HEE Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Det som skjer er at etter instaleringen så blinker nettverkslampa "Local Area Connection 100 mbit og det ser ut til og funke bra " Men etter restarten så får jeg beskjeden "network cable unplugged" og ikke noe respons ... har testet med flere pci spor og testet flere nettverkskort (jensen) det som er så jevelig rart er at det virker noen ganger da må jeg gjøre en forandring eks: bytte driver flashe bios avinstalere eller noe i den dur. kortet er montert i følgende utstyr asus p2b mobo har siste bios instalert. 2*128 450 mhz vodoo 3 isdn kort lyd kort Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hva er det du skal koble nettverkskortet til da?, sjekk at du bruker cat5 krysset/ikke krysset etter hva du skal... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Det som skjer er at etter instaleringen så blinker nettverkslampa "Local Area Connection 100 mbit og det ser ut til og funke bra "Men etter restarten så får jeg beskjeden "network cable unplugged" og ikke noe respons ... har testet med flere pci spor og testet flere nettverkskort (jensen) Blinker lampa? Har du prøvd og tvangskjøre det på 10Mb/s halv duplex? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 nettverket er tilkoblet en 8 porters Svitsj jeg har spesifisert ip`er på alle maskinene . lampa bak på maskina er død. jeg har ikke prøvd og tvangskjøre det på 10Mb hvordan gjør jeg det ? fikk det til gitt da gikk den opp på 10 mbit med en gang !!! hvorfor kan jeg ikke kjøre 100 mbit da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 nettverket er tilkoblet en 8 porters Svitsj jeg har spesifisert ip`er på alle maskinene .lampa bak på maskina er død. jeg har ikke prøvd og tvangskjøre det på 10Mb hvordan gjør jeg det ? I egenskaper for lokal tilkobling, konfigurer > avansert på de fleste kort. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Har prøvd dette funka på 10 mbit men ikke 100 kjønner ikke noe jeg nå. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Har prøvd dette funka på 10 mbit men ikke 100 kjønner ikke noe jeg nå. Dårlig eller hjemmelaget kabel av tvilsom kvalitet? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Har selv samme problem.. Har en maskin som nettverket kun fungerer på hvis jeg tvinger den til 10mbit.. Kjører jeg på 100mbit får ca hver tiende ping loss og det er ikke mulig å få opp noen websider.. Dette er nye Cnet kort og ny Cnet switch.. Prøver jeg å putte i 3com kort i maskinen får jeg ikke lys.. dvs, alle 3 lysene blinker samtidig ca hvert 5 sekund.. Noen som har noen svar på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå