ChrissBB Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvordan kan jeg få liv i en død pixel? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvordan kan jeg få liv i en død pixel? 8825431[/snapback] SKal ikke si noe brennsikkert, men er ikke hele poenget med en død pixel at det Er død? :? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 trur nok det er null håp der Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Electroshock-treatment? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Har hørt att "massering" av skjermen kan hjelpe. Men sjekk tipset mer nøye ut før du eventuelt prøver. Endret 10. juni 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Sjekk ut dette; http://www.hardware.no/guider/skjerm/dode_piksler/8178 Lenke til kommentar
Locci Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Prøv dette. Sett fingeren der den døde pixelen er, slå av strømmen til skjermen så maserer du den i et minut ca, etter det så kan du slå på skjermen å se om det er noe liv i den. Funker ikke det så kan du også prøve og tappe lett på det punktet som pixelen er å se om den våkner til live. Hadde det samme problemet med en skjerm selv, maseringen funket ikke. Men jeg tappet relativt lett men bestemt på den å da våknet den til live igjen. Å har fungert fint i over to måneder. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 så egentlig så heter det sovende pixler? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Prøv det som folk har forklart her. Det finnes også filmer som flasher mellom mange forskjellige farger, som skal stimulere pixelen i live igjen. Personlig har jeg ikke noe tro på denne. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Masering av skjermen bør fungere i de fleste tilfeller. har gjort dette flere ganger med suksess (og noen ganger uten) dette kan også være en midlertidig løsning på laptopper der skjermpanelet er "knekt", selv om de ikke vil hjelpe helt. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvordan er pixelen din død? Er den svart, lyser den hvitt, viser den kun/mangler kun 1 farge (RGB), eller viser den generelt feil farge? Lenke til kommentar
ChrissBB Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Hvordan er pixelen din død? Er den svart, lyser den hvitt, viser den kun/mangler kun 1 farge (RGB), eller viser den generelt feil farge? 8825713[/snapback] Pixelen er rød, og den viser bare den fargen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det finnes også et program som kan deaktivere piksler... Altså, du kan skru av en enkelt piksel på skjermen... Hva det heter, husker jeg ikke. Kanskje dette er en mulighet hvis du ikke får "reparert" den? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det finnes også filmer som flasher mellom mange forskjellige farger, som skal stimulere pixelen i live igjen. Personlig har jeg ikke noe tro på denne. 8825651[/snapback] Jeg har på flere skjermer hatt suksess med denne "fargeflash" metoden, så du behøver ikke avskrive den helt. Prøv! - Judaz Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvis en pixel er rød, kalles det visst nok en frossen pixel. Men som andre har sagt, prøv med massasje. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det finnes også filmer som flasher mellom mange forskjellige farger, som skal stimulere pixelen i live igjen. Personlig har jeg ikke noe tro på denne. 8825651[/snapback] Jeg har på flere skjermer hatt suksess med denne "fargeflash" metoden, så du behøver ikke avskrive den helt. Prøv! - Judaz 8826018[/snapback] Stilig! Da skal jeg ikke avskrive den helt nei.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Har hørt att "massering" av skjermen kan hjelpe. Men sjekk tipset mer nøye ut før du eventuelt prøver. Funket for meg på to døde... bare trykka litt forsiktig på dem med tommelen, og vips så var de ikke døde lenger Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Funker dette på CRT også? Massere den litt Jeg har en død pixel på en av mine CRT skjermer Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Funker dette på CRT også? Massere den litt Jeg har en død pixel på en av mine CRT skjermer 8841077[/snapback] Ja det fungerer, men du må bruke litt makt (evt hammer) for å komme gjennom glasset. Prøv deg litt frem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå