Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med å snakke!

Gjest gutt 16 år

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 16 år

hei der, jeg har av og til litt problemer med å snakke. Alle sier jeg prater for og det behersket jeg veldig godt før. Nå drikker jeg alkohol sånn passe ofte. Men jeg er ikke kommet i nærheten av puberteten enda, jeg er som sagt 16 år er 150 høy og veier 45kg. Og da er det vel mer skadelig for hjernen og drikke? når jeg drikke pleier jeg å drikke 96% som jeg enten shoter eller blander ut. jeg føler jeg aldri drikker for mye, jeg blir som regel edru etter kanskje 2 timer? og har aldri vært fyllesyk på noen måter. For noen dager siden drakk jeg på en mandag og det gikk helt fint dagen etter på skolen.Jeg spiser ikke så mye selv om jeg spiser meg mett hver gang. Men tilbake til problemet, når jeg snakker så hvis jeg kommer til et litt vanskelig ord klarer jeg plutselig ikke å uttale det! det er som om jeg må lære de ordene på nytt, de jeg aldri har hatt noe problem med å si før! Det her er noe som plager meg noe vanvittig!

hva kan jeg gjøre? jeg har en liten teori at første gangen det skjedde, skjedde det litt tilfeldig (dvs. det var normalt at man sier feil av og til) men etter som det har gjentatt seg litt som kanskje også er normalt blir jeg liksom nervøs hver gang jeg skal snakke. Det skjer spesielt når jeg prater med jenter. Er det bare at jeg ikke føler meg trygg når jeg snakker? Jeg sier så fryktelig mye feil for tia! :cry::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest
Hva slags ord er det du sliter med å si? Er det konsonanter?

8826310[/snapback]

hmm jeg klarer fint å uttale ord jeg leser men.. mener du vokaler? aeiouæøå eller no sånt, ja trur kansje jeg blander dem i ord ja. faen der fikk du meg til å tenke på noe

TAKKER SÅ MEGET FOR SVAR :thumbup:

Lenke til kommentar

8826310[/snapback]

hmm jeg klarer fint å uttale ord jeg leser men.. mener du vokaler? aeiouæøå eller no sånt, ja trur kansje jeg blander dem i ord ja. faen der fikk du meg til å tenke på noe

8826365[/snapback]

Det var vist vokaler, jeg mente( Svært så jeg blander mellom vokaler og konsonanter!).

Jaja, men hvorfor ikke bare prøve å snakke med deg selv? Slik at du tør å si feil og finner ut hva som er galt.

Lenke til kommentar

8826310[/snapback]

8826365[/snapback]

Det var vist vokaler, jeg mente( Svært så jeg blander mellom vokaler og konsonanter!).

Jaja, men hvorfor ikke bare prøve å snakke med deg selv? Slik at du tør å si feil og finner ut hva som er galt.

8826821[/snapback]

gjør det ofte, har alltid gjort det. Sikkert mye mer enn du tror

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...