Gå til innhold

Fra Logitech Z-3 til Hi-Fi - valg av produkter

Anbefalte innlegg

For tiden bruker jeg Logitech Z-3 som lydkilde for PCen min.

Problemet er bare at høyttalerne ikke duger for mitt bruk, nemlig musikk og film.

Jeg har derfor sett på muligheten til å gå til innkjøp av 2 "bokhyllehøyttalere" og 1 enkel reciever.

Greia er bare det å finne noe som er billig (ønsker i grunnen Audio Pro-høyttalere og Marantz-reciever) og som gir god kvalitet på lyden.

Jeg mekker en god del elektronisk musikk også (og har ikke råd til studiohøyttalere ennå), så jeg trenger ren og fin lyd.

Audio Pro-høyttalere og Marantz-reciever er det som står på ønskelista (rett og slett fordi jeg har god erfaring med produktene fra de), men er åpen for andre forslag.

Cluet er det at det skal ikke koste så forferdelig mye.

Et annet problem er at jeg da sitter ganske nærme lydkilden (kan henge de opp på veggen, og da blir det nesten 1 meters klaring). Har det stor invirkning på lyden?

Håper at noen greier å finne fram noe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drømmepakka ser så her ut: https://prisguiden.no/product.php?product_id=31068

Men naturligvis er den jo alt for dyr.

Her er noen høyttalere jeg har sett på:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=28844

Når det kommer til forsterker vurderer jeg å kjøpe en brukt en, eller så kan det henne at jeg får en eldre Marantz rørforsterker.

Som sekstenåring har jeg ikke flust med penger, så jeg må finne alternative løsninger. Jeg har også tenkt på muligheten for å bygge egne høyttalere (har en kamerat som jobber med det), men vet ikke hvor mye det er så spare på det for min del.

Edit: Fant noe som kan være interessant pga. prisen: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=15095

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser syner når jeg ser at det står 2X30 watt på den første linken? Så følger det med et surroundsett?

Ellers ser det ut som du har noen gode alternativer, har selv en Marantz i bruk og er kjempefornøyd.

Det å sitte rett ved høyttalerne kan funke fint,har selv sittet 1.5 meter og ment at jeg fortsatt har fått med meg det meste.

Selvbygging kan være morsomt og tilfredstillende når det er ferdiglaget,men jeg mener man ikke alltid får resultatet man ønsker og det spares sjelden heller.

Men igjen har du ikke vært helt klar på hvor mye du har å rutte med. Om du har råd er Tannoy Fusion 2 et godt valg. Du kan også se på Fusion 1 i samme serien.

Lenke til kommentar

B&W DM601 S3 er vel også aktuelle, i og med at de nettopp fikk sin arvtager.

Se deg rundt etter brukte eksemplarer, evt ubrukte til utsalgspris på f.eks. Hifi Klubben. Er storfornøyd med mine og kan ikke gjøre annet enn å anbefale på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
B&W DM601 S3 er vel også aktuelle, i og med at de nettopp fikk sin arvtager.

Se deg rundt etter brukte eksemplarer, evt ubrukte til utsalgspris på f.eks. Hifi Klubben. Er storfornøyd med mine og kan ikke gjøre annet enn å anbefale på det sterkeste :)

8829973[/snapback]

Jeg har 601 S3 og er storfornøyd, spesielt med diskantene! Eneste jeg har å utsette på 601 er at de mangler de laveste frekvensene. Vil man ha en behagelig fylde i lyden fra 601 er man mer eller mindre nødt til å supplementere med en sub.

602 er større og går dypere, men denne koster jo også mye mer. Hadde jeg hatt valget mellom 600 eller 601 + sub, eller 602 uten sub, hadde jeg definitivt gått for alternativet med sub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...