Gå til innhold

Kirke vil saksøke Sony!


Anbefalte innlegg

jeg skjønner jo kirka litt da.

 

en tro kopi av katedralen i manchester i et ultra voldelig spill. det er respektløst. Denne katedralen er en hellig plass for mange mennesker.

8830280[/snapback]

 

er da ikke respektløst å bruke en offentlig bygning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg skjønner jo kirka litt da.

 

en tro kopi av katedralen i manchester i et ultra voldelig spill. det er respektløst. Denne katedralen er en hellig plass for mange mennesker.

8830280[/snapback]

 

Men som jeg og sa, hvorfor saksøke Sony først nå, hvorfor har ikke Dice f.eks blitt saksøkt? I BF 1942 har du jo og kirker som er plassert mitt i striden, eller Brothers in Arms, baserer seg og på kjente omgivelser og dermed kjente strukturer. Og da Call of Duty, som t.o.m har en hel kamp utført i og rundt en kirke.

 

I Brothers in Arms springer du jo og i dekke mellom gravstøtter, likskjending anyone? Eller gravskjending må man vel heller si.

 

Poenget mitt er i alle fall, man har i mange andre spill vært både i kirker og domer og kjente strukturer. Hvorfor henge seg først nå opp i en kirke, når man i nesten generasjoner har sprengt kirker til småbiter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

joda, men tidligere er det jo brukt fiktive bygninger? ikke sant. her er det snakk om en tro kopi. til det andre svaret så vet jeg ikke hva du mener med offenlige bygninger.

forskjell på en kirke og et rådhus.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
For det første: Insomniac lagde spillet, ikke Sony

For det andre: Hvordan i helv*** vet presten/ene at kirka er med i spillet? har de spilt det selv eller? I SMITE THY WITH MY HOLY RIFLE! AMEN!

8831072[/snapback]

Ja det siste spørsmålet er egentlig et godt spørsmål.

 

Men det er sikkert noen som har formidlet det videre til dem, sikkert en svett, feit xbox nerd som måtte finne noe å klage på. Og nei, jeg er ikke en fanboy.

Lenke til kommentar

Det var en sak om dette på CNN i går også. Fikk ikke med meg hele innslaget, men blant annet koblet de dataspilling med økende vold i samfunnet. Den gamle debatten.

 

Kan en grunn til at de saksøker være det at monstrene i Resistance ser ut til å være av "demonisk oprinnelse"? En ting er soldater som går amok på hellig grunn, men å få området invadert av "satans horde" er utålelig?

 

Nå har jeg ikke spilt Resistance, men det er vel et virus som skaper monstrene. Jeg er ikke sikker på at kirken har fått med seg denne nyansen. Det er jo tradisjon for å kritisere spill før man har satt seg ordentlig inn i dem.

Lenke til kommentar
joda, men tidligere er det jo brukt fiktive bygninger? ikke sant. her er det snakk om en tro kopi. til det andre svaret så vet jeg ikke hva du mener med offenlige bygninger.

forskjell på en kirke og et rådhus.

8830973[/snapback]

 

For det første til you my good sir.. de fleste battlefieldsa spilt i call of duty er totalt reflektert på virkelige slag og alt er så absolutt virkelig... les historier, se bilder, så gjennskapninger(som band of brothers) alt er helt prikt likt..

 

2nd of all. Tror ikke helt folk har lært seg å skille hva et spill er i forhold til virkeligheten, det er et visuelt sted der du lever deg bort for å ha det gøy.. men naive og fantatiske kristene som det der, som ikke klarer å takle ting på en enkel måte. vil alltid ende opp med å måtte skylde på noe, nødvendigvis da, hva vi ser hører og gjør.

 

og jeg for min del tror det er en trend å saksøke sony:( desverre.. men lite trolig noe sånt som det her skal ha effekt anyway..

 

Ps: det her er de samme kristne som tror at homofili er en sykdom, logisk? nei:o

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
joda, men tidligere er det jo brukt fiktive bygninger? ikke sant. her er det snakk om en tro kopi. til det andre svaret så vet jeg ikke hva du mener med offenlige bygninger.

forskjell på en kirke og et rådhus.

8830973[/snapback]

 

Både BF og BiA baserer seg på orginale omgivelser og områder, om du ser i f.eks BiA har du masse ekstramateriell som viser hvordan området så ut under krigen og hvordan det ble seende ut i spillet.

 

Er og et par brett i BF som baserer seg på reelle omgivelser, og har "kjente" strukturer i seg.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor kirken førs reagerer når det er en "kjent" kirke som blir arena for litt blod, hva er forskjell på en kjent kirke og en hvilken som helst annen kirke, eller er kirken nå plutselig opptatt av image sitt? Trodde en kirke var en kirke uansett og "viktig" for de kristene. Om det så stemmer så skulle det ikke ha noe å si om kirken i andre spill er kjent eller ikke, det er likevell kirker du vandrer rundt i og plaffer ned folk.

 

Hva er værst, se en kjent dom i et spill, eller vanskjøte alteret og dets hellige område rundt med å bryte en av de 10 bud?

Lenke til kommentar
Sony burde heller komme med et motforslag: Dere driter i å saksøke, vi lager et Jesus-spill. Paven som executive producer.

8832684[/snapback]

 

Og så må man be foran en jesusstatue eller et kors for å få mana...nei, fanken, magi er jo ulovlig i kristne trosamfunn (harry potter, anyone :roll: ) Blessing er det man må få da så man kan utføre mirakler som å få slutt på denne jækla debatten mellom kirken og Sony...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Off dumme idioter som saksøker ditt og datt, og flere av dem vil komme siden GTA blir alltid trakkasert som grunnlag for folk som dreper i GTA style, patetisk synes jeg

Jack Thompson :thumbdown: og mangen andre som mener voldspill stimulerer hjernen til å drepe i GTA-style

Heller feil personer som er syke og ustabile og har hatt en dårlig oppvekst osv

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
jeg skjønner jo kirka litt da.

 

en tro kopi av katedralen i manchester i et ultra voldelig spill. det er respektløst. Denne katedralen er en hellig plass for mange mennesker.

8830280[/snapback]

 

offentlig hus , hellig plass for noen ja , men hadde du brydd deg hvist det var en moske eller et budist tempel , eller en eller annen religion ?

 

altså huset er såkalt offentlig eie, man trenger ikke tilatelse til og vise bilder film ol av det , og dermed finnes det ikke noe grunn til søksmålet , om framvisingen skjer i en fiktiv verden , men noen monster og nå skyting i har ikke noe og si .

 

er som og si at det ikke er lov og vise et nyhetsopptak fra samme kirke når en eller annen gal man skyter vilt rundt seg .

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
jeg skjønner jo kirka litt da.

 

en tro kopi av katedralen i manchester i et ultra voldelig spill. det er respektløst. Denne katedralen er en hellig plass for mange mennesker.

8830280[/snapback]

offentlig hus , hellig plass for noen ja , men hadde du brydd deg hvist det var en moske eller et budist tempel , eller en eller annen religion ?

8835773[/snapback]

 

Ja hvorfor skulle jeg ikke brydd meg om det ? Jeg snakker om andre menneskers verdier. Jeg er ikke kristen så dette har ingenting med å beskytte mine verdier.

Men for at mine verdier skal beskyttes så passer det seg at jeg ønsker andres verdier til å respekteres også.

 

Og så må man be foran en jesusstatue eller et kors for å få mana...nei, fanken, magi er jo ulovlig i kristne trosamfunn (harry potter, anyone rolleyes.gif ) Blessing er det man må få da så man kan utføre mirakler som å få slutt på denne jækla debatten mellom kirken og Sony...

 

Det fins de som mener harry potter er djevelens verk eller hva det nå er. Men ikke ta alle under en kam. Kanskje du bør opplyse deg selv litt før du tar en hel mengde med mennesker under samme kam igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...