AreMS Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Jeg har et problem med mopeden min (Honda MT-5). Den lager en hakkete lyd og får ikke større fart når jeg gir gass. Det virker som om den nesten bare kjører på tomgang. Får maks fart på 30km/t i 5.gir! Sylinderen er orginal, men har Luhao svanehals og Dellorto 21mm forgasser (dysen er kansje bittelitt liten) og powerfilter. Det skjedde bare over natten etter at jeg hadde vært ute å kjørt med den. Hadde først en liten mistanke om at jeg på en eller annen måte hadde klart å skjære den, men når jeg tenker meg om tror jeg egentlig ikke det. Kjørte den nemmelig ikke spessielt hardt. Dessuten har jeg veldig mye olje i bensinen 2,5-3%! (feilberegnet litt da jeg hadde i oljen) slik at det ble god smøring i motoren. Noen som vet hva problemet kan være? Håper virkelig ikke at jeg har skjært den. Takker for svar Endret 10. juni 2007 av Zorox90 Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 bare prøv å ta deg en liten tur uten luftfilter, se hva som skjer da.. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 For mye olje kan føre til varmeskjæring.. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Dessuten har jeg veldig mye olje i bensinen 2,5-3%! (feilberegnet litt da jeg hadde i oljen) slik at det ble god smøring i motoren. 8825904[/snapback] 2,5-3% olje er ikke for mye, jeg kjører på 3% nå under innkjøring.Hvor stor dyse har du da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå