jonasto Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har kjøpt meg et Hercules 8500LE kort! Om jeg skrur av Tv`n funksjonen,så ikke maskinen sender noe signaler mot tv`n skjer det noe rart når jeg restarter maskinen! Rett etter CMOS pipet viser den plutselig alt på Tv`n, mens skjermen blir helt missvisende. blir en slags widescreen på monitoren! Når maskinen har kommet seg inn i windows skrur tv`n seg av, og monitoren blir normal igjen! Er ikke dette litt rart? Virker lixom ut som at Tv ut - utgangen spytter ut signaler selv om jeg har skrudd av tv ut funksjonen + at jeg ikke engang er inne i windows! Merkelig Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Tv-bildet forsvinner og monitoren blir normal når du kommer inn i windows fordi skjermkortet da retter seg etter hva som er lagret av innstillinger i windows-skjermdriverene. Når du starter pc'en så foretar r8500-kortet en auto-deteksjon av tv'en som er tilkoblet, og viser blide til tv når denne er tilkoblet. Hvis du kobler ut kabelen til tv'en så vil du ikke ha dette problemet ved oppstart. Vet ikke hvorfor bildet på monitoren blir så forvrengt, men det samme skjedde her. En annen løsning kan være å forandre i bios'en på r8500 slik at den default har tv-ut disable't ved oppstart. Er ganske sikker jeg så denne funksjonen når jeg brukte et program jeg fant for å utforske bios'en. Du kan eventuelt finne kopi av en bios som dette er fikset på og flashe kortet ditt. Min løsning på problemet ble å kun koble inn kabelen til tv'en når jeg skulle bruke den..... NB: Er ganske sikker på at garantien utgår ved forandringer i bios på r8500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå