Marzo Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Har lenge tenkt på å handle meg en Sigma 50-500 aka Bigma Over ebay får man kjøpt denne til nermest halv pris av hva den koster i Norge. Tenker handle hos en seriøst butikk og Hong Kong Supplies har sett flere referanser på. Oppdaget nå at de kun har med Canon fatning i utvalget, men uten å være sikker mener jeg å ha sett med Nikon fatning tidligere så håper det dukker opp igjen snart. Jeg lurer også på å handle en 2x converter og en del små rusk fra samme butikk når jeg først skal handle. Noen som vet hvordan man legger til flere objekter i samme bestilling? Eller skjer det kanskje automatisk? Vil også slå til på Nikon lense caps for å bytte ut dekslene på alle sigma objektivene jeg har, som er ubrukelige når man har på solblenderen! Bør jeg gå for de orginale eller er de "made for Nikon" i samme kvalitet? Vil at de skal ha samme gode passform uten slark slik som Sigma sine orginale også har en tendens til å ha. Har også lest tråden om ebay handel her på forumet hvis noen skulle skrike ut om den med en gang. Endret 12. juni 2007 av Marzo Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) [offtopic] Kombinasjonen av "Hong Kong Supplies" og merkenavnet "Bigma" gjør meg litt skeptisk. [ontopic] Endret 10. juni 2007 av Onkel Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 HK Supplies tilbyr ikke combined shipping, nei (står i beskrivelsen under shipping & payment). Dvs full fraktkost på alle gjenstander. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Tror du (etter bl.a å ha sett tilbakemeldinger på HK Supplies på bl.a. på fotodotno) kan regne Hong Kong Supplies som en seriøs leverandør. Hadde selv ikke hatt betenkeligheter med å bruke dem. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 [offtopic] Kombinasjonen av "Hong Kong Supplies" og merkenavnet "Bigma" gjør meg litt skeptisk. [ontopic] 8825578[/snapback] Sigmas 50-500 går under kallenavn Bigma nettopp på grunn av størrelsen. At dette skulle gjøre deg skeptisk forstår jeg ikke. Som nevnt her er har mange benyttet seg av denne butikken og man kan lese mange positive erfaringer fra norske fotografer. Litten ulempe at de ikke kan sende samlet da. Noen som har tips til andre ebay butikker med samlebestilling? Ved søk på Sigma 50-500 ser det ut som det kun er HK.S som selger denne? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 [offtopic] Kombinasjonen av "Hong Kong Supplies" og merkenavnet "Bigma" gjør meg litt skeptisk. [ontopic] 8825578[/snapback] Sigmas 50-500 går under kallenavn Bigma nettopp på grunn av størrelsen. At dette skulle gjøre deg skeptisk forstår jeg ikke. Som nevnt her er har mange benyttet seg av denne butikken og man kan lese mange positive erfaringer fra norske fotografer. Litten ulempe at de ikke kan sende samlet da. Noen som har tips til andre ebay butikker med samlebestilling? Ved søk på Sigma 50-500 ser det ut som det kun er HK.S som selger denne? 8826458[/snapback] http://search.ebay.co.uk/_W0QQsassZdigitalishopQQhtZ-1 Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Kjøp Nikon versjonen her: http://cgi.ebay.com/NEW-SIGMA-50-500mm-f-4...oQQcmdZViewItem Jeg har handlet dyre objektiver/kamera flere ganger hos disse samt Hong Kong Supplies. Legg inn et generelt spørsmål hvor du ber om de ekstra tingene du ønsker samt mulighet for samlet frakt. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Sigmas 50-500 går under kallenavn Bigma nettopp på grunn av størrelsen. At dette skulle gjøre deg skeptisk forstår jeg ikke. Det gir bare en smule gjenklang av alle piratproduktene som selger på å legge seg tett opptil et etablert merkevarenavn... walkman fra Somy, klokke fra Polex, kamera fra Kanon osv. Disse er i stor grad produsert i kina, så det å kjøpe "Bigma" fra Hong Kong... Men bevares, jeg skjønner jo at det er et kjælenavn - derav smileyen og offtopic-markøren. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Sigmas 50-500 går under kallenavn Bigma nettopp på grunn av størrelsen. At dette skulle gjøre deg skeptisk forstår jeg ikke. Det gir bare en smule gjenklang av alle piratproduktene som selger på å legge seg tett opptil et etablert merkevarenavn... walkman fra Somy, klokke fra Polex, kamera fra Kanon osv. Disse er i stor grad produsert i kina, så det å kjøpe "Bigma" fra Hong Kong... Men bevares, jeg skjønner jo at det er et kjælenavn - derav smileyen og offtopic-markøren. 8831472[/snapback] ja, det finnes jo masse slike "navn" på originale canon objektiver også.. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Da var sommerens leketøy bestillt. Sigma 50-500, Sigma 2x converter og Nikon SB600 pluss Nikon lense caps til diverse objektiver og en ny kamera stropp. Totalt 8300 + frakt og mva Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Kjente ikke til denne linsa fra før. Gode gud, nå skjønner jeg virkelig navnet. :!: Gratulerer! Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Gleden var kortvarig! Fikk mail i kveld om at Sigma 50-500 with Nikon mount is out of stock. Det var som bare...! Håper på å få kansellert hele bestillingen min hvis de ikke får inn flere i nær fremtid. Ellers så forteller mailen også at han har samlet hele bestillingen min i en sending med frakt kostnad på 120£ inkl forsikring. Dog inkluderer denne Bigma objektivet. Snodig å sende regning på produktet og opplyse om at det er utsolgt i samme mail? Har enda ikke betalt for varene, noen som har peiling på hvordan det er å avbryte handelen da? Endret 12. juni 2007 av Marzo Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Gleden var kortvarig! Fikk mail i kveld om at Sigma 50-500 with Nikon mount is out of stock. Det var som bare...! Håper på å få kansellert hele bestillingen min hvis de ikke får inn flere i nær fremtid. Ellers så forteller mailen også at han har samlet hele bestillingen min i en sending med frakt kostnad på 120£ inkl forsikring. Dog inkluderer denne Bigma objektivet. Snodig å sende regning på produktet og opplyse om at det er utsolgt i samme mail? Har enda ikke betalt for varene, noen som har peiling på hvordan det er å avbryte handelen da? 8839231[/snapback] det re sikkert bare å sende en melding til de det, og be de avbryte handelen. Dette bør ikke være noe problem! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Før du kjøper på nytt; vær oppmerksom på at noen HK-selgere lister objektivet i GBP men andre bruker USD. Pga kursforskjellen kan det være flere hundre å spare på å velge en som bruker USD. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Har hatt 3 butikker til vurdering. HK Supplies, UR Galaxy og DIGITAL iSHOP Samtlige oppgir priser både i dollar og pund, men betalingen skjer i pund. Fikk svar fra UR Galaxy at jeg kunne vente med å betale til de fikk inn objektivet eller jeg kunne betale med en gang. Har svart med spørmål om når de venter inn objektivet. Ser også at lagerstatus hos dem er 6stk på objektivet. Muligens de er treige...? Skulle det ta lang tid, eller jeg ikke får svar på det avbestiller jeg og handler hos Digital ishop i stede. Ser ut som de har noen pund lavere priser. Eneste jeg synes er litt rart her er at de annonserer objektivet med begge fatningene i samme annonse? Sigma 50-500 for Nikon/Canon. Noen som vet hvordan man velger fatning i denne butikken? Endret 12. juni 2007 av Marzo Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har hatt 3 butikker til vurdering. HK Supplies, UR Galaxy og DIGITAL iSHOPSamtlige oppgir priser både i dollar og pund, men betalingen skjer i pund. Fikk svar fra UR Galaxy at jeg kunne vente med å betale til de fikk inn objektivet eller jeg kunne betale med en gang. Har svart med spørmål om når de venter inn objektivet. Ser også at lagerstatus hos dem er 6stk på objektivet. Muligens de er treige...? Skulle det ta lang tid, eller jeg ikke får svar på det avbestiller jeg og handler hos Digital ishop i stede. Ser ut som de har noen pund lavere priser. Eneste jeg synes er litt rart her er at de annonserer objektivet med begge fatningene i samme annonse? Sigma 50-500 for Nikon/Canon. Noen som vet hvordan man velger fatning i denne butikken? 8841094[/snapback] du skriver det sikkert som "notat" når du betaler med Paypal. Slik det pleier å være i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå