loddebolten Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Kan det være "skadelig" å bruke av/på knappen bak PSU mye.? Liker og skru den av til natta da jeg ikke ser hensikten med å la PC stå å bruke hvilestrøm selv om det er lite.Begynte å lure da jeg leste en tråd hvor en kar påsto at det kunne slite på kondensatorene. Lenke til kommentar
Loffen^ Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Etter min erfaring, la den være. Jeg ødela min game Fortron PSU pågrunn av det. PSU'en klarte ikke å holde seg på under høy load etc. Pågrunn av skadede Kondensatorer som var forusaket av at jeg slo av Power-Knappen på PSU'en etter bruk av PC'en. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Hvordan kan du vite at det var det som var årsaken ? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg har både data og skjerm koblet i en fordelingskontakt med bryter på, den skrur jeg av når jeg ikke bruker den, synes det fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Tviler på at det kan skade, sålenge du ikke skrur den av mens pcen er på Om du gjør det så kan windows installasjonen osv bli korrupt, men tviler på at noen av komponentene har vondt av det. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Bruker seff Windows "av" på vanlig måte ja slik at pc,en "skrur seg selv av"før jeg tar knappen bak. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvis kondensatorer står utladet over lengre tid kan de tørke ut og slutte å virke, men tviler på at det er snakk om så kort tid som ei natt. Har opplevd dette selv kun en gang, det var kondensatorer som var i lysarmaturer på ei hytte. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Teknisk sett så vil enhver mekanisk bevegelse slite, så jo oftere du bruker den dess kortere levetid vil den ha. Det er vel også sånn at backup-batteriet på hovedkortet tappes når psu er helt av? Ting blir jo idag ikke laget for at de egentlig skal slås av i det hele tatt, og det er vel ikke noen stor utgift å la pc slås av uten å slå av psu. På den annen side så skal det jo tåle det noen ganger, så det er rart hvis det skjer etter få trykk. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 En ting som er uheldig med at maskina er på hele tia er at den suger inn mye mer støv,osv.Det har jeg forsåvidt løst med filter og vifter så det er ikke et problem for meg,men det at kondiser kan ta skade er noe å tenke på ja..Det var slik problematikk jeg hadde i tankene så dette var intresant.Men hvor godt tåler egentlig en PC disse strømbruddene som garantert kommer før eller senere når everket kutter og man også får halvspenning/overspenning rett i "boksa".?Har inntrykk av at slikt skjer oftere på natta også så det er jo kansje et argument for å skru av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå