Gå til innhold

Please help me?Hvilket firma skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer helt an på. Hva slags utdanning har du? Hva slags jobb ønsker du? Og hva ønsker du å gjøre om 5-10 år?

8830260[/snapback]

Jeg er ferdig utdannet som dataingeniør(nyutdannet),og kommer til å jobbe innenfor utvikling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det kjipe med å jobbe i store konsulentfirmaer er oppkjøp og kutt. Når det kuttes så tas det veldig lite hensyn. Fint å ha på CVen å ha jobbet i et konsulentfirma - men mange ganger bedre som nyutdannet å kanskje få erfaring innen utvikling i mot f.eks en type applikasjon og marked. Man kan selvsagt bli litt siderumpet og sittende fast i en god og trygg kontorstol - men det vil i mange tilfeller være et skremmende møte med arbeidslivet hvis man kastes ut til haiene og et "prestisje"-marked sånn rett ut fra skolen..

Lenke til kommentar

Kan love deg at de store konsulentselskapene, f.eks. CapGemini, Accenture og IBM ikke blir kjøpt opp.

Kutt kan skje hvis det blir dårlige tider i Norge, men jeg tror ikke det kuttes mindre hardt i små selskaper - de har gjerne mindre kapital/soliditet til å tåle en trøkk, dessuten har de oppdrag i hele verden slik at ansatte som mangler prosjekter i Norge kan ta prosjekter i utlandet.

Kompetansebyggingen kan da ikke være mindre i store selskaper, dessuten er det å bli kastet ut i prosjekter den beste måten å lære raskt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...