Gå til innhold

Vil ha prissjokk på tobakk!


Anbefalte innlegg

Kunne vært forbudt på ofentlig eindom også, verfal så lenge det er folk rundt. Kunn lovlig i private hjem eller alene ute, 50m fra folk minnst. Irriterende når en står og venter på bussen feks. også kommer det en kødd og fyrer opp røyken slik at vinden fører forurensningen rett i longenne mine. Syntes røykere burde tenke på dem andre i steden for og kreve at dem skal flytte seg selv.

 

Veldig ening i mest mulig indirekte skatt, bare en må passe på at kapitalen ikke forsvinner ut av landet for mye. Lønn i norge og bor i thailand burde bli skatta mer da. Dyrere røyk er bare bra, alkohol kunne også blitt dyrere, samme med usun mat. Er jo ikke no forskjell på skatting på den måten en det er på forsikring av biler. Er jo mye dyrer med en sportsbil(farlig bil) en en trygg familiebil, hvorfor skal ikke staten kunne gjøre det samme.

8825502[/snapback]

Hvis du blir irritert av at en røyker, så kan du jo for svarte si i fra til vedkommende. gjør du ikke det, kan du bare drite i å klage.

 

Dyrere røyk er ikke bra, dyrere alkohol er ikke bra.

Skal man ikke selv få velge hva man skal putte inn i kjften, eller ha i seg uten at man er nødt til å være rik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At slike skadelige midler skal koste noen kroner mer har jeg ingenting imot.. røyk skader jo ikke bare den osm røyker.

8824813[/snapback]

For det første er det personens egen kropp og han/hun burde få lov å innta hva en selv vil. Det skader heller ikke andre, hvertfall ikke dersom man tar hensyn til andre som har noe imot det. I tillegg har vi en tåpelig lov som heter "røykeloven" som forbyr all røyking på restauranter, utesteder o.l.

 

De vil bare øke avgiftene for å kontrollere livene våres.

Lenke til kommentar
Dette er helt på trynet!

Jeg røyker ikke sjøl til vanlig men liker å ta meg en røyk på en fest!

 

Snart er vel tobakk likestilt med hasj,strengt ulovlig

 

Folk må bare få lov å være litt dum av egen vilje,du kan ikke tvinge alle til å leve et plettfritt A4-liv

8825821[/snapback]

Jeg har på følelsen at de om noen år, kommer til å forby tobakk.

Så er det alkoholen sin tur.

Så er det usunn mat.

 

Snart så bestemmer de sikkert at vi skal trimme så så mange timer i uka, du skal spise det og det. Du får ikke lov til å spise det og det. Max Xminutter/timer foran tv/pc hver dag osv...

 

Jeg liker ikke retningen det går i.

Lenke til kommentar

Nå må vi sette oss ned og se på FAKTA i saken, ikke ta helt av her over "norske politikere" og bla bla.

 

Dette er et forslag til revidert statsbudsjett fra VENSTRE og KrF! Altså de som til sammen i norge i dag blir stemt på av rundt 15%.

 

ALLE de andre partiene er i mot. ALLE. Dvs 85% av politikerne på stortinget (ja, litt triksing med tall, men dere skjønner tegninga).

 

I tillegg - videre diskusjon rundt hvorvidt røykerne er slemme dyr eller ei vil bli slettet. Dette er feil tråd å diskutere slikt.

Lenke til kommentar
Typsik venstresiden ...

8825899[/snapback]

Typisk deg å sjekke hvem som har foreslått det først eller? Finn ut hva venstresiden står for før du uttaler deg.

1. Krf som anførte røykeforbudet, men fikk støtte av alle partier bortsett fra frp og kystpartiet + 2 fra sv.

2. Dette nye forslaget kommer fra venstre.

 

Forøvrig er jeg for å forby røyk. På samme måte som det er ikke er tillatt å prøve å ta selvmord i Norge.

Endret av Rakib
Lenke til kommentar

Hurra for norge :w00t:

 

Bor langt fra svenskegrensen selv, men som noen sa, om dette går gjennom lønner det seg nok å fly til sverige en helg i ny og ne, så får de heller ergre seg grønn over co2 utslippene mine som vistnokk ødlegger klimaet :roll:

Endret av likferd
Lenke til kommentar
I tillegg har vi en tåpelig lov som heter "røykeloven" som forbyr all røyking på restauranter, utesteder o.l.

 

De vil bare øke avgiftene for å kontrollere livene våres.

8825785[/snapback]

Røykeloven er den mest vellykkede loven vi har her i landet. Å jobbe på byen før røykeloven var mildt sagt helt jævelig uansett om du var røyker eller ikke-røyker.

 

Å sette opp avgiften på tobakk (og dermed også prisen) ser jeg på som en god ting. Det vil forhåpentligvis få enda færre unge til å begynne å røyke.

Lenke til kommentar
Typsik venstresiden ...

8825899[/snapback]

Forøvrig er jeg for å forby røyk. På samme måte som det er ikke er tillatt å prøve å ta selvmord i Norge.

8825926[/snapback]

Da kan vi vel forby folk å drikke alkohol, og gi tjukkasser obligatorisk spinning og tvangsforing med salat, fordi overvekt er også sakte selvmord.

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Ettersom jeg ikke røyker er det lite jeg skal ha sagt i denne diskusjonen, men høyere skatter på tobakk er bra.

 

Men det er rart at fokuset er så stort på tobakk, hva med godteri mot frukt og grønt. I går kjøpte jeg epler til 19.90 og smågodt til 6.90. Frukt er latterlig dyrt, det er her de burde fokusere og fjerne avgiftene på frukt og grønt. Tror det vil gagne det norske folk mye mer.

Lenke til kommentar

Utrolig hvordan politikerene vil bestemme over voksne mennsker. Til slutt blir det vel "ulovlig" med snop, røyk, alkohol, bil, båt, snø-scooter, det blir sikkert x-antall fly reiser i året. Alt for å gjøre livene vårelitt mer kjedelig å meningsløse. :) (sporer litt av nå)

Lenke til kommentar
Utrolig hvordan politikerene vil bestemme over voksne mennsker. Til slutt blir det vel "ulovlig" med snop, røyk, alkohol, bil, båt, snø-scooter, det blir sikkert x-antall fly reiser i året. Alt for å gjøre livene vårelitt mer kjedelig å meningsløse. :)  (sporer litt av nå)

8826079[/snapback]

Igjen - VENSTRE og KrF har FORESLÅTT noe.

Lenke til kommentar
Til slutt blir det vel "ulovlig" med snop, røyk, alkohol, bil, båt, snø-scooter, det blir sikkert x-antall fly reiser i året. Alt for å gjøre livene vårelitt mer kjedelig å meningsløse.

 

Kun vist det er det vi ønsker. Vist befolkningen ikke vil ha dyrere røyk stemmer de på et annet parti.

Lenke til kommentar
Til slutt blir det vel "ulovlig" med snop, røyk, alkohol, bil, båt, snø-scooter, det blir sikkert x-antall fly reiser i året. Alt for å gjøre livene vårelitt mer kjedelig å meningsløse.

 

Kun vist det er det vi ønsker. Vist befolkningen ikke vil ha dyrere røyk stemmer de på et annet parti.

8826091[/snapback]

Sant nok. Realiteten er at mange politikere og folk i Norge er noen sære mennesker som ikke liker å leve, men heller liker å fortelle andre hvordan de skal leve. Det er synd. Tror neste generasjon vil tenke litt anderledes. :)

Lenke til kommentar

"Neste genrasjon" er vel de i denne tråden som stemmer på FrP og skriker "typisk venstresiden" og "Utrolig hvordan politikerene vil bestemme over voksne mennsker". Det er de samme menneskene som skriker over at det bør være en selvfølge at veiene i Norge skal være like gode som autobahn i tyskland og at innvandring til Norge gjør landet til et land fullt av kriminelle.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...