under deg !

Ser du skrev i toppen at du ikke skal gjøre noe særlig med den.

Men synes det ser du som du er godt i gang allerede jeg?

3" eksos, ny turbo, oljetrykk/temp, så har du en god start :)

Selv skulle jeg også bare få bilen i orginal stand å holde den slik,

men det varte ikke til jeg kom hjem med den ei gang..

Lenke til kommentar

Ja. blir jo fort litt mer enn en forventer seg. Som du ser er det 3-tomms eksos på nå, men ikke fått det helt ferdig enda. Venter på en del som ikke har dukket opp enda (fant ikke det ut før bilen var på bukken, så da ble det bare å montere opp det som var ankommet.

Problemet er jeg ikke har bestemt meg om jeg skal bruke den om vinteren (ideen var egentlig det), men da lønner det seg ikke for mye å dempe den for mye og sette på dyre bremser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...