ta Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har en PC med MSI KT4 Ultra-BSR hovedkort Socet A, dette har innebygd S-ATA (2x S-ATA porter og en IDE3 for RAID) Det står i boka at man skal kunne koble 2x enheler (disk eller CD) til IDE3, men maskinen detekterer kun 1 disk. Hva kan jeg gjøre for å koble 2 disker. Har siste bios versjon. Raid kontroller bruker Promise 20376. Diskene jeg prøver er WD1200JB. Har satt diskene til en master og en slave. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Sett de på Cable Selekt mulig det hjelper deg. De må vel stå som det hvis du skal kjøre Raid. Lenke til kommentar
ta Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Sett de på Cable Selekt mulig det hjelper deg. De må vel stå som det hvis du skal kjøre Raid. Har prøvd det uten hell. Oppdaget noe annet nå (etter mye frem og tilbake, oppdatering av drivere m.m.), det var at i WinXP kom begge diskene frem men ikke i Bios og Ctl-F for å konfigurere raid. Sjekker nå på MSI sidene om det finnes oppdatering i forbindelse med RAID kontroller. Lenke til kommentar
Peace_too Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg tenker selv på å kjøpe et slikt hovedkort og har sjekket litt rundt det. Ser ut som at du kan bare bruke en harddisk tilkoblet IDE-3 . Hvis du skal kjøre RAID må du derfor ha minst en harddisk tilkoblet en av SERIAL-ATA portene. Abit Ekstra konverter fra S-ATA til IDE, som kan kjøpes f.eks hos komplett.no til 273,- pr stk kan konvertere vanlige ATA disker til SERIAL_ATA. Vet ikke om de fungerer greit, men ABIT leverte de med de første hovedkortene sine med SERIAL-ATA interface på. Lenke til kommentar
ta Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg tenker selv på å kjøpe et slikt hovedkort og har sjekket litt rundt det. Ser ut som at du kan bare bruke en harddisk tilkoblet IDE-3 . Hvis du skal kjøre RAID må du derfor ha minst en harddisk tilkoblet en av SERIAL-ATA portene. Abit Ekstra konverter fra S-ATA til IDE, som kan kjøpes f.eks hos komplett.no til 273,- pr stk kan konvertere vanlige ATA disker til SERIAL_ATA. Vet ikke om de fungerer greit, men ABIT leverte de med de første hovedkortene sine med SERIAL-ATA interface på. Jeg fant ut dette på MSI sine sider: 1. KT4 RAID usage These type of RAID configurations are allowed: a). 2 SATA channel HDD (RAID0 & RAID1) ~or~ B). 1 SATA + 1ATA parallel HDD but performance will be slower (RAID0 & RAID1) ~or~ c). 2 SATA + 1ATA parallel HDD but performance will be slower (RAID0 only) 2 ATA Parallel HDDs RAID is NOT possible. * SATA to Parallel ATA Convertor on #10 2. KT4 Ultra IDE3 usage KT4 Ultra's IDE3 can only support ONE Master ATA HDD. This is due to the limitation of the Promise PDC20376 controller itself, has nothing to do with the BIOS. 3. SATA to Parallel ATA Convertor After some considerations by MSI Marketing Dept The answer is NO MSI will not bundle SATA to Parallel ATA Convertor for KT4 Ultra. Here is the details of MSI decision : MSI Newsletter #17 (thanks BIGDADDY51CT) Abit make Sata adaptors like this (thanks to Wonkanoby) You all are welcome to post links for any 3rd party SATA adapters ------------- Så det ser ikke ut til at Promise PDC20376 controller støtter 2x HD på IDE3, jeg får kjøpe SATA adaper da "#¤"%¤. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå