Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skinnsetene mine har blitt gråe!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk beskjed om å smøre inn skinnsetene med en form for krem. Dro på Mekonomen og kjøpte Leather care fra Autoglym.

Jeg fulgte bruksanvisningen og sete så flott ut.... Til neste dag... da var de gråe og skjoldete! Hva har jeg gjort galt??

HJÆLP :cry:

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig har du enten ikke rengjort skinnsetene først (noe som lett kan føre til skjolder) eller så har du ikke tørka godt nok av, slik at stoffet har lagt igjen en grå hinne.

Jeg anbefaler og vaske setene dine godt med en interiørrens av noe slag, deretter smører du inn setene på ny med produktet du allerede har kjøpt. (Har brukt Autoglyms Leather Care Cream i åresvis i profesjonell sammenheng og er storfornøyd). Smør inn ett og ett sete, men pass på og tørke av det overfladiske med en tørr fille rett etterpå.

Lenke til kommentar

jeg vasker setene mine med veldig varmt vann med _håndsåpe_ i.. (er hud vi skal vaske her :) ).

Deretter kliner jeg på Leather Conditioner fra Turtle. Den trenger man ikke tørke av etterpå.. Blir meget pent. Har ikke dette blitt gjort på en stund kan det være lurt å kline på ny Leather Conditioner ca. 2 uker etter første gangen så blir skinet mykere og mykere.

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig har du enten ikke rengjort skinnsetene først (noe som lett kan føre til skjolder) eller så har du ikke tørka godt nok av, slik at stoffet har lagt igjen en grå hinne.

Jeg anbefaler og vaske setene dine godt med en interiørrens av noe slag, deretter smører du inn setene på ny med produktet du allerede har kjøpt. (Har brukt Autoglyms Leather Care Cream i åresvis i profesjonell sammenheng og er storfornøyd). Smør inn ett og ett sete, men pass på og tørke av det overfladiske med en tørr fille rett etterpå.

8831558[/snapback]

Kan nok hende at jeg ikke har fått tørket det godt nok av.. Snakket med et bilpleie firma og de mente jeg skulle vaske setene med zalo vann(varmt)

Da skal jeg prøve å vaske av i kveld.

Lenke til kommentar
testet du fargetettheten på setene før du tok det på? kan jo hende det ikke er skinnseter men noe billig skai greier med billig fargestoff som ikke tåler å bli vasket.

8832291[/snapback]

Sikkert ikke godt nok, men tror du at orginal setene til Opel kun er skai?

Lenke til kommentar
testet du fargetettheten på setene før du tok det på? kan jo hende det ikke er skinnseter men noe billig skai greier med billig fargestoff som ikke tåler å bli vasket.

8832291[/snapback]

8832697[/snapback]

Det vet jeg ikke, skulle ikke tru det da, men man vet jo aldri :p

har selv brukt autoglym skin rens og skin behandling på mine skinnseter og de gikk fra litt svart/grå til å bli helt svarte igjen :) så er nok ikke autoglym produktet det er noe gærnt med.

Lenke til kommentar

8832291[/snapback]

8832697[/snapback]

Det vet jeg ikke, skulle ikke tru det da, men man vet jo aldri :p

har selv brukt autoglym skin rens og skin behandling på mine skinnseter og de gikk fra litt svart/grå til å bli helt svarte igjen :) så er nok ikke autoglym produktet det er noe gærnt med.

8833197[/snapback]

Er nok ganske sikker på at jeg har gjort en feil. Har snakket med bilpleie og skal prøve å vaske setene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...