bigx Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 eg skulle spille guitar hero til ps2, så fikk eg spilel ie ca 5minutter, så slo den seg av automatisk:S så ville den ikke på igjen, så ut som at strøm ledning dødde. så eg skiftet ny strøm ledning, og da funket det. men nå vil ikke ps2en lese noen plater.. så låner eg naboen min sin play station 2, å det samme skjer med den vist eg bruker den samme strøm ledningen. den klarer heller ikke lese noen plater/spill men den strøm ledningen eg fant er til bærbar PC tru eg. kan det ha noe å si? men strømmen kommer på og sånt på ps2, så trudde ikke det skulle være så farlig da. men noen her som vet hva eg kan gjøre? Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Du må nok bruke en vanlig ledning ja. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) eg skulle spille guitar hero til ps2, så fikk eg spilel ie ca 5minutter, så slo den seg av automatisk:S så ville den ikke på igjen, så ut som at strøm ledning dødde. så eg skiftet ny strøm ledning, og da funket det. men nå vil ikke ps2en lese noen plater.. så låner eg naboen min sin play station 2, å det samme skjer med den vist eg bruker den samme strøm ledningen. den klarer heller ikke lese noen plater/spill men den strøm ledningen eg fant er til bærbar PC tru eg. kan det ha noe å si? men strømmen kommer på og sånt på ps2, så trudde ikke det skulle være så farlig da. men noen her som vet hva eg kan gjøre? 8826299[/snapback] Slik som du beskriver det. Høres det jo ut som om kabelen er defekt. Men at den ikke vill lese, så lenge grønn & blå lamper lyser. Har antageligvis ingen ting med kabelen å gjøre. Vilken type PS2 er det du har SCPH....... Nummeret står bak. Er den full av støv , ved overoppheting skrur maskinen seg av. Eller du har en SCPH 50004, som laseren & DVD controlleren har røket på. Endret 10. juni 2007 av JollyRoger57 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 eg skulle spille guitar hero til ps2, så fikk eg spilel ie ca 5minutter, så slo den seg av automatisk:S så ville den ikke på igjen, så ut som at strøm ledning dødde. så eg skiftet ny strøm ledning, og da funket det. men nå vil ikke ps2en lese noen plater.. så låner eg naboen min sin play station 2, å det samme skjer med den vist eg bruker den samme strøm ledningen. den klarer heller ikke lese noen plater/spill men den strøm ledningen eg fant er til bærbar PC tru eg. kan det ha noe å si? men strømmen kommer på og sånt på ps2, så trudde ikke det skulle være så farlig da. men noen her som vet hva eg kan gjøre? 8826299[/snapback] Slik som du beskriver det. Høres det jo ut som om kabelen er defekt. Men at den ikke vill lese, så lenge grønn & blå lamper lyser. Har antageligvis ingen ting med kabelen å gjøre. Vilken type PS2 er det du har SCPH....... Nummeret står bak. Er den full av støv , ved overoppheting skrur maskinen seg av. Eller du har en SCPH 50004, som laseren & DVD controlleren har røket på. 8827399[/snapback] er ikke det en eller annen LA chip som pleier og ryke på dem a Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 8827399[/snapback] er ikke det en eller annen LA chip som pleier og ryke på dem a 8827482[/snapback] CD - DVD controlleren heter LA ja. Har byttet mange slike. Også på en v.7, bare for noen dager siden. Når jeg monterer chip i de maskinene bygger jeg om LA fra 12V mating til 5V. Det hjelper. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 8827399[/snapback] er ikke det en eller annen LA chip som pleier og ryke på dem a 8827482[/snapback] CD - DVD controlleren heter LA ja. Har byttet mange slike. Også på en v.7, bare for noen dager siden. Når jeg monterer chip i de maskinene bygger jeg om LA fra 12V mating til 5V. Det hjelper. 8827527[/snapback] Okei:) men tenkte eg skulle prøve å kjøpe ny kabel, fordi da eg bruker barbær pc kabelen, så funker ikke leseren på noen av ps2ene.. har prøvd 2 stk.. :S eg har den nye versjonen av ps2. den lille den er ikke full av støv. og leseren funket helt fint på torsdag, så skulle eg spille videre idag, så dødde kabelen.. så det er etter kabelen konket ut alt dette skjedde Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Men ro nå for helvete ned med quotinga, gutter. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ikke lett å bedrive feilsøking på et forum frostbitten, Men du, kan vell det tenker jeg Vilken versjon av PS Two er det ? Det står et nummer bak på maskinen SCPH...... På en PS Two er det mere enn en "strømkabel" Har du tatt poweret fra PC-n også ? På den første versjonen av PS Two SCPH 70004, har laseren en tendens til å dø. Derfor monterer jeg inn en SubZero laser fix, når det monteres chip i de versjonene. Og det hjelper Det er noen av powerne til PS Two som har hatt problemer. De ble varme og kunne begynne å brenne. Men husker ikke nummeret på de. Alle slike power blir byttet ut gratis. Har selv fått 2 stk. Her kan du lese om det: http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=107350 http://ps2ac.com/welcome.asp er adressen, men den virker ikke lenger. Så da må du nesten ringe playstation.no tlf81550970 Eller ta med deg kvitteringen å gå dit du kjøpte maskinen. Du har 5 år reklamasjonsrett. Endret 11. juni 2007 av JollyRoger57 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 "men tenkte eg skulle prøve å kjøpe ny kabel, fordi da eg bruker barbær pc kabelen, så funker ikke leseren på noen av ps2ene.. har prøvd 2 stk.. :S eg har den nye versjonen av ps2. den lille den er ikke full av støv. og leseren funket helt fint på torsdag, så skulle eg spille videre idag, så dødde kabelen.. så det er etter kabelen konket ut alt dette skjedde" Du ekspreminterer på tynn is her nå, en PsTwo har en helt standard strømkabel frem til en OMFORMER, så hvis du prøver med en annen OMFORMER, så er det ikke så rart at du får problemer... De fleste bærbare pc omformere har 19volt ut, så hvis det er det på den du har testet med, så har nok noe tatt kvelden inni playstationen din Hør på det JollyRoger sier du, han vet hva han snakker om... Er ikke mange som sitter med den kunnskapen han har om psx og ps2 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 "men tenkte eg skulle prøve å kjøpe ny kabel, fordi da eg bruker barbær pc kabelen, så funker ikke leseren på noen av ps2ene.. har prøvd 2 stk.. :S eg har den nye versjonen av ps2. den lille den er ikke full av støv. og leseren funket helt fint på torsdag, så skulle eg spille videre idag, så dødde kabelen.. så det er etter kabelen konket ut alt dette skjedde" Du ekspreminterer på tynn is her nå, en PsTwo har en helt standard strømkabel frem til en OMFORMER, så hvis du prøver med en annen OMFORMER, så er det ikke så rart at du får problemer... De fleste bærbare pc omformere har 19volt ut, så hvis det er det på den du har testet med, så har nok noe tatt kvelden inni playstationen din Hør på det JollyRoger sier du, han vet hva han snakker om... Er ikke mange som sitter med den kunnskapen han har om psx og ps2 8834426[/snapback] jeg vil si at jeg sitter på veldig mye kunnskap innenfor det feltet jeg også , men JollyRoger kan mer om chiper Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 "men tenkte eg skulle prøve å kjøpe ny kabel, fordi da eg bruker barbær pc kabelen, så funker ikke leseren på noen av ps2ene.. har prøvd 2 stk.. :S eg har den nye versjonen av ps2. den lille den er ikke full av støv. og leseren funket helt fint på torsdag, så skulle eg spille videre idag, så dødde kabelen.. så det er etter kabelen konket ut alt dette skjedde" Du ekspreminterer på tynn is her nå, en PsTwo har en helt standard strømkabel frem til en OMFORMER, så hvis du prøver med en annen OMFORMER, så er det ikke så rart at du får problemer... De fleste bærbare pc omformere har 19volt ut, så hvis det er det på den du har testet med, så har nok noe tatt kvelden inni playstationen din Hør på det JollyRoger sier du, han vet hva han snakker om... Er ikke mange som sitter med den kunnskapen han har om psx og ps2 8834426[/snapback] jeg vil si at jeg sitter på veldig mye kunnskap innenfor det feltet jeg også , men JollyRoger kan mer om chiper 8834453[/snapback] Hvordan vet du hva jeg kan ? Kan om chiper, hva kan jeg om chiper. Jeg har drevet med elektronikk i 20 år Montert chip og reparet PS2 i 6-7 år. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 "men tenkte eg skulle prøve å kjøpe ny kabel, fordi da eg bruker barbær pc kabelen, så funker ikke leseren på noen av ps2ene.. har prøvd 2 stk.. :S eg har den nye versjonen av ps2. den lille den er ikke full av støv. og leseren funket helt fint på torsdag, så skulle eg spille videre idag, så dødde kabelen.. så det er etter kabelen konket ut alt dette skjedde" Du ekspreminterer på tynn is her nå, en PsTwo har en helt standard strømkabel frem til en OMFORMER, så hvis du prøver med en annen OMFORMER, så er det ikke så rart at du får problemer... De fleste bærbare pc omformere har 19volt ut, så hvis det er det på den du har testet med, så har nok noe tatt kvelden inni playstationen din Hør på det JollyRoger sier du, han vet hva han snakker om... Er ikke mange som sitter med den kunnskapen han har om psx og ps2 8834426[/snapback] jeg vil si at jeg sitter på veldig mye kunnskap innenfor det feltet jeg også , men JollyRoger kan mer om chiper 8834453[/snapback] Hvordan vet du hva jeg kan ? Kan om chiper, hva kan jeg om chiper. Jeg har drevet med elektronikk i 20 år Montert chip og reparet PS2 i 6-7 år. 8834831[/snapback] ikke negativt ment det jeg skrev regner med at du kan ganske mye Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Og jeg skrev at JollyRoger kan sakene sine, fordi jeg kjenner han, og vet hva han kan... Fanboy kjenner jeg ikke noe til Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Når en prøver å hjelpe deg. Hadde det vert fint å få noen form for tilbake melding Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Skjønner ikke at dere gidder å bruke tid og energi på å hjelpe trådstarter når informasjonen han kommer med er så diffus. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Skjønner ikke at dere gidder å bruke tid og energi på å hjelpe trådstarter når informasjonen han kommer med er så diffus. 8841574[/snapback] Jeg er så enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå