Gå til innhold

svart skjerm ved oppstart, men windows starter

Gummun

Anbefalte innlegg

Hei

Får som emnetittelen sier svart skjerm ved oppstart av pcn. Dvs at det aldri kommer noe bilde og at skjermen går i hvilemodus sekunder etter oppstart. Windows loader som vanlig og alle de kjente oppstartlydene er der, men altså uten bilde.

Har tidligere hatt trøbbel med at skjermen har blitt svart etter at windows har loadet men da var det mulig å gå inn i sikkerhetsmodus og laste ned drivere som fikset problemet. Problemet har gjentatt seg et par ganger selv om nynedlastede drivere ikke har vært tilbakestilt.

Har testet skjermen på annen maskin og den fungerer fint.

PSU er 580 watt og ett år gammel og skjermkort like gammelt og er et POW 7800 gt.

Etter litt lesing her på forumet virker det som at feilkilde er en av de to over, men vet lissom ikke hvordan jeg skal finne ut hva som er feilkilden.. prøve skjermkort i en anna maskin eneste løsning? æsj alle kompissene mine har bare laptop jo

finnes noen quickfix? noen som har opplevd det samme? forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp sendt inn en skjerm etter å ha hatt et tilsvarende problem som deg. Har ikke fått tilbakemelding fra Infocare enda, men jeg er ganske sikker på at psu'en min var problemet. Hadde en Hiper 580 type R som deg og den gjorde seg vanskelig noe som jeg tror gikk hardt ut over skjermen.

Det enklest for deg er nok å prøve skjermen din med en av dine venners bærbare. På den måten kan du finne ut om det er skjermen som er problemet. Hvis det ikke skulle være tilfelle hadde det vært greit å få testet med en annen psu og skjermkort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hei

Får som emnetittelen sier svart skjerm ved oppstart av pcn. Dvs at det aldri kommer noe bilde og at skjermen går i hvilemodus sekunder etter oppstart. Windows loader som vanlig og alle de kjente oppstartlydene er der, men altså uten bilde.

Har tidligere hatt trøbbel med at skjermen har blitt svart etter at windows har loadet men da var det mulig å gå inn i sikkerhetsmodus og laste ned drivere som fikset problemet. Problemet har gjentatt seg et par ganger selv om nynedlastede drivere ikke har vært tilbakestilt.

Har testet skjermen på annen maskin og den fungerer fint.

PSU er 580 watt og ett år gammel og skjermkort like gammelt og er et POW 7800 gt.

Etter litt lesing her på forumet virker det som at feilkilde er en av de to over, men vet lissom ikke hvordan jeg skal finne ut hva som er feilkilden.. prøve skjermkort i en anna maskin eneste løsning? æsj alle kompissene mine har bare laptop jo

finnes noen quickfix? noen som har opplevd det samme? forslag?

samme her---løst problemet enda?

Lenke til kommentar
Gå inn i sikkerhetsmodus og sett skjermkortet til default i nvidia ,eller innstaller den nyeste driveren du kan laste ned hos nvidia.com og restart..

for mitt vedkommende kan ikke jeg se noenting da....så kommer da heller ikke inn i sikkerhetsmodus.

i tillegg har jeg asus radeion x1950....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...