Gå til innhold

*LØST* Får ikke instalert windows.

Anbefalte innlegg

Var lur og prøvde å reparere windows. Det skulle jeg ikke ha gjort.

Samme hva jeg gjør med win cden nå får jeg opp feilmelding.

LITT FJAS

IRQL_NOT_LESS_on_EQUAL

MASSE FJAS

TEKNISK INFORMASJON:

*** STOP 0x0000060A (0xF000E987, 0x00000002, 0x00000001, 0x808247a4)

Så nå sitter jeg der uten å engang få instalert windows. Noen som har noen gode ideer. Vil helst slippe og miste de andre partisjonene også.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får den etter jeg trykkt F8 når jeg instalerer windows. Det er en skjerm der du får opp betingelser du må godta. Så trykker jeg F8 for å godta og så får jeg feilmeldingen.

Håper virkelig du kan hjelpe da er du en reddende :innocent:

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Or¨ginal cd har brukt den mange ganger før.

Restartet og styrt på. Brukte cden for ca 3 uker siden da windows krasjet forige gang. Denne gangen var virus som tok knekken på det.

Men tror det var det at jeg avbrøt reperasjonen som lagde denne feilen.

Sto noe om at ny maskinvare osv. Men har ikke instalert noe ny maskinvare på over ett år.

Lenke til kommentar

Tror Bios er helt fint. Med mindre windows kan føkke det til. Har ikke gjort noe i bios under instalasjonen.

Tipper det hadde hjelpt å få formatert. men får jo ikke gjort det uten et fungerende operativ system.

Mulig det går an å instalere linux eller noe?

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Gir 100 kr til den som hjelper meg helt i mål!

De 100kr kunne du holdt deg unna ^^

Tviler på at noen vil motta de noengang :p

Men selv har jeg hatt mer problemer med Windows etter "reparasjoner" og re-installeringer enn noe annet program jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

1. start opp winxp cdn

2. når den spør om du vil reparere windows så trykk esc (mao nei)

3. slett partisjonen du hadde win på

4. formater og gjør som sist

5. du har nå en win som virker

OBS ALL DATA PÅ PARTISJONEN DU SLETTER VIL FORSVINNE, pm om du vil ha mer guidet ;)

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke kommer så lang. Den krasjer etter jeg godtar betingelsene og den skjermen hvor jeg får det valget kommer opp.

Hadde det vert så enkelt hadde det jo vert greit. Ser for meg at jeg trenger et annet program som kan formatere C: uten å starte windows i det hele tatt. Med mindre noe hardware har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
skjekk om noe av belegget på cd-en er borte. Det har skjedd hos meg en gang, tror jeg fikk ca samme meldinga..

8827775[/snapback]

Skal ta en skikk på cden. men tror ikke det er det som er problemt siden den fungerte før jeg avbrøt reperasjonen.

Lenke til kommentar

http://www.bootdisk.com/

mange måter å gjøre det på, ovenfor har du fdisk som kan slette partisjoner, evt kan du laste inn knoppix f.eks. og formatere fra den, partition magic finnes om du vil betale penger og til slutt får du xp setupdisks på nettet om cdrommen sliter med å laste setupgreia slik du opplever

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

xp pro floppyset, tror du trenger 6 eller 8 disketter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...