Gå til innhold

Vil ha prissjokk på tobakk!


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Staten burde ta han helt ut og kuppe knarken også. De kunne tilby den feteste heroinen, amfetaminen, kola osv. etter da å ha konkurrert ut de "kriminelle", så kunne de gradvis ha øket prisene astronomisk og helbredet hele folket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Staten burde ta han helt ut og kuppe knarken også. De kunne tilby den feteste heroinen, amfetaminen, kola osv. etter da å ha konkurrert ut de "kriminelle", så kunne de gradvis ha øket prisene astronomisk og helbredet hele folket.

8826918[/snapback]

Så fort det lønner seg å dra til utlandet for å handle beskattede varer, så har staten bare startet det svarte markedet igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har litt problemer med å forstå det sykelige fokuset mot akkurat denne avhengigheten. Hvorfor ikke kvele knarkindustrien? Eller fedmeproblematikken, eller integreringen av nye landsmenn, eller korrupsjon, eller norske politikeres kåthet på oppmerksomhet, som kan gi en fetere jobb i eks. FN, etter deres politiske "karriere" er over, og folket har fått sjansen til å puste lettet ut. Ikke bare mentalt lettet, men også finasielt ...? Hurra for steinrøysa neri bakken!! :hrm:

Lenke til kommentar
Selvfølgelig burde jeg få lov til å ha i meg akkurat hva slags stoffer jeg vil, uansett om det er de som er lovlige nå, eller de som ikke er det.

 

Jeg er for å fjerne avgiftene på skadelige varer, og heller innføre et system der du må ha en forsikring, for skader du har påført deg selv.

Mens staten dekker arvelige sykdommer, og andre ting man ikke kan noe for.

8826885[/snapback]

Det er ikke selvfølgelig at du skal ha lov til å innta ulovlige substanser, selv om det er helt legitimt å diskutere om du burde ha lov.

Cannabis, som jeg av signaturen din regner med at du sikter til, har etter det jeg har lest av kvalifiserte uttalelser rundt emnet, færre skadevirkninger enn den legale alkoholen, og burde nok vært tillatt.

Heroin, derimot, bør ikke være tillatt, iallfall ikke uten begrensninger.

Hvis det var en selvfølge at man skulle kunne innta heroin, ville det fått konsekvenser for folkehelsen som ikke ville vært akseptable etter min mening, og heller ikke økonomisk bærekraftige for samfunnet. Selvfølgelig kunne man bare unnlatt å gi dem helsehjelp om de ikke har tegnet forsikring, men det vil være en kynisme jeg ikke vil bidra til å institusjonalisere.

 

Når det gjelder røyking, mener jeg man ikke kan forby det, men man bør gjøre det man kan for å begrense bruken mest mulig. Dette inkluderer avgiftsregulering. Syns også man burde håndheve aldersgrensen mye strengere, med sterkere reaksjoner overfor de som kjøper røyk til mindreårige, utsalgssteder som er slappe med alderssjekk, og kanskje til og med burde man stanse svært unge røykere som røyker offentlig og spørre om legitimasjon, og deretter informere foreldrene dersom de er under 18.

Holdningsskapende kampanjer har jeg ikke så stor tro på, i alle fall ikke i den formen jeg har sett før. Her har vi i Norge liten innvirkning på ungdommen, det er mye viktigere hva de kule folka gjør, enten det er artister, skuespillere eller andre ungdommen har lyst å bli som.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig burde jeg få lov til å ha i meg akkurat hva slags stoffer jeg vil, uansett om det er de som er lovlige nå, eller de som ikke er det.

 

Jeg er for å fjerne avgiftene på skadelige varer, og heller innføre et system der du må ha en forsikring, for skader du har påført deg selv.

Mens staten dekker arvelige sykdommer, og andre ting man ikke kan noe for.

8826885[/snapback]

Det er ikke selvfølgelig at du skal ha lov til å innta ulovlige substanser, selv om det er helt legitimt å diskutere om du burde ha lov.

Cannabis, som jeg av signaturen din regner med at du sikter til, har etter det jeg har lest av kvalifiserte uttalelser rundt emnet, færre skadevirkninger enn den legale alkoholen, og burde nok vært tillatt.

Heroin, derimot, bør ikke være tillatt, iallfall ikke uten begrensninger.

Hvis det var en selvfølge at man skulle kunne innta heroin, ville det fått konsekvenser for folkehelsen som ikke ville vært akseptable etter min mening, og heller ikke økonomisk bærekraftige for samfunnet. Selvfølgelig kunne man bare unnlatt å gi dem helsehjelp om de ikke har tegnet forsikring, men det vil være en kynisme jeg ikke vil bidra til å institusjonalisere.

 

Når det gjelder røyking, mener jeg man ikke kan forby det, men man bør gjøre det man kan for å begrense bruken mest mulig. Dette inkluderer avgiftsregulering. Syns også man burde håndheve aldersgrensen mye strengere, med sterkere reaksjoner overfor de som kjøper røyk til mindreårige, utsalgssteder som er slappe med alderssjekk, og kanskje til og med burde man stanse svært unge røykere som røyker offentlig og spørre om legitimasjon, og deretter informere foreldrene dersom de er under 18.

Holdningsskapende kampanjer har jeg ikke så stor tro på, i alle fall ikke i den formen jeg har sett før. Her har vi i Norge liten innvirkning på ungdommen, det er mye viktigere hva de kule folka gjør, enten det er artister, skuespillere eller andre ungdommen har lyst å bli som.

8827153[/snapback]

Enig i det du sier om heroinen, den kunne ha blitt en landeplage :p

 

Men hvorfor kan man ikke forby røyking, når man har forbydd så mange andre ting?

 

Og som du sier er det så mye som har påvirkninger på unge, og får de til å starte. Selv om det i dag er forbudt å reklamere for rlyk i norge, så betyr ikke det at reklamen ikke er der.

Utallige mange "kule" folk på film som røyker, og da er det jo litt kult å røyke.

Men burde heller komme med noe ordentlig sann info om hva som skjer når du røyker, ikke ovverdrivelser og ljug.

Lenke til kommentar
Enig i det du sier om heroinen, den kunne ha blitt en landeplage :p

8827219[/snapback]

:!:

Men hvorfor kan man ikke forby røyking, når man har forbydd så mange andre ting?

 

Og som du sier er det så mye som har påvirkninger på unge, og får de til å starte. Selv om det i dag er forbudt å reklamere for rlyk i norge, så betyr ikke det at reklamen ikke er der.

Utallige mange "kule" folk på film som røyker, og da er det jo litt kult å røyke.

Men burde heller komme med noe ordentlig sann info om hva som skjer når du røyker, ikke ovverdrivelser og ljug.

8827219[/snapback]

Jeg mener man ikke kan forby tobakk av den enkle grunn av at jeg selv røyker sigarer :p Hehe, neida.

Jeg mener man ikke kan forby det rett og slett fordi det er lov i dag. Litt kontinuitet og forutsigbarhet har man godt av i lovverket, og dessuten syns jeg man ikke bare kan forby uten videre det man ikke liker, hvis det ikke har EKSTREMT gode grunner.

 

Litt sann info kan være sunt, bl.a. hadde det vært gøy å gjort forsøk i naturfag der man ser hva slags effekt formaldehyd, cyanid og ammoniakk har på levende organismer.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe logikk i det. Dere er klar over at politikerne prøver å få dere ut av røykerhelvete, ikke plage dere, right?

8827289[/snapback]

Tror politikerne tenker mer på hva slags effekter røykingen har på den totale folkehelsen, og hvordan de kan redusere røyking.

Å hjelpe folk betinger at folk vil ha hjelp, og det er det ikke alle som vil ha.

Lenke til kommentar

Dumme innlegg på forum burde forbys!

Det inkluderer snakk om legalisering av canabis og hva som burde forbys.

 

Røykeloven har ført til at betydelig færre unge mennesker røyker (ut i fra det jeg ser på gata). Å få siste rest av disse til å droppe dårlige uvaner ved å høyne avgiftene på produktet er en ganske logisk måte å gå frem på.

Lenke til kommentar
Snussalget hadde gått i været.

Da kan jeg si: Snus burde forbys totalt...

 

Og du vil ha grunner for det ikkesant? Capish?

8827551[/snapback]

Så du trenger grunner til å forby sigaretter? Jeg skal gi deg en: Sigaretter er i aller høyeste grad dødelige og til irritasjon for andre.

Lenke til kommentar

Fjerne alt som er usunt. syke avgifter og forbud er veien og gå.

Da hadde folk vært fornøyde.. Utenom de som vil ha frihet uten å få moral preiken om hvordan vi skal leve livene våres. :)

Noen her vet tydeligvis hvordan man skal leve...

 

Hurra for Norge. :woot:

 

Litt overdrevet, men det er mange som har en slik tankegang i dette forumet. Til en viss grad selvfølgelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...