Gå til innhold

Høyfrekvent støy fra vannavkjølt PSU.

oblivian

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har denne vannavkjølte PSU'en i maskinen min.

Alphacool NC-480 Vannavkjølt Strømforsyning 480W

Kjøpte og installerte den rundt august 2005.

Alt annet er også vannavkjølt, altså GPU, CPU, HD og PSU via Zalman Resorator. NB er forøvrig passiv.

I den siste tiden av det kommet en vanvittig høy og skjærende høyfrekvent lyd fra PSU.

Jeg har lagt ved et Støy opptak

Er det noen som kjenner igjen dette eller har noen formening om hva som er galt? Går det an å fikse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Jeg har denne vannavkjølte PSU'en i maskinen min.

Alphacool NC-480 Vannavkjølt Strømforsyning 480W

Kjøpte og installerte den rundt august 2005.

Alt annet er også vannavkjølt, altså GPU, CPU, HD og PSU via Zalman Resorator. NB er forøvrig passiv.

I den siste tiden av det kommet en vanvittig høy og skjærende høyfrekvent lyd fra PSU.

Jeg har lagt ved et Støy opptak

Er det noen som kjenner igjen dette eller har noen formening om hva som er galt? Går det an å fikse?

8826326[/snapback]

Er ikke denne PSU'en i salg lengre? Fins det andre alternativer på det norske markedet?

Lenke til kommentar

Ja, kjøpte den som sagt i august 2005, men tror ikke Komplett selger den lenger. Mulig det er en garantisak. Lyden er ihvertfall helt jævlig. Skal love deg at man går bananes etter en time eller to i med den lyden i øret. Hele poenget med å vannavkjøle, ihvertfall for min del, som er å bli kvitt støy er helt borte. Savner faktisk det sedvanlige suset fra den gamle luftavkjølte PSU'en.

Lenke til kommentar

Med mindre du vil mekke inni den er det lite du kan gjøre. Lyden er merkelig, men det er nok en av de magnetiske komponentene som rister. Hvis du virkelig har lyst, kan du prøve å tette alle transformatorene og dvs. med lim. Men jeg vet ikke hvor mye dette vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...