Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Shuttle starter ikke (SD37P2)

Anbefalte innlegg

Heisann!

I dag fikk jeg et problem med Shuttlen min. Den vil rett og slett ikke starte.

Når jeg skrur den på, starter komponentene å gå, og vifter surrer rundt. Dette gjelder både samtlige kabinettvifter, CPU-vifte og skjermkort-vifta. Power-LED lyser også, så det er helt klart at det er liv i Shuttlen.

Spec's:

Shuttle SD37P2

CPU: Intel Core 2 Duo E6700

GPU: Point Of View GeForce 8800 GTS

RAM: Corsair Twin2X2048-5400C4

Andre komponenter som DVD-Rom og HDD tok jeg ikke med, da problemet etter all sannsynlighet ikke oppstår fra disse.

Det som skjer når jeg booter opp, er at alt begynner å surre og gå, men jeg får ikke opp noe som helst bilde på skjermen. Ikke engang vises BIOS-screen.

Ting jeg har forsøkt:

Ta inn og ut RAM-brikkene

Ta inn og ut batteriet fra hovedkortet

Trykke på Reset CMOS-knappen

Trenger sårt hjelp her! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om shuttle boksen har innebygget skjermkort så kan du jo ta ut det du har i, så får du testet om det er skjermkortet det er noe tull med.

Om det ikke hjelper er det vel CPU, Hovedkort eller PSU som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
Om shuttle boksen har innebygget skjermkort så kan du jo ta ut det du har i, så får du testet om det er skjermkortet det er noe tull med.

Om det ikke hjelper er det vel CPU, Hovedkort eller PSU som har tatt kvelden.

8833073[/snapback]

Det har den desverre ikke.

Personlig tror jeg det er PSU som har streika, ettersom power-LED på hovedkortet lyser opp.

Lenke til kommentar

Mener jeg hadde dette problemet selv en gang og at det løste seg med å resette cmos. Men det har du allerede gjort. Det kan selvfølglig være PSU, men da du ikke får bootscreen kan det også være hk eller ram. Prøvd med en og en brikke?

Jeg tror ikke det er PSU da viftene starter i tillegg til P led lyser.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Sjekka alle kontaktene, bare for moroskyld? Hadde en slik selv for et år tilbake, men opplevde aldri det du beskriver her. Jeg ville nok ha satt en finger på PSU'en. Jeg har hatt problemer med RAM brikkene mine, men da starter i allefall maskina og jeg fikk POST screen, selv om den tryna videre i oppstarten.

Går vifta rundt på PSU når du starter shuttlen?

Lenke til kommentar

Fordet om pc'n starter så kan PSU være defekt.

En kamerat hadde Qtec PSU før, i den røyk det en kondensator.. Alt i pc'n våkna til liv når man starta den opp.. og displayet på hovedkortet hang seg på en feil kode, mener det var Ram feil eller CPU.

Da var jeg 99% sikker på at hovedkortet hadde ryki.. for jeg hadde testa CPU'n hans på en anna pc, samma med ram'en.. men så fikk jeg ideen om å prøve en anna PSU, siden jeg hadde hørt mye dritt om qtec da.

Og da boota pc'n på første forsøk.

Så om du har en anna PSU liggende er det bare å prøve!

Lenke til kommentar

Det er ikke "bare bare" å sette en ny PSU i en Shuttle. Her er jeg ganske sikker selv på at det er PSU'en, eller noe på hovedkortet som har møtt døden.

Jeg har kontaktet Shuttle selv nå, og de mente jeg bare skulle sende den til systemsjekk hos leverandøren. Det er ifølge dem ikke noe mer jeg får gjort nå, så da får jeg nesten bare gjøre det. Veldig kjedelig.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...