Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Prøv å boote med cd. Straks den startet trykker du på F8. Jeg mener da du skal få mulighet til å velge oppstart i dos. I dos skriver du fdisk --> slett partisjon --> opprett ny og restart. Nå skal du kunne innstallere 8827816[/snapback] Jepp skjermen blir svart før det skjer det skjer også. Dette var skikkelig FUBAR ass!! Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Har du flere hardisker da? viss ikke lån deg en disk av en venn, legg xp på den og formater disken som DU har xp (ikke den du låner) så kan du prøve å legge inn xp på den hardisken du formaterer. Du kan også prøve og resette BIOSn. Lenke til kommentar
k0n Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Prøv å få tak i noen diagnoseprogrammer som du kan boote opp fra cd. Ultimate Boot CD kan være et alternativ. Endret 10. juni 2007 av k0n Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Har 2 disker ja... Og siden dette allerede er gått såppass til helvete kan jeg jo prøve å instalere på den andre. mister masse data da siden den er smikk full. men men hva kan jeg gjøre. Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Du kan da spør om noen har en disk på ca. 20gb som du kan låne;D Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 http://www.bootdisk.com/ mange måter å gjøre det på, ovenfor har du fdisk som kan slette partisjoner, evt kan du laste inn knoppix f.eks. og formatere fra den, partition magic finnes om du vil betale penger og til slutt får du xp setupdisks på nettet om cdrommen sliter med å laste setupgreia slik du opplever http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en xp pro floppyset, tror du trenger 6 eller 8 disketter 8827840[/snapback] Fdisk høres ypperlig ut. Men hvor er nedlastning til det? Og får man kjørt det på cd. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 uhm er diskett som sagt, men win9x og me har det som alternativ når du booter fra de cdne om du har det. Mulig demoversjonen av partition magic også funker, det programmet er jo laget for å formatere. eller så funker linuxcdr som sagt Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Har ikke disketter dessverre. Trodde de var sluttet å bruke det. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Her var noe jeg overså i feilmeldingen: Deaktiver bios minnealternativer som bufring eller skygging. Er det bare å gå inn i bios og finne dette og slå det av? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Har du prøvd å ta ut alt du ikke trenger i maskinen? Hvis det er noe feil med et kort som du ikke "trenger" for å instalere windows så er det en enkel og grei måte du kan få sjekket det opp på. Slik at du bare har skjermkort,cdrom og harddisk inne. Ellers kan du lastet ned ubuntu live cd og mekket diskene der. I alle fall slettet partisjonene. edit: kanskje ikke vits men: en og en rambrikke? Endret 10. juni 2007 av zeltex Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Laster ned ubuntu nå. Når det gjelder ting i maskinen er det egentlig bare basics som hovedkort minne cpu skjermkort hardisker og dvd drive Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Når vi er i gang med dette kunne det jo vert greit å ha dual boot. Så jeg har ett backup system i fremtiden. Går vell fint å instalere ubuntu og så xp, eller? Endret 10. juni 2007 av Akidon Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det går ja, men når du da instalerer XP, så skriver den igjen over Master Boot Record som Grub(programmet som starter ubuntu) lagres i. Så det eneste du da må gjøre er å starte opp med ubuntu cd etter XP instalasjon, og skrive grub-install /dev/hda (hvis du har MBR på første IDE disk. /dev/sda hvis det er første s-ata disk). Men det kan vi ta etterpå i så fall Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Takker for hjelpen zeltex. Hvis jeg får dette til nå skal du få de hundre kronene. Red: Er forresten i gang med å instalere linux nå. Endret 10. juni 2007 av Akidon Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Jeg kan også anbefale at ved slike bluescreens bør du ta en titt her: http://support.microsoft.com/kb/311564 SYMPTOMS When you are upgrading your computer from Microsoft Windows 98 or Microsoft Windows Millennium Edition (Me) to Windows XP, you may receive the following error message: Stop 0x0000000A irql_not_less_or_equal CAUSE This behavior can occur if there is incompatible hardware or an incompatible device driver on your computer. RESOLUTION If you receive this error message, follow these steps to resolve the issue: 1. Restart the computer and see if you receive an option to revert back to a previous operating system. Choose this option if it is displayed. If you do not receive the option to revert to a previous operating system, skip to step 3. 2. When your computer starts Windows 98 or Windows Me, uninstall any antivirus software and boot manager software (such as Roxio GoBack), and then "clean boot" your computer by using the information in one of the following Microsoft Knowledge Base articles: 267288 (http://support.microsoft.com/kb/267288/EN-US/) How to Perform a Clean Boot in Windows Millennium Edition 192926 (http://support.microsoft.com/kb/192926/EN-US/) How to Perform Clean-Boot Troubleshooting for Windows 98 After your computer starts in the "clean boot" environment, try to upgrade to Windows XP again. If the upgrade procedure does not work and you receive the same error message, the problem may be a hardware problem. 3. Remove any unnecessary hardware from the computer. Disconnect any Universal Serial Bus (USB) devices and printers, and remove the network adapter, sound card, serial adapters, and so on. 4. If you continue to receive this error message, you may need to flash the BIOS on the computer's motherboard. Refer to the manufacturer of your computer or the Web site for the motherboard for information about how to do this. Endret 10. juni 2007 av Hrisebro Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Nå ser det ut til at linux ble instalert greit så nå tar jeg det derfra. Det utelukker i alle fall hardware feil. Så nå må jeg bare får kontroll over linuxen. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Mener å ha fått opp lignende. Har hundrevis av Windows CD'er liggende, men bare et fåtall virker. Men iallefall, har du en PC som virker (noe jeg hadde) så kopier et kopi av Windows CD'en. Funka for meg iallefall Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Instalerte linux... gode greier. Prøvde meg på win etterpå.... joda fungerte bra. Alt var klart skulle bare formatere siste biten i windows. Nei det gikk ikke. Total disk kresj. Så nå blir alt bygget opp helt fra bunnen. Lenke til kommentar
Adrenalin Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg ville sjekket ram brikkene. hvis du har 2 brikker, prøv å fjern den ene, og gjør det samme med den andre. kan hende ene brikken har tatt halvveis kvelden. hadde dette problemet på forrige pc'en min. linux vil ikke reagere på dette antageligvis pga den ikke bruker like mye ram som xp. hvis du har bare en brikke, se om du får lånt en av noen eller noe. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Har 2... Men synes igrunn at det er litt påfallende med hardware feil samtidig som jeg fikk softwarefeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå