Gå til innhold

Få liv i en død pixel?

ChrissBB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv dette.

Sett fingeren der den døde pixelen er, slå av strømmen til skjermen så maserer du den i et minut ca, etter det så kan du slå på skjermen å se om det er noe liv i den.

Funker ikke det så kan du også prøve og tappe lett på det punktet som pixelen er å se om den våkner til live.

Hadde det samme problemet med en skjerm selv, maseringen funket ikke. Men jeg tappet relativt lett men bestemt på den å da våknet den til live igjen. Å har fungert fint i over to måneder.

Lenke til kommentar
Det finnes også filmer som flasher mellom mange forskjellige farger, som skal stimulere pixelen i live igjen. Personlig har jeg ikke noe tro på denne.

8825651[/snapback]

Jeg har på flere skjermer hatt suksess med denne "fargeflash" metoden, så du behøver ikke avskrive den helt. Prøv!

- Judaz

Lenke til kommentar
Det finnes også filmer som flasher mellom mange forskjellige farger, som skal stimulere pixelen i live igjen. Personlig har jeg ikke noe tro på denne.

8825651[/snapback]

Jeg har på flere skjermer hatt suksess med denne "fargeflash" metoden, så du behøver ikke avskrive den helt. Prøv!

- Judaz

8826018[/snapback]

Stilig! :) Da skal jeg ikke avskrive den helt nei.. :)

Lenke til kommentar
Funker dette på CRT også? Massere den litt :p

Jeg har en død pixel på en av mine CRT skjermer :dribble:

8841077[/snapback]

Ja det fungerer, men du må bruke litt makt (evt hammer) for å komme gjennom glasset. Prøv deg litt frem! :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...